Gå til innhold

GodtLevert.no - veldig stor forskjell på porsjonene fra dag til dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min var lei av å finne på middag hver dag (det er stort sett han som handler og lager mat) og derfor bestemte han seg for å prøve matkasse fra GodtLevert.no på døra.  Han bestilte Hverdagskassen til to personer og fire middager.  Vi fikk første levering på mandag og har så langt spist to middager fra kassen.  Begge har vært gode og veldig lettvinte å tilberede, så vi er fornøyde så langt.  Det er imidlertid en ting vi undrer oss over; det virker som det er veldig stor forskjell på porsjonsstørrelsene.  

På mandag spiste vi stekte pølser med potetmos og salat.  Da var det nesten ikke rester, bare litt salat og en skje eller to med potetmos.  I går spiste vi fiskeboller i hvit saus med kokte gulrøtter og poteter.  Det var igjen en stor porsjon.  I kveld skal jeg ut å spise med en venninne, så det passet forsåvidt bra at det var rester i går, da har mannen min middag i dag, men det undrer meg at det er så stor forskjell på mengde mat fra dag til dag.

Vi har fortsatt to middager igjen, så blir spennende å se hvordan porsjonsstørrelsen er der.  Noen som har erfaringer med dette?  Er det vanlig?

Anonymkode: 2ea25...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes vi også. Vi er en familie på 4 og synes ofte at det var litt lite. Spesielt de dagene det var fisk/kjøttstykker.

Anonymkode: bbf75...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å gjøre med at dere liker enkelte retter bedre enn andre og spiser mer av favorittene?

Anonymkode: 5fe3a...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle porsjonene egentlig ganske små da?

I tillegg koster det vel en del penger....

Anonymkode: 25c6b...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det ikke har noe med at vi likte den ene middagen bedre enn den andre at det var så stor forskjell på restemengden. Verken mannen min eller jeg er kresne i matveien i hverdagen og når vi er sultne etter jobb går det meste ned på høykant.  

Det er ikke sikkert det var større mengde mat i fiskebollemiddagen enn pølsemiddagen, men jeg når jeg tenker meg om var nok fiskebollemiddagen mektigere.  Den hvite sausen til fiskebollene var kremet (og veldig god) og tilbehøret (kokte gulrøtter) var nok mer mettende enn salaten til pølsene.  

Uansett håper jeg det blir litt jevnere fremover (mannen min er fast bestemt på å prøve i en måned).  Er jo håpløst om vi enkelte dager føler det er knapt med mat, mens vi andre dager sitter igjen masse rester. Hensikten (i tillegg til at mannen min slipper å tenke på hva vi skal spise til middag hver dag) var å minske matsvinnet vårt.

Vi betaler kr 499,- per uke, altså snaut 125 kr/middag.  Det er ikke billig, men vi brukte omtrent det i snitt per middag da mannen min handlet og stod for maten, så jeg synes ikke det er noe å klage på når vi får det på døra. 

Mvh TS

Anonymkode: 2ea25...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...