Gå til innhold

Bedt om å dekke til strekkmerkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere på alle disse historiene, eller er det noen av de som er laget for medieoppmerksomheten?

http://www.tv2.no/a/8569083/

Anonymkode: d9750...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ble ikke bedt om å dekke til strekkmerker, hun ble bedt om å dekke seg til mer. Det finnes nok av mmoralpoliti som mener mødre og kvinner skal kle seg på en viss måte, finner ikke dette usansynlig.

Anonymkode: 4431d...cb1

Skrevet

Hun kunne jo tatt på seg en badedrakt. Det er ikke verre enn det

Skrevet

Litt trist hvis det bare er de sexy med perfekte kropper som skal ha lov til å kle av seg i sola, synes jeg. Det hadde vært mye bedre om vi heller sluttet å bry oss så veldig med hvordan andre kler seg og ser ut. Er det ikke egentlig bare å heller flytte blikket over på den flotteste man ser hvis det skulle være en småbarnsmor eller eldre kvinne med ekle skavanker i nærheten? Eller en overvektig mann, for den del. Hvorfor må det gjøres et nummer av det? Det kan se ut som klagerne får en slags tilfredsstillelse av å rakke ned på og såre folk som i deres øyne ikke er bra nok. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
21 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hva mener du de som har arr eller skader i ansiktet skal gjøre da? "De kan jo bare ta på seg en maske,det er ikke verre enn det?"

Verden er iblant riv sprikende gal.

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Hva mener du de som har arr eller skader i ansiktet skal gjøre da? "De kan jo bare ta på seg en maske,det er ikke verre enn det?"

Verden er iblant riv sprikende gal.

Nå var det ikke der skaden var da. Når det finnes badedrakter, ser jeg ingen grunn til at hun skal bruke bikini. Har selv hatt stygg mage etter graviditet og brukte badedrakt. At noen får beskjed om å dekke seg til i et badebasseng, er ingenting å gå til media med

Gjest NotNaomi
Skrevet
Et øyeblikk siden, Honey Dew skrev:

Nå var det ikke der skaden var da. Når det finnes badedrakter, ser jeg ingen grunn til at hun skal bruke bikini. Har selv hatt stygg mage etter graviditet og brukte badedrakt. At noen får beskjed om å dekke seg til i et badebasseng, er ingenting å gå til media med

Jeg kan ikke fatte at du mener alvor jeg altså. Mener du at bare de som er lytefri skal få være blant folk? Ærlig talt så blir jeg bare veldig veldig undrende til at folk tenker som deg. Alle som har noen arr eller synlige skader skal altså dekke det til så godt de kan ? HVORFOR??

Skrevet

Ja, eg tror på det.

Men hadde noen sagt noe sånt til meg, så hadde eg bedt de dra til helvete.

• Liker 3
Skrevet

Dersom en eldre kvinne kom bort til meg å ba meg om å dekke meg til fordi det var upassende for kvinner å gå rundt i bikini så hadde jeg blitt sur og irritert, men jeg hadde ikke konkludert med at det var fordi kroppen min ikke var perfekt. Her virker det som om den eldre kvinnen har noen svært konservative og gammeldagse holdninger, mens den ferske moren mistolket beskjeden og står fast på at dette dreier seg om kroppspress. 

Anonymkode: adb4c...e63

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Honey Dew skrev:

Skal mennesker kle på seg ekstra tøy ene og alene fordi noen ikke liker å se på fettvalker og strekkmerker? Denne kvinnen har ingen problemer med å gå i bikini rett etter fødsel, så jeg ser ingen grunn til at hun må ha på seg badedrakt. 

Jeg kan ikke tro at du faktisk skriver det du gjør. Dette er diskriminering av en bestemt menneskegruppe. Norge har jo kommet mye lenger enn dette, så da undrer jeg meg over hva i alle dager som har skjedd med deg i din oppvekst. 

Anonymkode: fe326...a7c

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, Honey Dew skrev:

Så menn med ølvom skal også bruke badedrakt? Hvor går egentlig grensen for hvem som får lov til å bruke bikini i sola? 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg har strekkmerker på maven etter svangerskap. Var diger som en elefant og alle trudde jeg skulle ha tvillinger.

Særlig jeg kler på med badedrakt for å skjule de strekkmerkene, jeg har faktisk en svært god grunn for at de er der 😊

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det finnes burkinier også. Hvorfor ikke bare ta på den?

Fra spøk til alvor. Hvilken rett har noen til å fortelle andre hva de skal og ikke skal gå med? Hvorfor skal hun ta på seg en badedrakt når hun vil ha på bikini? Hva er så farlig med strekkmerker? Hvis man synes det er ubehagelig å se noen med strekkmerker/valker så er det faktisk ens eget problem. Hvis vi alle skulle latt vær å gjøre noe fordi noen ikke liker det, så hadde det ikke vært mye igjen. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg tror mange bare er ute etter oppmerksomhet, er veldig mye rart folk går ut i media med.

Skrevet

Er det en ting jeg har lært i sommer er det at det er fryktelig mange som har meninger om badetøyet til kvinner. 

Om hun faktisk fikk beskjed om å tre på seg ei badedrakt i stede for en bikini får vi vel aldri vite. Det eneste vi kan se er reaksjonene på hennes facebook-innlegg. 

Skrevet
4 timer siden, Honey Dew skrev:

Seriøst? Når ble det forbehold perfekte mennesker å få sol på kroppen? Hvis man er så opptatt av titte på andre på stranda har man feil fokus. Jeg er glad jeg går på nakenstranda, der har man mennesker i alle former og fasonger, splitter nakne, uten at noen blir traumatisert av det. 

Anonymkode: 6c1e7...ac3

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror på det. 

Anonymkode: 57064...e96

Skrevet

"Person opplevde noe ubehagelig, delte det med resten av verden". 

Begynner igrunn å bli lei av folk som mener deres hverdagsproblemer og småubehageligheter er noe resten av oss skal trenge å forholde oss til. 

Skrevet
9 timer siden, antbug skrev:

Litt trist hvis det bare er de sexy med perfekte kropper som skal ha lov til å kle av seg i sola, synes jeg. Det hadde vært mye bedre om vi heller sluttet å bry oss så veldig med hvordan andre kler seg og ser ut. Er det ikke egentlig bare å heller flytte blikket over på den flotteste man ser hvis det skulle være en småbarnsmor eller eldre kvinne med ekle skavanker i nærheten? Eller en overvektig mann, for den del. Hvorfor må det gjøres et nummer av det? Det kan se ut som klagerne får en slags tilfredsstillelse av å rakke ned på og såre folk som i deres øyne ikke er bra nok. 

Dette har blitt helt vanlig idag. Legger du ut et bilde av deg selv på Instagram med lite klær blir det slettet hvis du ikke har fin nok kropp eller om du er overvektig.  Verden er til bare for de pene. 

Gjest SuperSonic
Skrevet

Det forundrer meg ikke. Folk har for stort behov å meddele hva de synes om andres bekledning og hun har ingen grunn til å dekke seg til 

MEN

Det er ikke unormalt at det er kleskode i et svømmeanlegg og da er det badedrakt som gjelder. Menn får heller ikke gå med store strandshortser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...