Samantha Skrevet 16. november 2004 #21 Del Skrevet 16. november 2004 Auckland er ingen hovedstad, hovedstaden på New Zealand er Wellington. (Raratonga er forøvrig heller ingen hovedstad i seg selv, men er hovedøya hvor hovedstaden Avarua ligger.) Takk Arkana! Då lærte eg noko nytt idag og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chriztine Skrevet 16. november 2004 #22 Del Skrevet 16. november 2004 Oslo Stockholm - En stund siden jeg var der, men likte meg godt der. Køben - Koselig by London - Utrolig bra shopping!! Berlin - Kjørte kun gjennom. Fikk inntrykk av at det var en litt møkkete by Heraklion - Stygg by! Athen - Stor og møkkete by. Hadde noen koselig gater her og der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 16. november 2004 #23 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har vært i disse hovedstedene: Oslo Stockholm København Berlin Praha Wien Bern Vaduz London Santa Cruz Jeg liker både København og London veldig godt, og er i minst en av dem hvert år. Berlin og Vaduz kommer jeg nok aldri å reise tilbake til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsipessa Skrevet 16. november 2004 #24 Del Skrevet 16. november 2004 Hei Jeg har besøkt disse: Buenos Aires Brussel Sucre (Bolivia) Sofia (Bulgaria) Santiago(Chile) København Quito(Ecuadore) Paris London Reykjavik Luxenburg Kuala Lumpur Monaco Amsterdam Oslo Lima (Peru) Bucuresti Moscwa Singapore Bratislava(Romania) Stockholm Pretoria(Sør Africa) Bangkok Praha Budapest Hanoi Vienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 16. november 2004 #25 Del Skrevet 16. november 2004 - Cape Town (FABELAKTIG!!) Greit, så er ikke Cape Town hovedstaden, men det er så fabelaktig at det måtte nevnes! Til mitt forsvar så er både Cape Town og Ho Chi Minh store, viktige byer.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsipessa Skrevet 16. november 2004 #26 Del Skrevet 16. november 2004 Greit, så er ikke Cape Town hovedstaden, men det er så fabelaktig at det måtte nevnes! Til mitt forsvar så er både Cape Town og Ho Chi Minh store, viktige byer.. :oops: Helt enig, det samme med Sidney og Rio de Janeiro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 16. november 2004 #27 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har vært i følgende hovedsteder: Paris London Athen Praha København Bankok New Delhi Berlin Wien Trodde egentlig at jeg hadde vært i flere... (Og bare for å pirke litt; Bratislava er hovedstaden i Slovakia, ikke Romania, der er Bucuresti hovedstad.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 16. november 2004 #28 Del Skrevet 16. november 2004 Hmm. har vært i: Oslo - bor her! verdens beste by for meg! København - koselig, intimt Stockholm - har ikke vært der nok til å få inntrykk Helsinki - mye flott design og arkitektur Reykavik - bra kollektivtrafikk og offentlige bad Berlin - historie Luxembourg - likte meg ikke der. intetsigende. Budapest - forbinder byen med jobb.. Praha - romantisk stemning, flotte bygg og billig øl Roma - mye rot og turisme, men interessant og bra bevart historiske steder Paris - veldig monumental og storslagen London - shopping og multikulturelt Dublin - koselig by, koselige folk Washington DC - dresskledde menn og studenter Bankok - masse folk, mye forurensning Dar es Salaam - storby uten spesielt preg, men vennlige mennesker og flott kystlinje Mexico City - fargerik, kulturell, storslagen og forurensa Kuala Lumpur - kunne jeg godt ha bodd Singapore - rent og pent, på grensa til sterilt New Delhi - kaotisk! Beijing - spennende blanding mellom gammelt og nytt, øst og vest. Amsterdam - romantiske kanalturer og hyggelige utecafeer Brussel - mmmmsjokolade! fant noen koselige bakgårdsrestauranter. føler at du er I EU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. november 2004 #29 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har vært i... ...Oslo (bor her) ...Stockholm ...København ...Helsinki ...Berlin ...Wien ...Bratislava ...Praha ...Warsava ...Amsterdam ...Paris ...Roma ...London ...Edinburgh ...Cardiff ...Dublin ...Tunis ...Bangkok ...Valletta ...Budapest ...Lerwick Tror det var alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 16. november 2004 #30 Del Skrevet 16. november 2004 Oslo København Stockholm Brussel Amsterdam Nairobi Kampala Dar-es-salaam Kigali Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #31 Del Skrevet 16. november 2004 Oslo København Paris Canberra London Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 16. november 2004 #32 Del Skrevet 16. november 2004 Oslo- Jeg bor i Oslo, nesten.. København- Jeg liker København, og tivoli Rìga- Me like Føler meg hjemme der må jeg si Anbefaler Rìga! En spennende by og mye å se, og så er det billig der.. ! London- Når jeg var liten. Husker ikke så mye, bare de rød høye bussene. Jeg satt på toppen av en av dem Edinburgh- Var liten. Husker ikke. Paris- Var der en natt. Så Eifeltårnet. Fin by Roma- Var der i påsken, en natt på hotell. Synd at jeg så, så lite av byen. Vil tilbake Bern- I fjor sommer. Var på besøk hos noen venner av familien. Rar by. Honolulu- *drømmeby* Brüssel- Har vært på flyplassen Teller det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 16. november 2004 #33 Del Skrevet 16. november 2004 Oslo København Helsinki London Berlin Amsterdam Paris Brüssel Praha Bratislava Warszawa Tallinn Roma Wien Washington D.C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #34 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har vært i: Oslo Stockholm København Helsinki London Amsterdam Brussel Paris Roma Aten Valetta Luxemburg by Nairobi Caracaz Singapore Kuala Lumpur Hanoi Bangkok Nairobi og Caracaz er vel de byene som frister minst til gjenvisitt. Europa er full av flotte hovedsteder med mye sjarme, og alle de asiatiske hovedstedene jeg har vært i lengter jeg stadig tilbake til. Til og med store, kaotiske Bangkok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #35 Del Skrevet 17. november 2004 - Oslo - Stockholm - København - Reykjavik - Helsinki - London - Paris - Amsterdam - Brussel - Roma - Budapest - Bern - Washington D.C. - Tokyo - Beijing - Warsawa - Vaduz - San Marino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 17. november 2004 #36 Del Skrevet 17. november 2004 Oslo-Drittby... London-enda en drittby, et helvete å ha med seg barn dit, ikke tilrettelagt i det hele tatt.Men veldig bra teaterliv Edinburgh-Mest romantiske og peneste byen jeg har besøkt. Veldig bra, men dyrt.. Belfast-Helt toppers, mitt favoritt reisested! Tar også med Kirkwall og Lerwick...Ikke helt min greie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 17. november 2004 #37 Del Skrevet 17. november 2004 Ups, glemte København-helt grei by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 17. november 2004 #38 Del Skrevet 17. november 2004 oslo, stocholm, helsinki, praha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 17. november 2004 #39 Del Skrevet 17. november 2004 Her har jeg vært: Oslo Stockholm København Torshavn (verdens minste hovedstad?) Praha Amsterdam London Paris Helsinki Reykjavik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 18. november 2004 #40 Del Skrevet 18. november 2004 Har vært i: Oslo Stockholm København Tallinn Paris Amsterdam Madrid Lisboa Monte Carlo London Washington, DC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå