Gå til innhold

iPhone eller Samsung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun hatt HTC tidligere, men må nå ha ny mobil. Valget står nå mellom iPhone eller Samsung. Hva er best? Jeg trenger en mobil som har et bra kamera, som en kan laste inn mp3-filer/musikkfiler på, som har brukbart batteri. Ellers er det ikke så nøye. Jeg er svært fornøyd med min HTC One, men ønsker nå å forsøke noe nytt. 

Jeg har både ipad og Mac, så er kjent med andre Apple-produkter. 

Anonymkode: 7b7cd...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig liker jeg Apple sitt system bedre enn Android. Så jeg ville gått for iPhone, men det er jo veldig forskjellig hva man liker :) iPad og iPhone er jo svært like med tanke på system, apper osv da. Har ikke så mye erfaring med å laste inn mp3 filer til telefonen, bruker mest podcast. Men får du til det du ønsker på iPaden, vil jeg tro det også er mulig på en iPhone. Derimot er det jo litt mer begrensninger på iPhone med tanke på lagringsplass, en del Androidtelefoner har vel mulighet for eksternt minnekort. Derimot har du jo enkel synkronisering til både Mac og iPad av bilder o.l. hvis du velger iPhone :)

Ellers er vel Samsung på topp når det gjelder Androidtelefoner, hvis du vil fortsette med det.

Lykke til!

Skrevet

Personlig liker jeg Android mye bedre enn iPhone, men som andre påpeker så er det en smakssak.  Både HTC og Samsung er svært like i bruken, så jeg merket ikke mye forskjell da jeg byttet mellom de to.  Batteritiden er også stort sette bedre på Samsung enn på iPhone.

Nå finnes det sikkert løsninger på dette, men jeg har hørt noen klage på at iPhone ikke tillater at man laster inn egne mp3-er på telefonen, men tillater kun filer lastet ned via iTunes.

En fordel med å ha nettbrett og telefon på samme system er jo at man kan synkronisere mellom de to mye lettere, og slipper å f.eks kjøpe samme appen to ganger.

• Liker 1
Skrevet

Når du har iPad og Mac, mangeler du bare iPhone. Kan ikke bli bedre når alt snurrer sammen :) Kommer aldri til å kjøpe PC, og heller ikke Android noen gang ;) 

Skrevet

iTunes liker jeg ikke, så det blir knotete om det er det jeg må forholde meg til. 

Jeg har både Mac og PC, og bruker begge like mye, og per nå bruker jeg ikke Mac og ipad sammen, så trenger derfor iPhone av den grunn. 

Det viktigste for meg er kamera ( fotograferer mye med mobilen), at det er lett å høre på musikk som kan lagres direkte på telefonen og at batteritiden. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

iTunes liker jeg ikke, så det blir knotete om det er det jeg må forholde meg til. 

Jeg har både Mac og PC, og bruker begge like mye, og per nå bruker jeg ikke Mac og ipad sammen, så trenger derfor iPhone av den grunn. 

Det viktigste for meg er kamera ( fotograferer mye med mobilen), at det er lett å høre på musikk som kan lagres direkte på telefonen og at batteritiden. 

Jeg kjenner ikke til kamerakvaliteten på de to, men det bør være enkelt å finne ut av.  Mitt inntrykk er dog at både musikk og batteritiden er bedre på en Samsung.

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha sittet å sett på lanseringa på iphone 7 nå så må jeg bare si... Kjøp iphone 7 når den kommer! LEKKER! Velger du stor telefon som 7+ så får du det råeste som noensinne er lagd av kamera på en smarttelefon hvertfall

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ihvertfall at jeg skal kjøpe iPhone 7 om et par uker! Kameraet skulle visst være bra, utilregnelig til at den er vann og støv sikker'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...