Gå til innhold

Pris på oppussing av bad (ikke noe luksus)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Vi har et lekkert (:fnise:) grønt bad fra midten av nittitallet. Har lyst til å pusse opp dette. Vil tro badet er omtrent 8-9kvm. 

Ønsker nye fliser på gulv (varmekablene som vi har kan kanskje beholdes?), samt baderomsplater på veggene. Ny servant/skap, toalett samt dusjkabinett. Ønsker ikke noen dyre løsninger, men trenger ikke være det ALLER billigste heller, hvis dere skjønner. 

Ingen rør trengs å flyttes, vi kan ha alt der det er per i dag. Gulvet er i dag flislagt, samt delvis flislagte vegger, noe som såklart må fjernes (de legger vel ikke flisene oppå de gamle gulvflisene? Eller kan det gjøres?). 

Noen som har gjort noe lignende og kan se for seg hva dette vil komme på? :)

Anonymkode: e8e97...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få inn ulike firma på anbud. Prisene vil sikkert variere en del. Vi pusser opp et bad på 6 kvm og bruker i underkant 300.000 på det. Da rives hele badet og bygges opp på nytt med ny dør, downlights, ny innredning  ++. Det dyreste firmaet ville ha rundt 400.000. Vårt bad vil holde en høy standard med ålreite fliser og ikke ikea innredning. 

For oss var det viktig å velge noen som ga oss 10-års garanti og som hadde holdt på noen år. Jeg sjekket at de hadde gode regnskap og referanser før jeg valgte de jeg gjorde. 

Anonymkode: cb32a...1fd

Skrevet

Du kan legge fliser oppå de gamle men badet er jo over 20 år så ville anbefalt deg å pigget opp det gamle om du har varmekabler...synd å lagt nye fliser så ryker varmekablene plutselig og du må opp med alt på ny.

baderomsplater er ok det men de tåler ikke veldig mye. Får fort skraper i dem dersom feks skittentøysdunken står inntil veggen. Kompis som slet med det.

et godt tips for å spare kan være å dra til lyngdal om du ikke bor altfor langt vekke derfra. Monterbutikken der har fabrikkutsalg for fibo trespo og alloc så du får omtrent halv pris på b varer der. Jeg har selv brukt b vare plater i et tidligere hus og så ikke noen forskjell på dem og a varer. Men ring dem gjerne først og spør hva de har av plater inne for de får ofte nye mønster inn.

Skrevet

8-9 kvadratmeter? Da har dere et gigantbad! Er du sikker på at det er så stort? Da vil det uansett koste en del selv om du ikke skal ha noe luksus :)

Anonymkode: c1a34...d60

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få inn ulike firma på anbud. Prisene vil sikkert variere en del. Vi pusser opp et bad på 6 kvm og bruker i underkant 300.000 på det. Da rives hele badet og bygges opp på nytt med ny dør, downlights, ny innredning  ++. Det dyreste firmaet ville ha rundt 400.000. Vårt bad vil holde en høy standard med ålreite fliser og ikke ikea innredning. 

For oss var det viktig å velge noen som ga oss 10-års garanti og som hadde holdt på noen år. Jeg sjekket at de hadde gode regnskap og referanser før jeg valgte de jeg gjorde. 

Anonymkode: cb32a...1fd

PFFFFFSHH... 300 000 på et 9kvm bad? Da snakker dere LUKSUS... Fy flate. Hadde alle bad kostet 300 000 - 400 000 kr hadde husprisene steget med 1 million pr hus

Anonymkode: 79918...b0f

Skrevet

Det er nok bare øyemålet mitt som var "litt" galt (og jeg som startet tråden litt tidlig) :ler:
Det er visst bare ca 6 kvm :fnise:

-TS. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

PFFFFFSHH... 300 000 på et 9kvm bad? Da snakker dere LUKSUS... Fy flate. Hadde alle bad kostet 300 000 - 400 000 kr hadde husprisene steget med 1 million pr hus

Vi brukte 200 000 på 3 kvm, og da var 175 av de startprisen før du valgte noe ekstra.

Anonymkode: 9bfb5...313

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte 200 000 på 3 kvm, og da var 175 av de startprisen før du valgte noe ekstra.

Med baderomsplater, uten å legge varmekabler, og uten å flytte rør? 

-TS

Skrevet

Vi renoverte vårt bad på 4 kvm i fjor. Vi flyttet ikke rør, men vi pigget opp gulv. Vi har fliser på gulv og vegg, ikke de dyreste, men sånn i mellomsjiktet. Det samme med innredning, toalett og dusj. Vi hentet inn anbud fra mange og prisene varierte veeeeldig. Vi endte opp med å betale 190.000. Er kjempefornøyd 😃

Skrevet

Vårt bad på ca 5 kvm kom  på ca 250 000 kr. Ikkje noko ekstravagant, men vi reiv alt frå golv til tak, og delar av golvet vart hakka opp pga flytting av sluk. Ellers var det nye rør, nye varmekablar, spottar i taket, hengetoalett, badekar og ei relativt enkel baderomsinnreiing med speilskap. Og fliser på golv og veggar, ikkje av den dyraste sorten. Og alt (unntatt rivinga) vart gjort av firma. Bad kostar, rett og slett.. Men det er deilig å få det gjort :)

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis lite om hva du prater om... 

Pusse opp et 9m2 bad er mest sannsynlig nærmere 400000 enn 200000

Bad koster mellom 250-500000 avhengig av størrelse og utstyr som blir valgt.. Rive ned til bunn, bygge opp nytt reisverk, rupanel, gips eller baderomspaneø, nytt elektrisk pluss varmekabler og fuktstyrt vifte, avrettingsmasse, gulvspon, brannhemmende gulvplater, membran, fliser, toalett, baderomsinnredning, dusj, evt badekar.

dette er kun materialer så kommer håndtverkere til lett 1000.- per time utenom som rørlegger ved tomt bad, fliselegger, elektriker før støping av gulv, rørlegger for tilkobling og elektriker for montering av evt spoter og tilkoblinger. I tillegg gjerne en tømmermann for gipsmontering, maler og sparkelarbeid av tak. 

På toppen av alt dette så kommer 25% moms.

så helt tydelig at du har null ide om hva du snakker om.. 

Mitt bad kom på 100000.- akkurat og da gjorde vi alt selv utenom rørleggerarbeidet til 12000.- Da fikk jeg også grossistpris på alt elektro som kostet 14000.- og kompis som er elektriker koblet alt til gratis.

Det badet var 5 m2.

Endret av Akay
  • Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med baderomsplater, uten å legge varmekabler, og uten å flytte rør? 

-TS

Vi la flis på flis. Ingen varmekabler ingen flytting av rør. Hadde fort blitt dyrere med plater for da måtte de gjort større endringer.

Skrevet

Vi pusset opp badet i fjor. Ca 7-8kvm. Vi gjorde nesten alt selv. La fliser, plater, monterte baderoms innredning osv... Vi hadde rørlegger for å koble noen rør. Vi kom under 100 000,- Å alt er nytt. Så viss du/dere kan litt selv, så trenger det ikke å bli så veldig dyrt. Med nøye plalegging av innkjøp(evt. tilbud) så skal du klare å få ett fint bad under 100 000,- Det er jo arbeide som koster:)

Anonymkode: dd698...e4a

• Liker 2
Skrevet

Uansett så er det ikke å anbefale å legge flis på flis på et så gammelt bad som nevnt tidligere. Membranen er nok gammel og svekket etter så lang tid. Du utsetter bare et "problem" frem i tid. 

Får du lekkasje så må du opp med alt nytt også.

Skrevet
1 minutt siden, Akay skrev:

Uansett så er det ikke å anbefale å legge flis på flis på et så gammelt bad som nevnt tidligere. Membranen er nok gammel og svekket etter så lang tid. Du utsetter bare et "problem" frem i tid. 

Du legger jo ny membran. Så den gamle mambranen driter du i

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Akay skrev:

Har du en begrunnelse på dette. Når vi spurte mureren i naboleiligheten hva som burde gjøres anbefalte han flis på flis, med ny membran. Det var også det de vi leide inn til å gjøre jobben anbefalte. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, VinterSnø skrev:

Har du en begrunnelse på dette. Når vi spurte mureren i naboleiligheten hva som burde gjøres anbefalte han flis på flis, med ny membran. Det var også det de vi leide inn til å gjøre jobben anbefalte. 

Hvis man legger ny membran under flisene ja, men da ville jeg uansett lagt ny avrettingsmasse over de gamle flisene så man var sikre på at det ikke var mulig for vann å trenge inn via ujevne fuger.

Skrevet
1 minutt siden, Akay skrev:

Hvis man legger ny membran under flisene ja, men da ville jeg uansett lagt ny avrettingsmasse over de gamle flisene så man var sikre på at det ikke var mulig for vann å trenge inn via ujevne fuger.

Trodde det var en selvfølge?

Skrevet
7 minutter siden, VinterSnø skrev:

Trodde det var en selvfølge?

Nei... Har sett begge deler... Folk som legger flis direkte oppå gamle fliser. Faktisk mer som gjør det enn som legger avrettingsmasse oppå de gamle. 

Skrevet
36 minutter siden, Akay skrev:

Du vet tydeligvis lite om hva du prater om... 

Pusse opp et 9m2 bad er mest sannsynlig nærmere 400000 enn 200000

Bad koster mellom 250-500000 avhengig av størrelse og utstyr som blir valgt.. Rive ned til bunn, bygge opp nytt reisverk, rupanel, gips eller baderomspaneø, nytt elektrisk pluss varmekabler og fuktstyrt vifte, avrettingsmasse, gulvspon, brannhemmende gulvplater, membran, fliser, toalett, baderomsinnredning, dusj, evt badekar.

dette er kun materialer så kommer håndtverkere til lett 1000.- per time utenom som rørlegger ved tomt bad, fliselegger, elektriker før støping av gulv, rørlegger for tilkobling og elektriker for montering av evt spoter og tilkoblinger. I tillegg gjerne en tømmermann for gipsmontering, maler og sparkelarbeid av tak. 

På toppen av alt dette så kommer 25% moms.

så helt tydelig at du har null ide om hva du snakker om.. 

Mitt bad kom på 100000.- akkurat og da gjorde vi alt selv utenom rørleggerarbeidet til 12000.- Da fikk jeg også grossistpris på alt elektro som kostet 14000.- og kompis som er elektriker koblet alt til gratis.

Det badet var 5 m2.

Viss du bruker håndtverkere til 1000,- i timen, da har du blitt lurt!!

Anonymkode: dd698...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...