AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Jeg synes det er så vanskelig å få venner. Nære venner. Jeg har siden jeg var 13 år flyttet mye rundt, og nå, 8 år senere, har jeg ingen nære venner. Jeg har flere jeg kan prate med innimellom, og som jeg kan møte i ny og né, men ingen "ekte" venner. Ingen jeg føler virkelig bryr seg og engasjerer seg i livet mitt. Jeg har prøvd å løse dette best mulig ved å ta initiativ, være en god lytter, stille opp, engasjere meg og å være åpen om hva som skjer i mitt liv. Men det virker som det bare er vanskeligere og vanskeligere å få seg ordentlige venner, jo høyere opp i alder man kommer. Og helt ærlig, føler jeg meg ganske ensom. Spesielt når kjæresten min er den eneste virkelig "nære" jeg har i byen jeg bor i. Noen som har tips til hva man kan gjøre? Eller er det bare sånn det er - at man har sine nære, og resten bare blir folk man henger med i ny og né, uten formål om noe mer? Jeg savner så inderlig å ha venner som mer en gjerne lytter til meg hvis det har skjedd noe, som ønsker å møte meg oftere enn én gang i skuddåret, som engasjerer seg i livet mitt og viser at jeg faktisk betyr noe.. Anonymkode: 61849...532
Illuminatum Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er så vanskelig å få venner. Nære venner. Jeg har siden jeg var 13 år flyttet mye rundt, og nå, 8 år senere, har jeg ingen nære venner. Jeg har flere jeg kan prate med innimellom, og som jeg kan møte i ny og né, men ingen "ekte" venner. Ingen jeg føler virkelig bryr seg og engasjerer seg i livet mitt. Jeg har prøvd å løse dette best mulig ved å ta initiativ, være en god lytter, stille opp, engasjere meg og å være åpen om hva som skjer i mitt liv. Men det virker som det bare er vanskeligere og vanskeligere å få seg ordentlige venner, jo høyere opp i alder man kommer. Og helt ærlig, føler jeg meg ganske ensom. Spesielt når kjæresten min er den eneste virkelig "nære" jeg har i byen jeg bor i. Noen som har tips til hva man kan gjøre? Eller er det bare sånn det er - at man har sine nære, og resten bare blir folk man henger med i ny og né, uten formål om noe mer? Jeg savner så inderlig å ha venner som mer en gjerne lytter til meg hvis det har skjedd noe, som ønsker å møte meg oftere enn én gang i skuddåret, som engasjerer seg i livet mitt og viser at jeg faktisk betyr noe.. Anonymkode: 61849...532 Meld deg inn i en forening
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 1 minutt siden, Illuminatum skrev: Meld deg inn i en forening Forening? ts Anonymkode: 61849...532
Illuminatum Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forening? ts Anonymkode: 61849...532 Politisk parti, Røde Kors, korps, kor, teaterlag, bondekvinnelag, snekkerforening, seilklubb, padleklubb, pasientorganisasjon eller andre hjelpeorganisasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 Har du prøvd forsjellige finn-venner sider på nett? Det er flere hyggelige mennesker som er i samme situasjon man kan møte der. Har selv funnet flere venner ved hjelp av dette Anonymkode: 9a265...ec3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #6 Skrevet 7. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd forsjellige finn-venner sider på nett? Det er flere hyggelige mennesker som er i samme situasjon man kan møte der. Har selv funnet flere venner ved hjelp av dette Anonymkode: 9a265...ec3 Hm, det skal jeg absolutt prøve! Har du tips til noen nettsider? aldri vært borti noe slikt før, hehe. ts Anonymkode: 61849...532
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #7 Skrevet 7. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, det skal jeg absolutt prøve! Har du tips til noen nettsider? aldri vært borti noe slikt før, hehe. ts Anonymkode: 61849...532 Jeg har brukt kontakt med andre brukere forumet her på kg, og aktivitetsvenner.no Anonymkode: 9a265...ec3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #8 Skrevet 7. september 2016 Det finnes også flere vennegrupper på facebook. Anonymkode: afdeb...1af
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #9 Skrevet 7. september 2016 Jeg er i samme situasjon som deg.. Eller, jeg har noen nære venner, men de bor langt unna så det blir liksom ikke det samme.. Hadde ikke turt å melde meg inn på en vennegruppe på facebook egentlig, da tror jeg det hadde blitt bygdesnakk om meg her jeg bor.. :-( Anonymkode: c982b...7ed
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon som deg.. Eller, jeg har noen nære venner, men de bor langt unna så det blir liksom ikke det samme.. Hadde ikke turt å melde meg inn på en vennegruppe på facebook egentlig, da tror jeg det hadde blitt bygdesnakk om meg her jeg bor.. :-( Anonymkode: c982b...7ed De er lukkede så ingen kan se hva du skriver der,og det er bare venner som kan se at du er medlem. Dessuten er det vel ingenting å slarve om at noen er med i en vennegruppe,men kanskje har folk ekstremt lite å gjøre på der du bor. Anonymkode: afdeb...1af
Sjøkrabba Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Den 07.09.2016 at 8.24, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er så vanskelig å få venner. Nære venner. Jeg har siden jeg var 13 år flyttet mye rundt, og nå, 8 år senere, har jeg ingen nære venner. Jeg har flere jeg kan prate med innimellom, og som jeg kan møte i ny og né, men ingen "ekte" venner. Ingen jeg føler virkelig bryr seg og engasjerer seg i livet mitt. Jeg har prøvd å løse dette best mulig ved å ta initiativ, være en god lytter, stille opp, engasjere meg og å være åpen om hva som skjer i mitt liv. Men det virker som det bare er vanskeligere og vanskeligere å få seg ordentlige venner, jo høyere opp i alder man kommer. Og helt ærlig, føler jeg meg ganske ensom. Spesielt når kjæresten min er den eneste virkelig "nære" jeg har i byen jeg bor i. Noen som har tips til hva man kan gjøre? Eller er det bare sånn det er - at man har sine nære, og resten bare blir folk man henger med i ny og né, uten formål om noe mer? Jeg savner så inderlig å ha venner som mer en gjerne lytter til meg hvis det har skjedd noe, som ønsker å møte meg oftere enn én gang i skuddåret, som engasjerer seg i livet mitt og viser at jeg faktisk betyr noe.. Anonymkode: 61849...532 Hei, du kan jo for eksempel invitere med hjem den "vennen" du har best kontakt med, så kan du fortelle at du er/føler deg ensom. For dette er jo ikke greit, det er jo meningen at man skal ha noen "nære" venner. Du må absolutt ikke gi opp! stå på! I stedet for å gå til de som du allerede kjenner så kan du gå til en cafe og se om det sitter noen eldre eller ei/en på din alder der! Du kan jo selvfølgelig gå til andre steder hvis du heller vil det. Jeg ser du har tatt initiativ, og det er bra du har gjort det. Du må vise at den personen du snakker med at du er ærlig og snill, og at du er en person folk kan stole på. <3 (;
Summers Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 Ser du prøver å være nær venn for å få en nær venn. Det vil jeg si er riktig. Det andre du må gjøre er å finne noen som faktisk ønsker å være nær venn med deg. Man kan ikke bli nær venn med alle, så sånn sett så må du nesten bare forvente at en del av de du prøver å bli nær venn med ikke ønsker å ha deg som nær venn uten at du trenger å gjøre noe feil. Om du er 13 pluss 8 år vil jeg si du er i en alder hvor det er relativt lett å få nære venner. Da er du jo i en alder hvor man ofte har tid til å pleie vennskapet. Samtidig så er det jo mange som flytter på seg i den alderen og dermed trenger nye nære venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå