Gjest lotteliten/stor Skrevet 15. november 2004 #1 Del Skrevet 15. november 2004 Har en " sukulent" en kaktus type, men jeg aner ikke hvordan den vil ha det ? Noen tips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crassula Skrevet 16. november 2004 #2 Del Skrevet 16. november 2004 Sukkulenter og kaktuser vil ha mye lys og lite vann. Gi den vann så den er godt gjennomvannet uten at det står vann i bunnen av potta, vent til den er helt tørr før den får vann igjen. Gjødsle med halv dose ved hver vanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 17. november 2004 #3 Del Skrevet 17. november 2004 Vannes sparsomt med mindre vanning på vinteren. Gjødsles med kaktusnæring noen få ganger på sommerhalvåret- ikke i hvileperioden på vinteren. Mye lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 17. november 2004 #4 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg får ikke til kaktuser/sukkulenter i det hele tatt. De blir først geleaktige og så er det akkurat som om lufta går ut av dem og de blir helt flate. Jeg vanner bare når de er tørre og de står aldri i vann. De får også mye lys, men jeg klarer ikke å holde liv i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. november 2004 #5 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg får ikke til kaktuser/sukkulenter i det hele tatt. De blir først geleaktige og så er det akkurat som om lufta går ut av dem og de blir helt flate. Jeg vanner bare når de er tørre og de står aldri i vann. De får også mye lys' date=' men jeg klarer ikke å holde liv i dem.[/quote'] Mulig at de fryser. Åpent vindu eller lufteluke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 17. november 2004 #6 Del Skrevet 17. november 2004 Ingen av delene. De første døde i sommer... Og nå har resten slått følge. Har hatt kaktuser og sukkulenter når jeg bodde hos foreldra mine også, men har aldri fått dem til. Jeg tror jeg gir dem opp og holder meg til vanlige planter for de har det helt strålende her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #7 Del Skrevet 17. november 2004 Hadde du ikke bodd så langt borte skulle du få lånt mannen min. Alt han tar på av planter vokser og gror - også sukkulentene vi kjøpte for bare en måneds tid siden har fått nye skudd allerede. Selv holder jeg meg langt unna plantestellet - og det trives både jeg og plantene best med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå