Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært tålmodig å klart å spare ut sitt eget hår? Jeg er opprinnelig mørk blond.. kommunebrun..nå har jeg hundre forskjellige brunfarger i håret. Ser ikke ut. Men håret mitt er då slutt atl jeg vil ikke farge det mer. Gruer meg til å få den fæle etterveksten! Noen forslag?  Stripe etterveksten litt kanskje? Uff.. 

Anonymkode: 86154...3fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært tålmodig å klart å spare ut sitt eget hår? Jeg er opprinnelig mørk blond.. kommunebrun..nå har jeg hundre forskjellige brunfarger i håret. Ser ikke ut. Men håret mitt er då slutt atl jeg vil ikke farge det mer. Gruer meg til å få den fæle etterveksten! Noen forslag?  Stripe etterveksten litt kanskje? Uff.. 

Gå å få lagt striper i lengdene

Anonymkode: e4fee...d7c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å høre med en frisør :)
Ellers kan jeg tenke meg at Baylayage kan være tingen, åssen skriver man det hehe... det skal være en mørkere eller lysere farge øverst nemlig... så foliestriper de det nederste.
F.eks kan de farge hodebunnen din nært din originale farge, og så foliestriper de det nederste så det blir et spennende liv der... og da vil du fortsatt ha denne effekten når det vokser ut, også er det bare å klippe vekk det lyse partiet når håret har vokst nok :D

Anonymkode: 478c5...cec

Skrevet

Da jeg hadde bleket hår og skulle tilbake til egen hårfarge klippet jeg meg i en bob og fikk lagt en mild hårfarge så nært min egen som mulig. Det var ikke perfekt, men mye bedre enn etterveksten som ville ha vært! Ville absolutt gått til en frisør og hørt om de har tips.

Skrevet

Du kan jo klippe det ganske kort og vente til håret ditt vokser ut igjen. Det vokser jo gjerne litt raskere når det er kortere. 

Du får bare smøre deg litt med tålmodighet. Jeg ville ikke ha gjort noe med etterveksten dersom du vil tilbake til din opprinnelige hårfarge. Da tar det jo bare enda lenger tid. Eventuelt kan du prøve å få en fin overgang fra ettervekst til det du har nå. 

Anonymkode: e6a21...4f9

Skrevet

Heisann, jeg har latt håret mitt vokse ut, og jeg forstår at du lurer litt hvordan du skal gjøre det. Jeg har også brunt/kommune-et-eller-annet egentlig, og hadde det farget i en rødbrun tone, som er ganske annerledes enn hvordan etterveksten så ut. Jeg måtte bare la det vokse, da jeg ble allergisk mot hårfarge (æsj, jeg som elsker å ha forskjellige farger), så jeg hadde ikke noe valg om metode.

Når det er sagt, så vil nok etterveksten din se ganske grå ut i starten, men det er bare frem til den har blitt rundt to cm eller noe, da begynner du å se din egentlige farge slik den er.

Hvor langt er håret ditt nå? Om du kan sette det opp i forskjellige frisyrer, går fokuset gjerne litt bort fra ettervekst. 

Anonymkode: e1c8a...0c7

Skrevet

Det jeg gjorde var å ta avfarging  ( hadde ganske mørk brun farge i håret i flere år, men er opprinnelig ganske lys i håret) 

Etter dette, farget jeg håret mitt i en ganske tilnærmet lik hårfarge som er den naturlige! Har ikke sett noe ettervekst etter dette. Og fungerte ganske fint:) 1 år siden jeg sluttet å farge håret mitt, og håret har fått ett naturlig spill i seg. 

Men snakk med en salong! 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann, jeg har latt håret mitt vokse ut, og jeg forstår at du lurer litt hvordan du skal gjøre det. Jeg har også brunt/kommune-et-eller-annet egentlig, og hadde det farget i en rødbrun tone, som er ganske annerledes enn hvordan etterveksten så ut. Jeg måtte bare la det vokse, da jeg ble allergisk mot hårfarge (æsj, jeg som elsker å ha forskjellige farger), så jeg hadde ikke noe valg om metode.

Når det er sagt, så vil nok etterveksten din se ganske grå ut i starten, men det er bare frem til den har blitt rundt to cm eller noe, da begynner du å se din egentlige farge slik den er.

Hvor langt er håret ditt nå? Om du kan sette det opp i forskjellige frisyrer, går fokuset gjerne litt bort fra ettervekst. 

Anonymkode: e1c8a...0c7

Mitt hår er også rødbrun og etterveksten som nå er 1 cm er helt grå ja. Er så forferdelig stygt! Klarer ikke se for meg at den blir mindre grå når den blir lengre men.. Håret mitt er så vidt til skuldrene.. Jeg skal prøve å ha tålmodighet!  😉 

Skrevet

Strip det tilbake, det gjorde jeg og det gikk kjempebra. Men dette er noe du skal overlate til en faglært frisør.

Skrevet

Jeg holder på spare ut til min naturlige hårfarge som er lysebrun. Jeg har langt hår og tar kun minicolor i det fargede håret. Har funnet en farge som er mest mulig lik min egen hårfarge. Jeg har spart i snart 2,5 år:)

Anonymkode: 2fb5e...b52

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...