Gå til innhold

har veninnen min følelser for kjæresten min ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei veninne/besteveninne, som jeg før hang veldig mye med, og var veldig nærme hverandre.. 
når jeg hadde kjæreste tidligere, som ikke var gode mot meg.(utroskap osv) hadde hun ingen problemer med dem .. klagde aldri.. 
nå har jeg fått meg en veldig god og trygg kjæreste jeg flyttet inn med, og planlegger fremtiden sammen. 

problemet er den at hun er sjalu, det har hun selv sakt. 
men hun klarer ikke å være posetiv rundt oss, og sier vi går for fort frem.
og er aldri interessert i å høre om oss, jeg ser tyderlig på henne at hun er uinteressert. 
dette er noe vi har snakket om gjentatte ganger, men det hjelper ikke.. 
prøvde å snakke om det face 2 face, men hun nekter og sier det vil gjøre ting værre..

hun snakker alltid om guttene hun forelsker seg i, har allerede en kjæreste (jeg tar en faresignal her) 
dette gjorde hun aldri før .. 

at hun vil beskytte meg forstår jeg jo, da hun har opplevd forskjelle ting i tidlig alder, som gravidtet. og forlovet seg med en og gikk fra han..
nå nekter hun meg å gå den veien .. og ber meg tenke meg om hele tiden .. 

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, da jeg ikke ønsker å miste henne heller.. men vi sklir vekk uansett hva vi gjør ..
kan hun ha følelser for kjæresten min ?

Anonymkode: 0ef14...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva av den teksten du har skrevet, får deg til å tro hun er intr. i kjæresten din. Eneste jeg får ut av det er at du er sjalu og overhysterisk 

Anonymkode: 89648...c42

• Liker 7
Skrevet

Ingenting av det du skriver har grunnlag til å tolkes som at hun har følelser for kjæresten din. det virker heller som du skriver, at hun prøver å beskytte deg. Det var flere kjærester som ikke var snille med deg? Da venter hun nok bare på at det kommer fram at han du har nå ikke er det heller, og viser en forståelig skepsis.

Anonymkode: ed219...d18

• Liker 2
Skrevet

Tror heller at hun er redd for å miste deg. At du skal bli så oppslukt i forholdet og et familieliv at hun ikke får ha deg lenger.

• Liker 1
Skrevet (endret)

takk for svar. 

er mer det at hun nå alltid snakker om at hun faller for gutter som har kjæreste.. 

da er det vel jeg som bare er redd for at hun skal ta han ifra meg.

ts.

Endret av theSchrimp
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva av den teksten du har skrevet, får deg til å tro hun er intr. i kjæresten din. Eneste jeg får ut av det er at du er sjalu og overhysterisk 

Anonymkode: 89648...c42

uff, jeg er nok overhysterisk, men sjalu er jeg ikke! 
nå er vi to vidt forskjellige personer, hvor jeg liker faste forrhold, er heller hjemme og ser en film.. 
og hun er en som drar på byen og fester og ligger rundt og er utro mot sine kjærester.

Skrevet

Dersom du merker at ho oppfører seg veldig annerledes enn ho har gjort ved dine tidligere forhold, så er det ein mulighet. Spør henne.

Skrevet
10 minutter siden, Moonwalker skrev:

Tror heller at hun er redd for å miste deg. At du skal bli så oppslukt i forholdet og et familieliv at hun ikke får ha deg lenger.

prøver å ta meg så god tid til henne som jeg kan, jeg tok fortsatt tid til å snakke i en time når hun ringte. hvor jeg la fra meg alt jeg drev med.
men nå så sier henne at hun ikke liker å skrive mldinger, og at hun hører meg så dårlig i tlf.. 
så når hun ringer, forteller hun masse om sitt, også legger på, før jeg får fortalt noe fra meg ..
har sakt jeg kan komme til henne flere ganger, men hun er optatt med jobb og skole :/ 

Skrevet
16 minutter siden, theSchrimp skrev:

takk for svar. 

er mer det at hun nå alltid snakker om at hun faller for gutter som har kjæreste.. 

da er det vel jeg som bare er redd for at hun skal ta han ifra meg.

ts.

Kan være det, ja.

Anonymkode: 39949...253

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

prøver å ta meg så god tid til henne som jeg kan, jeg tok fortsatt tid til å snakke i en time når hun ringte. hvor jeg la fra meg alt jeg drev med.
men nå så sier henne at hun ikke liker å skrive mldinger, og at hun hører meg så dårlig i tlf.. 
så når hun ringer, forteller hun masse om sitt, også legger på, før jeg får fortalt noe fra meg ..
har sakt jeg kan komme til henne flere ganger, men hun er optatt med jobb og skole :/ 

Det eneste dette viser er at hun trekker seg unna deg. Det er ingenting som tilsier at hun er ute etter kjæresten din. 

Anonymkode: ed219...d18

Skrevet

Det finnes mange forklaringsmodeller her, og at hun er interessert i ham kommer veldig langt ned på lista over mulige forklaringer.  Din redsel for å miste kjæresten din står derimot langt opp på lista. Dårlige erfaringer i tidligere forhold har nok gjort deg redd og du ser spøkelser på høylys dag. 

Det jeg reagerer på er at du svartmaler henne, du ramser opp alle de dårlige kvelitetene, hun er utro, ligger rundt, snakker bare om seg selv, er sjalu etc. Hva vil du med det? Hvis dette er ditt underliggende syn på henne så er det du som er dårlig venninne og ikke hun. 

Jeg oppfatter at det er viktig for deg å snakke henne ned slik at du skal slippe å ta innover deg hva hun sier. Hun kjenner deg godt, og også ditt forhold til menn. Burde du ikke lytte til henne? 

Ofte er det slik i dårlige forhold så er det vanskelig å innse det selv fordi man jo er forelsket i kjæresten sin. Sørøig skummelt blir det når man begynner å skyve folk fra seg fordi de er en trussel mot forholdet. Da blir du veldig alene dersom ting utvikler seg dårlig og du blir enda mer i klørne på en partner som ikke vil deg vel.

Anonymkode: 5ebba...1ec

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ei veninne/besteveninne, som jeg før hang veldig mye med, og var veldig nærme hverandre.. 
når jeg hadde kjæreste tidligere, som ikke var gode mot meg.(utroskap osv) hadde hun ingen problemer med dem .. klagde aldri.. 
nå har jeg fått meg en veldig god og trygg kjæreste jeg flyttet inn med, og planlegger fremtiden sammen. 

og er aldri interessert i å høre om oss, jeg ser tyderlig på henne at hun er uinteressert. 
prøvde å snakke om det face 2 face, men hun nekter og sier det vil gjøre ting værre..

hun snakker alltid om guttene hun forelsker seg i, har allerede en kjæreste (jeg tar en faresignal her) 

at hun vil beskytte meg forstår jeg jo, da hun har opplevd forskjelle ting i tidlig alder, som gravidtet. og forlovet seg med en og gikk fra han..

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, da jeg ikke ønsker å miste henne heller.. men vi sklir vekk uansett hva vi gjør ..

Kanskje det er deg hun er forelsket i?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange forklaringsmodeller her, og at hun er interessert i ham kommer veldig langt ned på lista over mulige forklaringer.  Din redsel for å miste kjæresten din står derimot langt opp på lista. Dårlige erfaringer i tidligere forhold har nok gjort deg redd og du ser spøkelser på høylys dag. 

Det jeg reagerer på er at du svartmaler henne, du ramser opp alle de dårlige kvelitetene, hun er utro, ligger rundt, snakker bare om seg selv, er sjalu etc. Hva vil du med det? Hvis dette er ditt underliggende syn på henne så er det du som er dårlig venninne og ikke hun. 

Jeg oppfatter at det er viktig for deg å snakke henne ned slik at du skal slippe å ta innover deg hva hun sier. Hun kjenner deg godt, og også ditt forhold til menn. Burde du ikke lytte til henne? 

Ofte er det slik i dårlige forhold så er det vanskelig å innse det selv fordi man jo er forelsket i kjæresten sin. Sørøig skummelt blir det når man begynner å skyve folk fra seg fordi de er en trussel mot forholdet. Da blir du veldig alene dersom ting utvikler seg dårlig og du blir enda mer i klørne på en partner som ikke vil deg vel.

Anonymkode: 5ebba...1ec

er ikke for å svartmale henne, absolutt ikke! hun er en super jente ellers, det som skremmer meg mest, er hvordan hun har hele tiden snakket om at hun har forelsket seg i andre gutter som har kjæreste, først etter at jeg fikk denne typen .. men om ingen andre helt kjønner tegningen min der, så er det vel jeg som har missforstått veldig. i frykt for å miste kjæresten ja ..
så det har hjulpet frykten en del at ingen andre mener det :) og jeg burde da se lysere på saken. 

forhåpentligvis er dette noe som gir seg etter hvert som ting faller tilbake på plass.. ser jeg jo nå. 
kanskje er det jeg som har vært en dårlig venninne som tenker at hun ville ha falt for kjæresten min .. 

vanligvis så hjelper det de fleste.. å bare få det ut et sted og høre andres meninger om saken..
når man ikke kommer noen vei ellers.. 

nå har jeg akuratt snakket med henne i tlf i litt over en time, om alt og ingenting, hvor jeg var den som ringte.. :) 
så nå skal vi snart ta en jentehelg sammen, også får vi se hvor vi tar det derifra :) 

tusen takk for svar :) 

Skrevet

Jeg forstår hva du mener med at hun snakker om at hun får følelser for gutter som allerede har kjæreste. Men nestegang hun evt sier dette, kan du ikke bare spørre "åh, hvem da?" hvis hun mener hun har følelser for noen, så må hun jo tenke på noen spesielle. Men det trenger ikke nødvendigvis være din kjæreste. :)

Anonymkode: 53bb7...e92

Skrevet

Jeg syns egentlig det høres mest ut som om hun ikke takler at du endelig er i et bra forhold. Hun er vandt til at du er i dårlige forhold, men nå fremstår du kanskje som bedre og mer vellykket enn henne? (I hvert fall i hennes hode). Kanskje hun hinter til at hun er interessert i kjæresten din for å skremme, fordi hun ikke ønsker at du skal være mer lykkelig enn henne. Og du lar deg jo tydeligvis skremme også. 

Anonymkode: 998ff...d56

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aj aj.. jeg hadde ville vært på vakt i hvertfall. Har hun sagt hun er sjalu på deg. så er det et godt tegn. Å det med at hun ikke vil høre på det du opplever i hverdagen. kun snakker om seg selv, er jo kansje for at hun liker typen din litt for godt, til å høre hva som skjer med dere. Har selv ei venninne som ikke liker at kjekke menn ser på meg. Får inntrykk av at hun ikke syns jeg fortjener sånne kjekke menn. De skal kun like henne. Følg magefølelsen din på dette.

Anonymkode: 1560a...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...