Gå til innhold

lån husbank eller privatbank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei

Har sendt mail til den ansvarlige med spørsmål ang startlån osv,men fikk kun ett svar. Det var at for å aøke lån hos husbanken,må jeg først søke hos privatbanken. Jeg skjønner ikke.. jeg ber om lån fra husbanken fordi jeg ikke har opparbeidet meg ek,og som hovedansvar for to barn,har jeg behov for å kjøpe et eget hus fremfor å leie.  Jeg ber om fullfinansiering. Jeg vet at fra banken får jeg ca 500k i lån,kan jo ikke kjpe noe for den summen. Hvorfor ber de meg søke privatbanken først da??

Anonymkode: d9755...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du må ha to avslag for å bevise at du fantisk er vanskeligstilt. Det holder ikke at du "vet".

Anonymkode: 1e42f...2de

Skrevet

Om du får noe av bank kan du så muligens låne resten hos Husbanken, samt da toppfinansiering. Alternativt må du få avslag fra bank

Skrevet (endret)

Husbanken krever (som det er nevnt ovenfor) at du har dokumentasjon på at du ikke får lån i vanlige banker først, før de vurderer lånesøknaden din. Du må ha avslag skriftlig fra minst to vanlige banker først. Du må være varig vanskeligstilt for å få lån i Husbanken. Disse to avslagene (skriftlige) kan du så fremlegge for Husbanken, og da kan du søke der. Det står på hjemmesidene deres, forresten. Godt gjemt, men jeg leste det der, nederst på en liste over krav de stiller.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...