AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Fikk i fjor en vinterjakke med pels av mine foreldre. Har pga det mistet venner og får "hat" når jeg møter folk. Hvordan kan jeg "forsvare" meg. Jeg vil jo ikke forsvare dyreplageri, men jeg vil ikke slutte å bruke en jakke til 8000 heller.. Får høre at foreldrene mine er dårlige mennesker med dårlig moral. Og jeg vet jo at de ikke er dårlige mennesker... Hva mener dere om dette, og hele saken? Tips? Anonymkode: b977b...4d4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 Poenget er at jeg er redd før denne vinteren, siden at jeg regner med det blir hele greia på nytt. Anonymkode: b977b...4d4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk i fjor en vinterjakke med pels av mine foreldre. Har pga det mistet venner og får "hat" når jeg møter folk. Hvordan kan jeg "forsvare" meg. Jeg vil jo ikke forsvare dyreplageri, men jeg vil ikke slutte å bruke en jakke til 8000 heller.. Får høre at foreldrene mine er dårlige mennesker med dårlig moral. Og jeg vet jo at de ikke er dårlige mennesker... Hva mener dere om dette, og hele saken? Tips? Anonymkode: b977b...4d4 Du får ta et standpunkt. Bruke jakken og fronte dyreplageri eller kjøpe en ny jakke som ikke fronter dyreplageri Anonymkode: cdf1d...f45 2
Tvist Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 Hadde nok kvittet meg med jakken. Solgt eller gitt den bort. Og gitt familien beskjed om at du ikke vil ha pelskrage noen sinne igjen. 1
Honey Dew Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at jeg er redd før denne vinteren, siden at jeg regner med det blir hele greia på nytt. Anonymkode: b977b...4d4 Hvis det er mulig, er det bare å ta av hetten
Gjest Hapi Skrevet 7. september 2016 #6 Skrevet 7. september 2016 Når du har fått jakken kan jo ikke du hjelpe for det. Men hadde nok forklart til foreldrene mine at jeg dessverre ikke kan gå i pels, solgt den og kjøpt noe annet. Du får jo en grei pris for den når den er såpass dyr. Men disse vennene dine, har de dunjakker...? Dun er like ille, om det ikke er et merke som konsekvent bruker fjær fra døde fugler eller fjær som er felt naturlig, om det finnes da. De aller fleste dunjakker er laget med dun som er plukket av levende fugl. https://www.dyrevern.no/landbruk/annet_om_landbruk/ikke_kjop_dun Og spiser de egg som ikke er økologiske, verpet av høner som står tre og tre i bittesmå bur og aldri får se dagslys? Kylling som ikke er økologisk? Oppdrettslaks? Gris som står så tett at de spiser på halene til hverandre?
Fashionistaen Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 Veldig mye hat av pels, og det er bra det! Dyreplageri er ikke en god ting. Nå har du allerede fått jakken og da er det sløseri og ikke bruke den. Lite du kan gjøre med det annet enn å informere om at du helst vil har noe uten pels neste gang. Men folk som retter fingeren mot de som går med pels har tre andre som går tilbake på dem selv. Klærne og alt annet de har rundt seg er gjerne lagd av barnearbeidere/slaver som jobber under helsefarlige forhold og får en lønn som knapt er å leve av. Skoene og veskene er av skinn. Jakkene mange jenter går med i Oslo er av både strutsefjær, dun og lammepels. Og jammen meg er de fleste ikke vegetarianere heller... Poeng: få som går med disse tingene blir sett like stygt på som de med pels. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 3 timer siden, Fashionistaen skrev: Veldig mye hat av pels, og det er bra det! Dyreplageri er ikke en god ting. Nå har du allerede fått jakken og da er det sløseri og ikke bruke den. Lite du kan gjøre med det annet enn å informere om at du helst vil har noe uten pels neste gang. Men folk som retter fingeren mot de som går med pels har tre andre som går tilbake på dem selv. Klærne og alt annet de har rundt seg er gjerne lagd av barnearbeidere/slaver som jobber under helsefarlige forhold og får en lønn som knapt er å leve av. Skoene og veskene er av skinn. Jakkene mange jenter går med i Oslo er av både strutsefjær, dun og lammepels. Og jammen meg er de fleste ikke vegetarianere heller... Poeng: få som går med disse tingene blir sett like stygt på som de med pels. Det er fordi pels er fra ville dyr i små bur, ikke domestiserte husdyr. Det er absolutt ingen grunn til å unnskylde bruk av pels, med denne typen avsporinger. Og det kommer fra meg som er vegetarianer og kjøper brukt og bytter klær fordi jeg ikke vil støtte klesindustrien. Pels er fortsatt enda verre. Anonymkode: 981f7...f46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå