Gå til innhold

Skal jeg eller borettslaget betale for ny ruter og tvboks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet i en borettslagsleilighet. Det er inkludert tv og internett. Så jeg lurer på om det er borettslaget som skal betale for ny ruter ot tvboks eller om dette er noe jeg selv må betale? Dette lå ikke igjen da tidligere eier flyttet. 

Anonymkode: e4e37...c95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du betale selv.

Anonymkode: 1d055...ce2

Skrevet

Hvis det er GET du har, så må du selv bestille ruter/tv-boks og stå for dette.

Jeg flyttet selv inn i et borettslag i sommer, og ringte GET og bestilte en kombinert ruter og tv-boks. EN boks altså, med de to tingene i ett. Borettslaget har avtale med GET og vi beboere får rabatt på tv-pakker (abonnementspakker altså).

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Boks for internett skal jo følge leiligheten ved salg? Det er det som er vanlig, iallefall her. Ring borettslaget å høre :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, Mysticgirl skrev:

Boks for internett skal jo følge leiligheten ved salg? Det er det som er vanlig, iallefall her. Ring borettslaget å høre :)

Ikke vanlig der jeg har bodd. Både Get og Canal Digital vil ha alt tilbake om du ikke overfører abbonentet til den nye eieren. Og det må søkes om overføring i god tid.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev:

Ikke vanlig der jeg har bodd. Både Get og Canal Digital vil ha alt tilbake om du ikke overfører abbonentet til den nye eieren. Og det må søkes om overføring i god tid.

Canal Digital har jo kun modemet du leier hos dem. Te-we boksen kjøper man jo selv. 

Skrevet

Tror nok det her varierer med avtalene som foreligger. Jeg har selv Canal Digital og har kjøpt en egen boks med opptaksmulighet. Likevel insisterte Canal Digital på å sende meg en "normal boks" i tillegg når borettslaget fornyet abbonnementet fordi denne var en del av abbonnementet med borettslaget, og den skulle ligge i leligheten når jeg solgte.

Med Get derimot opplevde jeg det samme som nevnt over, at jeg måtte levere boks tilbake til GET når jeg flyttet, og ny kjøper skulle ta kontakt med dem (selv om abbonement var via borettslag). 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Canal Digital har jo kun modemet du leier hos dem. Te-we boksen kjøper man jo selv. 

Vi fikk Te-we boksen vidreført til oss sammen med modemet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)
3 minutter siden, VinterSnø skrev:

Vi fikk Te-we boksen vidreført til oss sammen med modemet.

Mine T-we bokser kjøpte jeg selv, så de kan jeg selge videre om jeg vil.Men om du bor i borettslag, kan de videreføre abonnementet og modemet til nye eiere :) Det kan du gjøre uansett om du inngår avtale med de forrige eierne :)

Endret av Mysticgirl
Skrevet

Mine T-we bokser kjøpte jeg selv, så de kan jeg selge videre om jeg vil.Men om du bor i borettslag, kan de videreføre abonnementet og modemet til nye eiere :) Det kan du gjøre uansett forresten :)

Ja, det var ikke borettslaget, men den tidligere eieren som overførte. Borettslaget har ikke hatt noe med mine avtaler å gjøre annet enn at jeg må betale for pakken de har kjøpt. All annen kontakt og kjøp er det vi selv som har hatt. Og dette gjelder alle borettslag og levrandører jeg har vært borte i.

Skrevet

Sjekk med borettslaget!

I forrige leilighet jeg bodde lot jeg dekoderen og modemet følge med ved salg. Tv-boksen skulle følge med, modemet trengte ikke følge med. Men jeg avtalte med CD og ny eier, og det ble ordnet.

I ny leilighet har det nye borettslaget en annen avtale med CD slik at der er både T-We-boksen og fibermodem/trådløs ruter inkludert med boligen. Forrige eier lot alt stå igjen, og jeg kontaktet bare CD for å få alt på mitt navn.

Etter å ha diskutert dette med venner i andre borettslag har jeg konkludert med at det er veldig mange ulike avtaler ute og går, og det sikreste er å sjekke med borettslaget.

Anonymkode: e863c...b43

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
4 minutter siden, VinterSnø skrev:

Ja, det var ikke borettslaget, men den tidligere eieren som overførte. Borettslaget har ikke hatt noe med mine avtaler å gjøre annet enn at jeg må betale for pakken de har kjøpt. All annen kontakt og kjøp er det vi selv som har hatt. Og dette gjelder alle borettslag og levrandører jeg har vært borte i.

Okey , da er det forskjell fra borettslag til borettslag. Normalt følger jo moden og tvboks med ved videre salg pga borettslag bruker å ha dette inkludert i fellesutgiftene :) Men da må bare TS ringe borettslaget  høre :)

Skrevet

Okey , da er det forskjell fra borettslag til borettslag. Normalt følger jo moden og tvboks med ved videre salg pga borettslag bruker å ha dette inkludert i fellesutgiftene :) Men da må bare TS ringe borettslaget  høre :)

Syntes det er rart du sier det er normal når det er ulike erfaringer. Virket veldig klart på GET at den avtalen vårt borttslag hadde med oss var helt vanlig. Var også det som sto på nettsiden deres når vi kom på at vi ikke visste hvordan det forgikk. 

Skrevet

hos oss er dekoderen bundet til leiligheten i teorien, men står på eiers navn. så hvis den er fjernet får forrige eier regning/tilbakesendingskrav og du får en ny dekoder registrert i ditt navn.

Anonymkode: 3a7f8...1fe

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Blir litt feil å si at det er normalt slik du har opplevd. Jeg har flyttet mye de siste årene, hatt Canal Digital, Get og nå Canal Digital igjen. Canal Digital via borettslag: la boksen stå igjen (den som er i pakken borettslaget betaler for), har du kjøpt boks selv skal du selvsagt da den med. Ruter/modem må du stå for selv. Get: lever inn boksen på nærmeste forhandler, få kvittering for innlevering. Ruter/modem står du selv får, ta det med deg. Boksen inngår i sameiets avtale, den skal bli når du flytter, ruter står du for selv (modem er innebygd i leiligheten). 

Hva som er normalt blir som du ser svært variabelt etter hvor du bor, og hvem du har tjenester fra. 

Anonymkode: fa903...d36

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet i en borettslagsleilighet. Det er inkludert tv og internett. Så jeg lurer på om det er borettslaget som skal betale for ny ruter ot tvboks eller om dette er noe jeg selv må betale? Dette lå ikke igjen da tidligere eier flyttet. 

Anonymkode: e4e37...c95

Ta kontakt med styret i borettslaget. Vi har en kollektivavtale med CD som innebærer at ruter og dekoder tilhører CD. Det vil alltid være litt svinn av slikt, og det er en av tingene vi betaler for i kollektivavtalen, slik at når vi melder inn tap, får vi bestilt nytt, levert til boenhetene eier.

Anonymkode: e28c2...412

Gjest Mysticgirl
Skrevet
21 timer siden, VinterSnø skrev:

Syntes det er rart du sier det er normal når det er ulike erfaringer. Virket veldig klart på GET at den avtalen vårt borttslag hadde med oss var helt vanlig. Var også det som sto på nettsiden deres når vi kom på at vi ikke visste hvordan det forgikk. 

Ja, er normalt her jeg bor sa jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...