AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Kjøpte for noen år siden et kjøleskap på tilbud. Har hatt reperasjon på det en gang før, og når det gikk i stykker igjen nå i våres så viste det seg at det ikke kunne repareres og jeg kunne få nytt kjøleskap. Da den (euronics) butikken det ble kjøpt hos var nedlagt så skulle jeg henvende meg til nettbutikken. Etter mye om og mèn og venting da de måtte få penger av produsenten først fikk jeg i går 3073 kroner av dem. Ettersom at jeg betalte 4000 for kjøleskapet sendte jeg en mail tilbake om jeg ikke fikk hele kjøpesummen, og fikk da svaret " Hei, Mottatt kreditnota er oversendt i sin helhet til deg. I og med at butikken er nedlagt, er det dessverre ingenting mer å hente." Så jeg lurer egentlig på, har jeg krav på å få 4000 ettersom at jeg betalte 4000 eller kan jeg egentlig ikke kreve noe siden den avdelingen det ble kjøpt hos er nedlagt? Anonymkode: 94eda...f78
stan Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 Du har krav på hele beløpet, men når butikken er nedlagt blir det vanskelig. Det kommer jo litt an på hvordan butikken er nedlagt. Konkurs eller bare opphørt. Du kan uansett rette et krav til boet, men siden beløpet er relativt lite, stiller du langt bak i køen. Forskjellen mellom 3073 og 4000 er vel den fortjenesten butikken satt igjen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå