Gå til innhold

Redd han kan misbruke noen. Hva synes du jeg skal gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis, eller nå tidligere kompis. Han driver å henger med og sjekker opp unge jenter. Han er i midten av tredveårene. De han henger med er 16-17 år gamle. Ja, de er over den seksuelle lavalder, men det er da likevel ganske rart at en mye eldre mann skal rote med de. Han blir kjent med de via blant annet tinder og på det lokale treningssenteret. Jeg forstår ikke at disse jentene henger med han og roter med han. Men kanskje de synes det er spennende? Likevel er jo han fremdeles den voksne. Han kjører de til og fra trening, gir de penger til å kjøpe alkohol (om de skal på fester, de får jo ikke kjøpt alkohol selv), lar de henge hos han, overnatte osv etter fest. Jeg vet han har lagt med flere av de. Jeg er bare så redd for at noen kan bli utnyttet av han. 

Jeg orker rett og slett ikke å være venn med han lengre. Det eneste han prater om er disse jentene. Det høres helt sykt ut. Kan han ikke finne noen på sin egen alder? Eller som hvertfall er voksen nok? Jeg begynner å lure på om det er noe "gale" med han siden han oppfører seg på en slik måte som ingen andre voksne personer gjør. 

Jeg vet jeg sikkert ikke bør blande meg for mye, men jeg er nesten fristet til å gi beskjed til treningssenteret slik at de kan være litt obs. Det er lov å trene der fra 15års alder, og jeg er redd han gjerne kan sirkle seg inn på de også. 

Hva ville du gjort i min situasjon?

Anonymkode: c540c...b11

Videoannonse
Annonse
Gjest Marillia
Skrevet

Oi, jeg kan godt skjønne at du reagerer veldig på den måten han opptrer. Det er mange års forskjell på ei ung jente på 16 og en voksen mann på 35 år. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg selv hadde gjort hadde det vært min venn, men tror jeg hadde rådført meg med felles venner om dere har det. Alternativt snakket med enten foreldre til noen av jentene, eller noen som kjenner disse. Jeg hadde vært takknemlig om noen hadde tipset meg om det var min datter på 16 år som hang med en så mye eldre mann. 

Skrevet

Han gjør ikke noe ulovlig ved å ha sex med de, men han gjør noe ulovlig ved å kjøpe alkohol til de. Ellers enig med Marillia.

Anonymkode: f523d...246

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår godt at du ikke orker å opprettholde vennskapet med en slik fyr. Det er dessverre ikke så mye du får gjort da jentene er over seksuell lavalder. Evt kan du anmelde han for å kjøpe alkohol til mindreårige. 

• Liker 1
Skrevet

Da vi var tenåringer hang vi iblant med en fyr på samme alder, kun av nevnte grunner (tilgang på alkohol). Og vi syntes bare han var rar, og prøvde å begrense samværet så mye som mulig (kun nok til å få alkohol) Og ingen hadde sex med ham, så spørsmålet er hvem som utnytter hvem. (Og nei jeg er ikke stolt av dette lenger)

Anonymkode: c5daf...726

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutta å være venn med han vel.

- eller tenkte du at du kunne forandre andre mennesker, var det du tenkte å satse på? - Hvis jeg dersomatte bare blir venn med han, -ja da vil han slutte å brunste på tenåringsjenter, er det litt sånn du tenker?

Fortell!

Skrevet
38 minutter siden, Marillia skrev:

Jeg hadde vært takknemlig om noen hadde tipset meg om det var min datter på 16 år som hang med en så mye eldre mann. 

Det er viktig at vi forsøker å ekskludere sosialt mistilpasset mennesker. Ja la oss gjøre det vanskeligere for mennesker uten venner å klare seg i dette samfunnet her.

Jeg blir nesten aldri overrasket mer når jeg kan lese hva kvinner på kvinneguiden kan finne på å skrive.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi var tenåringer hang vi iblant med en fyr på samme alder, kun av nevnte grunner (tilgang på alkohol). Og vi syntes bare han var rar, og prøvde å begrense samværet så mye som mulig (kun nok til å få alkohol) Og ingen hadde sex med ham, så spørsmålet er hvem som utnytter hvem. (Og nei jeg er ikke stolt av dette lenger)

Anonymkode: c5daf...726

Ikkesant. Mest sannsynlig er det ungdommene som utnytter den eldre mannen.

• Liker 1
Skrevet

En er ikke eldre når man er i trettiårene

Anonymkode: df872...ab6

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En er ikke eldre når man er i trettiårene

Anonymkode: df872...ab6

Man er eldre enn en tenåring jo.

En mann i trettiårene er etter min mening en mann i sin aller beste alder.

Skrevet
6 minutter siden, waco skrev:

Det er viktig at vi forsøker å ekskludere sosialt mistilpasset mennesker. Ja la oss gjøre det vanskeligere for mennesker uten venner å klare seg i dette samfunnet her.

Jeg blir nesten aldri overrasket mer når jeg kan lese hva kvinner på kvinneguiden kan finne på å skrive.

Har ts skrevet at han ikke har venner? Synes du det han driver med er ok?

Anonymkode: ba785...00d

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har ts skrevet at han ikke har venner? Synes du det han driver med er ok?

Samme for meg vel. Jeg ville bedt han om å ikke la seg utnytte jeg. Men ellers bryr jeg meg ikke. 

Du da?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kompis, eller nå tidligere kompis. Han driver å henger med og sjekker opp unge jenter. Han er i midten av tredveårene. De han henger med er 16-17 år gamle. Ja, de er over den seksuelle lavalder, men det er da likevel ganske rart at en mye eldre mann skal rote med de. Han blir kjent med de via blant annet tinder og på det lokale treningssenteret. Jeg forstår ikke at disse jentene henger med han og roter med han. Men kanskje de synes det er spennende? Likevel er jo han fremdeles den voksne. Han kjører de til og fra trening, gir de penger til å kjøpe alkohol (om de skal på fester, de får jo ikke kjøpt alkohol selv), lar de henge hos han, overnatte osv etter fest. Jeg vet han har lagt med flere av de. Jeg er bare så redd for at noen kan bli utnyttet av han. 

Jeg orker rett og slett ikke å være venn med han lengre. Det eneste han prater om er disse jentene. Det høres helt sykt ut. Kan han ikke finne noen på sin egen alder? Eller som hvertfall er voksen nok? Jeg begynner å lure på om det er noe "gale" med han siden han oppfører seg på en slik måte som ingen andre voksne personer gjør. 

Jeg vet jeg sikkert ikke bør blande meg for mye, men jeg er nesten fristet til å gi beskjed til treningssenteret slik at de kan være litt obs. Det er lov å trene der fra 15års alder, og jeg er redd han gjerne kan sirkle seg inn på de også. 

At han sjekker opp småjenter på 16 er fullt lovlig,

men å skjenke de alkohol er en forbrytelse. Det er politisak. Jeg tenker at du skal fortelle han at han blir anmeldt dersom han sjenker mindreåringer en gang til.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
3 minutter siden, waco skrev:

Samme for meg vel. Jeg ville bedt han om å ikke la seg utnytte jeg. Men ellers bryr jeg meg ikke. 

Du da?

Han har jo hatt sex med flere av de,så tror neppe han føler seg utnyttet. Dette er vel i så fall gjensidig utnyttelse.

Ts,det er ikke stort du får gjort når jentene er over seksuell lavalder.

Jeg lurer mest på hvor mange foreldre det er som ikke vet hva døtrene deres driver med. Det er mest skremmende syns jeg,for tviler vel på at foreldre til så unge jenter syns det er greit at de er med en som kunne vært faren deres,som har sex med dem og kjøper alkohol til dem.

Skrevet
7 minutter siden, NotNaomi skrev:

eg lurer mest på hvor mange foreldre det er som ikke vet hva døtrene deres driver med. Det er mest skremmende syns jeg,for tviler vel på at foreldre til så unge jenter syns det er greit at de er med en som kunne vært faren deres,som har sex med dem og kjøper alkohol til dem.

Alle vet jo at døtrene ligger med dem mammaene deres advarte dem mot.

Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Alle vet jo at døtrene ligger med dem mammaene deres advarte dem mot.

Å? Vet alle det?

• Liker 3
Gjest Marillia
Skrevet
50 minutter siden, waco skrev:

Du har garantert ikke en datter på 16 år, men det har jeg. Om hun henger sammen med en på min alder ville jeg gjerne visst det. Det er IKKE normalt at en jente på 16 år er sammen med en på 35 år. 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Yvonne (mod)

Skrevet

Finnes ikke noe mer patetisk enn en voksen kar som henger på usikre 17-åringer. Æsj. 

Anonymkode: 0f214...180

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 timer siden, waco skrev:

Slutta å være venn med han vel.

- eller tenkte du at du kunne forandre andre mennesker, var det du tenkte å satse på? - Hvis jeg dersomatte bare blir venn med han, -ja da vil han slutte å brunste på tenåringsjenter, er det litt sånn du tenker?

Fortell!

Ja, jeg orker ikke mer. Orker ikke være venn med han når han oppfører seg slik. Blir kvalm. Jeg har prøvd å snakke med han om det. Tenkte det kanskje var en grunn for at han begynte å henge med noen av de. Virker som han synes det er normalt og ikke forstår at jeg tenker slik jeg gjør. Synes det er merkelig. Han har venner på sin alder, men merker han ikke er like mye med de lengre, kanskje grunnet disse jentene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...