AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Jeg drikker ikke daglig, men langt over gjennomsnittet. Har også vært innlagt tre ganger uten større hell, og går ukentlig til samtale og i gruppeterapi. Alkoholmisbruket går i perioder. Nå har jeg fått resept på Selincro som skal gjøre at man mister lysten på mer enn to, tre enheter. Er det noen som har erfaring med legemiddelet, enten ved eget bruk eller noen de kjenner? Anonymkode: 559d5...a32
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Jeg har også perioder som du beskriver og fikk utskrevet Selincro forrige uke. Brukte medisinen fredag og lørdag. Fredagen var mest som en test for å se hvilke bivirkninger jeg ville få. Jeg orket ikke mer enn 1 stort glass vin før jeg følte jeg hadde fått nok. Lørdag var jeg på fest. Kanskje ikke de beste omgivelsene med drikkeleker osv. Men jeg drakk ikke mer enn 6 enheter totalt over ca 6 timer. Normalt ville jeg drikke rundt 12 enheter på en kveld. Så jeg føler absolutt at dette virker. Kommer for øvrig til å unngå slike fester fremover. Når det kommer til bivirkninger så ble jeg litt trøtt og slapp etter en times tid etter jeg tok pillen. Dette ga seg etter en times tid igjen så det var ikke så farlig. Men søvnen var elendig. Hadde heldigvis fri dagene etterpå så det gikk bra. Håper dette gir seg ved fremtidig bruk. Anonymkode: 2ee66...034 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også perioder som du beskriver og fikk utskrevet Selincro forrige uke. Brukte medisinen fredag og lørdag. Fredagen var mest som en test for å se hvilke bivirkninger jeg ville få. Jeg orket ikke mer enn 1 stort glass vin før jeg følte jeg hadde fått nok. Lørdag var jeg på fest. Kanskje ikke de beste omgivelsene med drikkeleker osv. Men jeg drakk ikke mer enn 6 enheter totalt over ca 6 timer. Normalt ville jeg drikke rundt 12 enheter på en kveld. Så jeg føler absolutt at dette virker. Kommer for øvrig til å unngå slike fester fremover. Når det kommer til bivirkninger så ble jeg litt trøtt og slapp etter en times tid etter jeg tok pillen. Dette ga seg etter en times tid igjen så det var ikke så farlig. Men søvnen var elendig. Hadde heldigvis fri dagene etterpå så det gikk bra. Håper dette gir seg ved fremtidig bruk. Anonymkode: 2ee66...034 Ts her. Jeg vet ikke om jeg vil prøve flere ganger. Ble veldig svimmel, trett og følte meg på en måte utenfor meg selv. Svimmelheten var så ekstrem at noen måtte følge meg hjem. Jeg sov i nesten ett døgn, men tvang meg opp neste ettermiddag. En jeg kjenner har også tatt selincro, men sier han aldri gjør det igjen. Han hadde halvsovet i ett døgn og ikke klart å få i seg mat og opplevd angst og handlingslammelse. Tror du bivirkningene kan bli mindre etter hvert hvis man bare tar de en til to ganger i måneden? Anonymkode: 559d5...a32
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 holy shit! Dette ante jeg ikke fantes. En pille mot alkoholmisbruk, er ikke det litt som å sette et norgesplaseter på et på et operasjonssår? Anonymkode: e2f10...504 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: holy shit! Dette ante jeg ikke fantes. En pille mot alkoholmisbruk, er ikke det litt som å sette et norgesplaseter på et på et operasjonssår? Anonymkode: e2f10...504 Det var min erfaring. Anbefaler ikke andre å prøve. Ts Anonymkode: 559d5...a32
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Bivirkningene avtar etter noen gangers bruk. Skal ikke ha noe å si hvor lange opphold man har mellom hver gang. Ikke alle med tunge bivirkninger klarer det, men det erfares at de som kommer seg igjennom det har stor positiv effekt. Suget reduseres betraktelig og en kan få et mye bedre liv. Skal forsøke igjen til helgen så får vi se åssen det går. :-) Anonymkode: 2ee66...034 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #7 Skrevet 13. september 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Bivirkningene avtar etter noen gangers bruk. Skal ikke ha noe å si hvor lange opphold man har mellom hver gang. Ikke alle med tunge bivirkninger klarer det, men det erfares at de som kommer seg igjennom det har stor positiv effekt. Suget reduseres betraktelig og en kan få et mye bedre liv. Skal forsøke igjen til helgen så får vi se åssen det går. :-) Anonymkode: 2ee66...034 Du fikk ikke tunge bivirkninger? Jeg synes det er merkelig at bivirkningene kan avta selv om man bare tar pillen sporadisk. Ville ønsket at pillene fungerte, men det hele var en ekkel opplevelse. Leste at halveringstiden er 12,5 timer. Hvor lenge har man medisinen i blodet da og virker den utover ett døgn eller to? Hold oss oppdatert. Jeg skal snakke med legen før jeg tør å prøve igjen. Ts Anonymkode: 559d5...a32
