Gå til innhold

Godt tilbehør og saus til fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på all fisk. F.eks fiskepinner, laks, torsk, kaker osv. 

Anonymkode: 23070...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at søtpotet og brokkolimos er kjempegodt til fisk :) Gjerne ha litt fetaost oppi stappen også, dødsgodt. Trenger ikke noe saus da. 

Skrevet

Akgrksalat og raspet gulrot er veldig godt til laks. Med litt rømme.

Anonymkode: b9ae3...c88

• Liker 1
Skrevet

Benfri fisk (sei, torsk, lyr) rullet i mel stekt i melange med salt og pepper, er kjempegodt sammen med kokt ris, bernaisaus, stekt sopp og løk, og med amerikansk grønnsaksblanding til (oppskåret kokte gulerøtter, mais og erter)

Anonymkode: ebb7c...81f

Skrevet

Fiskepinner:

Potetmos/pomme frites, remulade og grønnsaker

Laks med

- Mango og avocado salat med couscous

- Poteter, dillsaus og grønnsaker

- Poter, asparges og hollandaise

- Ovnsbakt med pesto

- tagliatelle, saus og erter

Torsk med 

- Gulrotstuing og bacon       

- Blomkålpure og poteter

Fiskekaker  (kunne ha levd på fiskekaker ;) )

-I wok med saus etter eget ønske

-Kålstuing, poteter og brun saus

- Søtpotet og brokkoli

-  i pitabrød med coleslaw

- i grove hamburgerbrød med salat,tomat og mango chutney

Anonymkode: 9c8dc...28d

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes sandefjordsmør er godt til bla.a. laks og kveite. Veldig enkel saus å lage selv

Til torsk er det veldig godt med stekt bacon og granateplefrø til - høres kanskje litt rart ut, men prøv det!

Støtter også forslaget om tagliatelle, saus og erter til laks, gjerne en saus basert på creme fraiche. Jeg bruker også gulrotbiter, purre og brokkoli, og jeg synes det er godt å dele laksen i biter og panere den før steking :) 

Skrevet

Agurksalat og råkost er skikkelig godt til stekt laks. Gjerne med litt smeltet smør og en klatt rømme til.

Lettsaltet torsk med potetmos og sprøstekt bacon er også veldig godt. 

Stek laksebiter og tøm over fløte, serveres med pasta. 

Plukkfisk er digg og lettvindt hvis du har rester av fisk og poteter. Stek poteter og fisk, samt løk eller purreløk i stekepanna, lag en tykk hvitsaus som du tømmer over og blander sammen. Også godt med bacon til (bacon er godt til alt....)

Røkt torsk med gulrotstuing, potet og smeltet smør er også veldig godt. 

• Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet

Raspet gulrot, kokte poteter. Fisken kan smørdampes i margarin og litt frisk sitron. Nam! 

Gjest Supersol
Skrevet

Til fiskepinner er det godt med kokte poteter, lettrømme,raspet gulrot og sitronbåt. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet

- Stekt hvit fisk (torsk, steinbit, sei osv.) med salat bestående av rød og/eller grønn lollosalat, ristede solsikkekjerner, stekte potetterninger, tomat, avocadoskiver, appelsinfileter, og fetaost. Og med en litt tykk sennepsvinaigrette over. (I stedet for fisk fungerer det også fint med stekt scampi).

- Lakselasagne med spinat

- Ceviche-tacos

- Laksemousse med avokadokrem

Skrevet

Blomkål- og brokkoligrateng får jeg ofte bestilling på sammen med laks. Noen skal selvsagt ha poteter sammen med, mens andre foretrekker (hvitløks)baguetter.

Skrevet

Er veldig glad i soyasaus, valnøtter eller mangosalat til laks. Til torsk er rotmos, asparges og chorizosalsa veldig godt. 

Anonymkode: 709c8...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...