Gå til innhold

Kvinners toleranse for utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mannen er utro kjemper ofte kvinnen for å få mannen tilbake, men når kvinnen er utro, så ender gjerne mannen forholdet. Hvorfor tolerer kvinner utroskap i mye større grad enn menn?

Anonymkode: c2831...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evolusjon. For mannen er det viktig å ha en kvinne han kan stole på, for kvinnen er det viktig å holde på en mann med ressurser.

Anonymkode: 88c5a...b89

• Liker 4
Skrevet

Såååå enig🙄 Been there, done that:dry:

Skrevet

Har du en kilde på dette?

Anonymkode: 3f26a...ac7

• Liker 2
Skrevet

Tror som regel at det er kvinnen som er utro som ender forholdet. Kvinner er mest utro på slutten, når hun har gitt opp forholdet. Derfor blir det brudd.

Anonymkode: 17897...e0a

• Liker 3
Skrevet

Det man heller kan spør om er hvorfor kvinner unnskylder og bagatelliserer kvinners utroskap.

Eller hvorfor når en mann er utro så skal man si det til dama. Mens når en kvinne er utro da må man ikke si noe siden man har ikke noe med det.

Jeg har spurt om dette flere ganger. Men svar får jeg ikke. Grunnen til det er nok at kvinner ikke vil innrømme sitt hykleri.

Anonymkode: 8795f...378

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det man heller kan spør om er hvorfor kvinner unnskylder og bagatelliserer kvinners utroskap.

Eller hvorfor når en mann er utro så skal man si det til dama. Mens når en kvinne er utro da må man ikke si noe siden man har ikke noe med det.

Jeg har spurt om dette flere ganger. Men svar får jeg ikke. Grunnen til det er nok at kvinner ikke vil innrømme sitt hykleri.

Du har spurt om dette, og du har blitt spurt om kilde for påstanden din. Noe du aldri gir.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bagatalliserer ikke utroskap den ene eller den andre veien. Det er en styggedom uansett hvem det er som gjør det. Det er noe av det verste man kan gjøre mot noen.

Anonymkode: 17897...e0a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Evolusjon. For mannen er det viktig å ha en kvinne han kan stole på, for kvinnen er det viktig å holde på en mann med ressurser.

Anonymkode: 88c5a...b89

At du gidder!

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke får svar er vel fordi det ikke er sånn.

Anonymkode: dbd94...940

• Liker 1
Skrevet

Det er vel helt varierende det da, jeg hadde ikke tatt tilbake en som var utro.

Anonymkode: edd5a...6cb

Skrevet

Siden det er fritt frem for å synse og komme med skråblikk her i stedet for fakta, så kan jeg tenke meg at det har med at kvinners utroskap virker å oftere være et utslag av at forholdet allerede er over enn en årsak til det. Mener å ha lest at det er kvinner som oftest vil skilles (rett på meg hvis det er feil), og at menn oftest er de som sitter igjen og ikke skjønner helt hva som skjedde. Hun har vært ulykkelig lenge, det er først når det får utslag i utroskap fra hennes side at han begynner å tenke at det er noe galt.

Nå lirte jeg bare av meg de første tankene som slo meg uten noe filter, men jeg kjøper jo egentlig ikke premisset til TS engang så dette innlegget er ikke verdt mye mer enn at jeg fikk slått ihjel to minutter :tongue:

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du en kilde på dette?

Kilde

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når mannen er utro kjemper ofte kvinnen for å få mannen tilbake, men når kvinnen er utro, så ender gjerne mannen forholdet. Hvorfor tolerer kvinner utroskap i mye større grad enn menn?

Hmm.. når jeg var utro, tryglet han meg om å ikke forlate ham.. Han skulle tilgi og glemme sa han.. JEG var den som gjorde det slutt, flyttet og prøvde å forklare ham at han aldri kom til å glemme.. Siden jeg kom til å fortsette å være venn med han jeg var utro med. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, kattepusen skrev:

Hmm.. når jeg var utro, tryglet han meg om å ikke forlate ham.. Han skulle tilgi og glemme sa han.. JEG var den som gjorde det slutt, flyttet og prøvde å forklare ham at han aldri kom til å glemme.. Siden jeg kom til å fortsette å være venn med han jeg var utro med. 

Dette har ingenting å gjøre med det jeg skrev.

Skrevet

Kan det heller være at kvinner er litt mer åpne generelt slik at man hører mer om at de skal tilgi. Klarer ikke helt å se for meg at menn tar opp i vennegjengen at dama har vært utro og at han skal tilgi henne.

For min del hadde jeg dratt på dagen om min mann var utro mot meg.

Men meh, bare synsing!

Skrevet
Den 7.9.2016 at 16.04, AnonymBruker skrev:

Kilde?

Skrevet

Jeg tenker at sannsynligvis fordi om mannen er utro, så vet kvinnen at det er kun sex, men om kvinnen er utro, så vet mannen at det er følelser i bildet. Derfor er det ofte at vi tar mannen tilbake, og derfor er det at mannen kaster oss ut. 

Anonymkode: c8a40...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...