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #8 Skrevet 13. september 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: holy shit! Dette ante jeg ikke fantes. En pille mot alkoholmisbruk, er ikke det litt som å sette et norgesplaseter på et på et operasjonssår? Anonymkode: e2f10...504 Mer som å binde et blødende sår med en t-skjorte Anonymkode: 6a50b...4b4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #9 Skrevet 13. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer som å binde et blødende sår med en t-skjorte Anonymkode: 6a50b...4b4 Med en gang må det komme slike moralistiske kommentarer i tråder for folk som sliter med alkohol. Er det ikke bra at man forsøker og at det finnes hjelp der ute da? i stedet skriver dere sånne halv-narrende kommentarer. Anonymkode: bdc6b...e7a 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du fikk ikke tunge bivirkninger? Jeg synes det er merkelig at bivirkningene kan avta selv om man bare tar pillen sporadisk. Ville ønsket at pillene fungerte, men det hele var en ekkel opplevelse. Leste at halveringstiden er 12,5 timer. Hvor lenge har man medisinen i blodet da og virker den utover ett døgn eller to? Hold oss oppdatert. Jeg skal snakke med legen før jeg tør å prøve igjen. Ts Anonymkode: 559d5...a32 Ikke tunge. Men elendig søvn. Sov sikkert lett i halvparten av de 12 timene jeg lå i senga. Står rundt omkring av bivirkningene skal avta men kan ikke svare helt på det når det kommer til opphold uten å bruke medikamentet. Søndagen uten å ha tatt pille sov jeg litt bedre. Og helt som normalt på natt 3. Skal du drikke gjelder nok virkningen ca 12 timer etter du tok pillen. Skal holde tråden oppdatert. Anonymkode: 2ee66...034 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #11 Skrevet 13. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med en gang må det komme slike moralistiske kommentarer i tråder for folk som sliter med alkohol. Er det ikke bra at man forsøker og at det finnes hjelp der ute da? i stedet skriver dere sånne halv-narrende kommentarer. Anonymkode: bdc6b...e7a Du tolker verre enn det er ment. Det er bare fakta at det ikke er en kur, men et hjelpemidde. Jeg pekte bare ut at jeg mente det var mer hjelpemiddel enn et "plaster" som den andre AB sa, at sammenligningen hans var for svak. Anonymkode: 6a50b...4b4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #12 Skrevet 13. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke tunge. Men elendig søvn. Sov sikkert lett i halvparten av de 12 timene jeg lå i senga. Står rundt omkring av bivirkningene skal avta men kan ikke svare helt på det når det kommer til opphold uten å bruke medikamentet. Søndagen uten å ha tatt pille sov jeg litt bedre. Og helt som normalt på natt 3. Skal du drikke gjelder nok virkningen ca 12 timer etter du tok pillen. Skal holde tråden oppdatert. Anonymkode: 2ee66...034 Jeg føler meg fremdeles tiltaksløs og litt sløv, og er redd for at bivirkningene kan ligne det enkelte opplever på antidepressiva siden det står i pakningsvedlegget at bivirkningene kan gå over ved fortsatt bruk. Det er ikke mange som har erfaring med Selincro. Ts Anonymkode: 559d5...a32
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #13 Skrevet 13. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg fremdeles tiltaksløs og litt sløv, og er redd for at bivirkningene kan ligne det enkelte opplever på antidepressiva siden det står i pakningsvedlegget at bivirkningene kan gå over ved fortsatt bruk. Det er ikke mange som har erfaring med Selincro. Ts Anonymkode: 559d5...a32 De går over ja etter hva jeg har lest. Er ikke så mange som har erfaring med det nei, men leste en del erfaringer på et utenlandsk forum: Link Anonymkode: 2ee66...034 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 Den 13.09.2016 at 22.02, AnonymBruker skrev: De går over ja etter hva jeg har lest. Er ikke så mange som har erfaring med det nei, men leste en del erfaringer på et utenlandsk forum: Link Anonymkode: 2ee66...034 Leste i linken at det er mange som sliter med de samme bivirkningene jeg opplevde. Har fått tenkt mye etter å ha prøvd Selincro. Det var skremmende, og når jeg setter alkohol opp mot å måtte ty til piller, føler jeg at jeg mister lysten på alkohol hvis piller skal være et alternativ. Har bestilt time hos legen og skal spørre om å få prøve Campral som ikke skal ha like mange bivirkninger verken psykisk eller fysisk. Takk for lenken. Ts Anonymkode: 559d5...a32
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #15 Skrevet 29. mai 2017 Lenge siden det er skrevet noe i denne tråden, men den er fortsatt aktuell. Selincro blokkerer belønningssystemet i hjernen. Hjernen vil derfor med tiden lære at du ikke belønnes av å drikke alkohol og trangen til å drikke alkohol vil avta. Har brukt Selincro i over et halvt år og er nå kvitt avhengigheten fullstendig. Går ofte to uker uten alkohol og har ikke sug på det i det hele tatt. Denne medisinen har forandret livet mitt til det positive. Bruker nå trening i stedet for å gi meg glede. Det er en del av behandlingsmetoden å erstatte belønningen fra alkohol med andre aktiviteter. Har fortsatt litt ubehagelige bivirkninger når jeg tar medisinen. Antar at det er fordi jeg tar den sjeldnere enn før at jeg fortsatt har det. Føler meg trøtt og ubehagelig de første to timene etter jeg har tatt den og sover dårlig. Har lest at man kan prøve Naltrexone i stedet, som skal ha mye mindre bivirkninger. Denne er i Norge beskrevet som medisin mot abstinenser, men gjør samme jobben som Selincro/Nalmefene. Skal spørre fastlegen om å få dette. Kan forresten legge til at jeg har festrøyket i mange år, og dette har jeg også sluttet med. Har mistet fullstendig lysten på røyk av medisinen. Dette gjelder nok kun en som festrøyker da det kun er da medisinen er aktiv. Anonymkode: 2ee66...034 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #16 Skrevet 14. november 2017 Noen flere med erfaringer? Anonymkode: d1bcb...a3a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #17 Skrevet 14. november 2017 Jeg er veldig med på å dytte denne! Har fått utskrevet selincro, men de to gangene jeg har prøvd har jeg bare blitt svimmel og følt meg "full" og det var da ikke meningen? Skal prøve igjen, men det er virkelig ikke mange jeg har hørt om som har erfaring. Det er nok både tabubelagt, og lite markedsført. Anonymkode: a6c18...0ed 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #18 Skrevet 15. november 2017 Ja, har en del erfaring. Som nevnt tidligere skulle jeg be om Naltrexone i stedet for Selincro pga. svært ubehagelige bivirkninger. Naltrexone koster halvparten så mye og har nærmest ingen bivirkninger. Jeg kan ta en fest i ny og ne, ikke alltid jeg orker å drikke så mye. Og har ikke noe sug lenger på dager jeg ikke drikker. Kan fint holde det til 1 gang per uke, eller mindre. Det styrer jeg helt selv. Det er bare å spørre fastlegen om det, så bør du få det skrevet ut. Skal du bli kvitt bivirkningene på Selincro må du ta pillen flere ganger i uken, og da forsvant hensikten litt for meg når jeg ikke ønsker å drikke så ofte, og de koster en formue. Dessverre er dette lite markedsført når det kan redde liv. Mange tror du må slutte helt og blir derfor skremt bort fra å oppsøke hjelp. Behandlingen har varierende effekt fra person til person. Selv fikk jeg god effekt med en gang, men ikke full effekt etter å ha brukt det i over et halvt år. Anonymkode: 2ee66...034 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #19 Skrevet 16. november 2017 Naltrexone virker jo som et bedre valg. Men hvordan tar man dette opp med legen? Jeg fungerer jo helt fint i hverdagen og hvor mye jeg drikker har aldri vært noen issue. Jeg har ingen problemer utad med alkoholen. Jeg kan godt ta et glass vin eller to på kvelden uten at det utarter, men når vi skal ut på fest er jeg alltid den som blir fullest, jeg klarer liksom ikke begrense inntaket og synes selv jeg ikke drikker mer en de andre. Men det er ikke gøy og våkne opp dagen derpå med fullstendig blackout, så noe må gjøres. Anonymkode: d1bcb...a3a
Safiye Skrevet 22. august 2018 #20 Skrevet 22. august 2018 Tråden er ryddet for innlegg med kjøp/salg -Safiye, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå