AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Jeg er en jente på 22 år. Jeg har vel vært i syden til sammen 5 ganger i livet mitt. 2 av de gangene var jeg ikke så nøye med solkrem. Til mitt forsvar har jeg en hud som ikke blir solbrent veldig lett, jeg har mye pigmenter. I tillegg tok jeg en del sol i ett år - ca. 1 gang hver 2. Uke. Ellers bor jeg langt i Nord og sannheten er at det knapt er sol her.. Så dette er vel store deler av den solen huden min har sett. Vel. Greia er at det siste året har jeg begynt å se flere rynker som popper opp jeg har fått en kraftig rynke mellom øynene. I tillegg har jeg fått en liten linje i den ene munnviken, og litt små linjer under øynene. Ser også ut som det holder på å bli horisontale rynker i panna, de kommer sikkert frem om en ett års tid Over til spørsmålet mitt - har jeg ødelagt huden min totalt tror dre med all sola jeg har satt den gjennom? Er det for seint for meg, eller er jeg 100% dømt til å få ekstremt mye rynker, og det ganske fort? Er så deprimert over at jeg har sett så mye rynker som kommer, føler jeg ser nye hver dag og det verste er at jeg føler at det er for seint nå.... Anonymkode: 5f63b...f72
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Gjør det noe at du har rynker da. Anonymkode: 7b829...c82 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Nei det er ikke for sent, bare fortsett med høy solfaktor i ansiktet, jeg bruker ofte solfaktor 30 vår, sommer og høst, samt en veldig fet fuktighetskrem på vinteren for å holde huden normal i den uttørrende vinterluften. Litt linjer må vi regne med ettersom vi blir eldre men ja solen ødelegger huden så vær forsiktig med å sole deg mye i ansiktet fremover, da vil du ha ung hud lenger. Anonymkode: 0dcba...5ca
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Hei:). Det finnes produkter som er forebyggende for aldring og for din alder . Et annet tips er å bruke solkrem hver dag man er ute, dette forebygger mye av aldringen forårsaket av soling samtidig som at det beskytter huden:) en god hudpleierutine samt en skrubb i ny og ne gjør bare godt. Anonymkode: 32c6a...c06
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Huden styres av gener. Med mindre du driver rovdrift på den. Aksepter at du ikke er tenåring lengre. Anonymkode: 3c161...907 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #6 Skrevet 7. september 2016 Løsningen på problemet er å ikke studere ansiktet sitt i speilet på 2 cm avstand Anonymkode: 43ffe...cf2 3
SøtMelon Skrevet 7. september 2016 #7 Skrevet 7. september 2016 (endret) Kom deg til en hudpleiesalong, TS! Men ja, huden styres av gener og levestil. Og heldigvis finnes det metoder å minske dette på - Drikk vann, dropp sukker, få nok søvn, stress mindre, spis mye frukt og grønt. På en skjønnhetssalong kan du ta krystallsliping eller andre behandlinger for å minske rynkene. Og det uten å ty til knivene. Skaff deg anti age produkter (anbefaler da Dermalogica sitt merke). Personlig har jeg ansiktsmaske med kraftige vitaminer, øyekrem, lypsyl, skrubb til leppe m/vitaminer og skrubb til ansikt. Og sist men ikke minst: serum til ansiktshuden! Putetrekket bør du forresten bytte ut med silke, da putetrekk i bomull tørker uten oljene i ansiktshuden. Så bør du unngå å ligge på siden med ansiktet, for da kan du få rynker mellom og rundt øyne/rundt munnen. Pass på å få i deg antioksidanter i kosten, som du også får mye av i hvit te Endret 7. september 2016 av SøtMelon
Gjest noe tilfeldig Skrevet 7. september 2016 #8 Skrevet 7. september 2016 12 minutter siden, SøtMelon skrev: Kom deg til en hudpleiesalong, TS! Men ja, huden styres av gener og levestil. Og heldigvis finnes det metoder å minske dette på - Drikk vann, dropp sukker, få nok søvn, stress mindre, spis mye frukt og grønt. På en skjønnhetssalong kan du ta krystallsliping eller andre behandlinger for å minske rynkene. Og det uten å ty til knivene. Skaff deg anti age produkter (anbefaler da Dermalogica sitt merke). Personlig har jeg ansiktsmaske med kraftige vitaminer, øyekrem, lypsyl, skrubb til leppe m/vitaminer og skrubb til ansikt. Og sist men ikke minst: serum til ansiktshuden! Putetrekket bør du forresten bytte ut med silke, da putetrekk i bomull tørker uten oljene i ansiktshuden. Så bør du unngå å ligge på siden med ansiktet, for da kan du få rynker mellom og rundt øyne/rundt munnen. Pass på å få i deg antioksidanter i kosten, som du også får nye av i hvit te Sååeehh.. Du ligger på silkepute, kun på ryggen, for å unngå rynker? Serr?
SøtMelon Skrevet 7. september 2016 #9 Skrevet 7. september 2016 19 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Sååeehh.. Du ligger på silkepute, kun på ryggen, for å unngå rynker? Serr? Tilvenningssak dette Finnes forøvrig flere artikler om dette på nettet. Jeg har i alle fall fått igjen for å ha tatt vare på huden min, og deler gladelig mine tips
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 Tusen takk for svar :-) har allerede dermalpgica antiage-øyekrem og ansiktskrem med A-vitaminer. Drikker masse vann. Røyker/snuser ikke. Kan dog bli bedre på å spise grønnsaker/frukt og droppe sukker. Og tro det eller ei - jeg ligger heller ikke med hodet på siden på puta, hehe. .. Men det var en lettelse å høre at den solingen jeg har gjort hittil kanskje ikke er det _eneste_ som har forårsaket rynkene jeg har fått hittil, og at jeg nødvendigvis ikke trenger å se ut som en rosin om et par år. Takk :-) Anonymkode: 5f63b...f72
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #11 Skrevet 7. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 22 år. Jeg har vel vært i syden til sammen 5 ganger i livet mitt. 2 av de gangene var jeg ikke så nøye med solkrem. Til mitt forsvar har jeg en hud som ikke blir solbrent veldig lett, jeg har mye pigmenter. I tillegg tok jeg en del sol i ett år - ca. 1 gang hver 2. Uke. Ellers bor jeg langt i Nord og sannheten er at det knapt er sol her.. Så dette er vel store deler av den solen huden min har sett. Vel. Greia er at det siste året har jeg begynt å se flere rynker som popper opp jeg har fått en kraftig rynke mellom øynene. I tillegg har jeg fått en liten linje i den ene munnviken, og litt små linjer under øynene. Ser også ut som det holder på å bli horisontale rynker i panna, de kommer sikkert frem om en ett års tid Over til spørsmålet mitt - har jeg ødelagt huden min totalt tror dre med all sola jeg har satt den gjennom? Er det for seint for meg, eller er jeg 100% dømt til å få ekstremt mye rynker, og det ganske fort? Er så deprimert over at jeg har sett så mye rynker som kommer, føler jeg ser nye hver dag og det verste er at jeg føler at det er for seint nå.... Anonymkode: 5f63b...f72 Jeg er 39 og har nesten ikke rynker, men i tillegg har jeg fet hud og store porer... ja det blir vel nesten sånn tennåringshud. Kunne heller tenkt meg å hatt en litt tørr hud med litt rynker. Det er et slit å hele tiden være blank og at kviser dukker opp her og der - og ikke minst hudormer. Du kan jo prøve den Dermarolleren de reklamerer for? Anonymkode: 1a90f...c4d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 Jeg anbefaler også silkeputetrekk , dermarulle er også fantastisk men du er vel litt ung? Her har du et dermarulle kitt til en veldig god pris. Den oljen som kommer med er utrolig god så har kjøpt flere av den nå. Krystallsliping eller microdermabrasion er også gode behandlinger. Har ikke så mye til overs for diamantsliping med små kort da jeg fikk noen grove porer av det Anonymkode: e6aa4...e30
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #13 Skrevet 8. september 2016 Kjæres ts, synes du skal slappe av, og synea endel her anbefaler for mye! Du er bare 22, ikke bruk for mange produkter og for mye peeling ditt og datt.... Faren min har FANTASTISK hud, og han ser ca 30 år yngre ut enn han er. Han har aldri brukt solkrem, han har aldri brukt noe annet på huden sin enn vann! Føler selv jeg har arvet hans gode hud, så har nok gode gener, men det er viktig å legge til at jeg tror mange idag overbehandler huden sin. Det du skal gjøre er : - spis sunt og næringsrikt. - beveg deg regelmessig ( men ikke overtren, noen trener for mye og det er ikke bra for hudn...) - sørg for å få nok søvn. Denne er viktig! Søvn gjør veldig mye for huden! - ikke røyk - ikke drikk for mye alkohol Elllers, bruk naturlig olje, f.eks jojoba olje, og bruk gjerne solkrem. Ta på deg hatt/caps og solbriller og klær hvis du er ute i sterk sol, hvis du f.eks skal til syden igjen. Klær beskytter best mot sterk sol. Ikke begynn med krystallsliping eller noen syrebehandlinger. Synes det beste er å la huden få puste og at du lar den være mest mulig i fred. Anonymkode: 7ddae...277 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #14 Skrevet 8. september 2016 Kjære deg TS, glem hysteriet rundt rynker, i tillegg er du bare 22, lev livet og ha det gøy, ikke bruk hjernen din på noe så meningsløst som rynker! Hjernen i din alder skal brukes på studier, treffe folk og leve livet :-) . Anonymkode: 6f102...426 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #15 Skrevet 8. september 2016 22 år og rynker? Sikker på at du ikke overdriver? Er det synlig for andre i det hele tatt? Jeg trodde ikke at man fikk rynker så tidlig,men jeg har fet hud og har ingen rynker selv om jeg er 34 så mulig andre får det tidligere. Anonymkode: 4aca1...e20
Gjest BabyBlue Skrevet 8. september 2016 #16 Skrevet 8. september 2016 (endret) Det trenger ikke være solskader, det kan også være mimikklinjer. Jeg er skikkelig nøye med huden min og har vært det fra tidlig alder av og bruker solfaktor året rundt med en styrke som baserer seg på hvor mye sol det er ute, men de siste årene har jeg også begynt å se tegn til linjer hvor jeg uttrykker meg mest i ansiktet. Jeg er en litt bekymret og sjel og blir lett småtressa, derfor har jeg en linje mellom brynene og litt i panna. Og siden jeg sover med venstre siden av fjeset mitt mot puta, så har den siden hakket mer linjer under øynene enn den andre. Vi kan aldri unngå tyngdekraften eller alderen vår, så ikke stress med det. Så lenge du fokuserer på å forebygge fra nå av og bare bruker hudpleie som er egnet for din hud, så er det det beste du kan gjøre. Spis også grønnsaker med spreke farger og mat med gunstig fett i seg og drikk nok vann. Å trene er også bra for blodsirkulasjonen og styrker immunforsvaret. Huden er faktisk et organ det også, og bør behandles like bra som resten av kroppen. Edit: Jeg er forresten 22 år jeg også, og må bare innfinne meg i at jeg ikke har huden til en på 16 lenger. Men det er like greit det, for på den alderen var jeg det kvisetrynet Bare se det positive i det og jobb med det du har og ikke mot det du har, vi har alle våre usikkerheter. Men å bekymre seg for rynker i en alder av 22 er triste greier! Endret 8. september 2016 av BabyBlue
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #17 Skrevet 8. september 2016 Hvordan ser moren din ut? Jeg tror neppe to sydenturer uten solkrem har gitt deg varige rynker. Det er også en mulighet for at du overdriver, og tar mimikkrynker for aldringstegn. Ellers er dette mye genetisk betinget. Jeg er 26 og har fet hud, men har egentlig tenkt at rynker ikke er noe som kommer enda. Men så var jeg nylig på en reunion og så noen av jentene jeg gikk i klasse med, og flere hadde begynt å få tydelige rynker. Ikke lever de spesielt usunt heller - det er nok mer individuelle faktorer. Anonymkode: ec218...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #18 Skrevet 8. september 2016 Er selv 23, og hadde rynker rundt 21. Men når jeg begynte med fukt i hudpleien min, forsvant de veldig om huden er tørr vises det bedre. Anonymkode: a8684...ad5
Hjertefisk Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 Jeg husker jeg også ble livredd da jeg fikk "rynker" i begynnelsen av 20-årene. Når jeg ser tilbake er det bare tull å bli bekymre for sånt. De var omtrendt usynlige! Og HELT naturlige også! Man har ikke baby-face i ørten år, det ville sett rart ut. Mest sannsynlig har du fått noen ørsmå linjer fordi du smiler, ler og bruker musklene i ansiktet ditt. Så bare slapp av. ps. De "rynkene" jeg fikk som 20-åring har jeg fortsatt. De har ikke endra seg en dritt og nå er jeg 28.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 Den 9/7/2016 at 3.52, SøtMelon skrev: Tilvenningssak dette Finnes forøvrig flere artikler om dette på nettet. Jeg har i alle fall fått igjen for å ha tatt vare på huden min, og deler gladelig mine tips Det må du gjerne tro, men det du smører på huden din har ingen effekt annet enn solkrem mot sol og kuldekrem ved ekstrem kulde. Å pille og dille for mye med huden kan føre til problemer, lar man den i fred fungerer den alltid best. Anonymkode: ffabe...19b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå