AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Hvordan går det med dere som er ferdig med kuren? Tenker mest på dere som nå har gått 1-2 år eller mer uten. Jeg hadde flott hud i 1-2 år og ser nå jævlig ut igjen. Jeg er så utrolig lei meg og føler at det ikke er noe mer å gjøre, alt håp er ute liksom. Håper egentlig på noen mirakelhistorier, kanskje jeg en dag kan få normal fin hud igjen .. Det sliter så innmari psykisk på meg, jeg vil faktisk såvidt gå ut døren. Hva skal jeg gjøre Anonymkode: 124b1...de4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere som er ferdig med kuren? Tenker mest på dere som nå har gått 1-2 år eller mer uten. Jeg hadde flott hud i 1-2 år og ser nå jævlig ut igjen. Jeg er så utrolig lei meg og føler at det ikke er noe mer å gjøre, alt håp er ute liksom. Håper egentlig på noen mirakelhistorier, kanskje jeg en dag kan få normal fin hud igjen .. Det sliter så innmari psykisk på meg, jeg vil faktisk såvidt gå ut døren. Hva skal jeg gjøre Anonymkode: 124b1...de4 I noen tilfeller må vel kuren gjentas! Kontakt lege/hudlege! Anonymkode: 4fd1f...9f2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Har allerede tatt den to ganger .. Gikk ikke helt ferdig første gangen riktig nok, men man kan vel ikke ta den fler enn to? Anonymkode: 124b1...de4
Professor Orm Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere som er ferdig med kuren? Tenker mest på dere som nå har gått 1-2 år eller mer uten. Jeg hadde flott hud i 1-2 år og ser nå jævlig ut igjen. Jeg er så utrolig lei meg og føler at det ikke er noe mer å gjøre, alt håp er ute liksom. Håper egentlig på noen mirakelhistorier, kanskje jeg en dag kan få normal fin hud igjen .. Det sliter så innmari psykisk på meg, jeg vil faktisk såvidt gå ut døren. Hva skal jeg gjøre Anonymkode: 124b1...de4 Hadde liknende opplevelse som deg, bare at jeg ikke hadde veldig alvorlig akne, heller moderat. Huden var fin en stund, men så begynte jeg å få utbrudd igjen. På det tidspunktet var jeg drittlei, og fant ut at jeg like så godt kunne starte på Diane, noe jeg hadde brukt tidligere. Nå har jeg derimot sluttet på Diane også, og huden er igrunn kjempefin. Årsaken til det tror jeg at jeg har endret rutiner, derfor er jeg interessert i å høre hva slags rutiner du har når det kommer til hudpleie. Kan hende du bruker ting som ikke er så bra for huden og at det er derfor du får kviser. Kan selvsagt hende det ikke er tilfelle, men det er verdt å se på
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Jeg tok en kur for 3 år siden med utrolig godt resultat, har knapt hatt en kvise etterpå. Men jeg har en venninne som har tatt minst 2 kurer og prøvd mye forskjellig, men hun hadde bare forbigående effekt av kurene. Nå går hun faktisk på lavdose Isotretinoin hele tiden, tror det er 2 tabletter i uka eller noe. Kombinert med hudpleie og div. Zo Obagi produkter har hun nå den nydeligste hud. Så, ikke gi opp, søk profesjonell hjelp (hos hudlege) Lykke til! Anonymkode: 02589...bcc
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 38 minutter siden, Professor Orm skrev: Hadde liknende opplevelse som deg, bare at jeg ikke hadde veldig alvorlig akne, heller moderat. Huden var fin en stund, men så begynte jeg å få utbrudd igjen. På det tidspunktet var jeg drittlei, og fant ut at jeg like så godt kunne starte på Diane, noe jeg hadde brukt tidligere. Nå har jeg derimot sluttet på Diane også, og huden er igrunn kjempefin. Årsaken til det tror jeg at jeg har endret rutiner, derfor er jeg interessert i å høre hva slags rutiner du har når det kommer til hudpleie. Kan hende du bruker ting som ikke er så bra for huden og at det er derfor du får kviser. Kan selvsagt hende det ikke er tilfelle, men det er verdt å se på Jeg har heldigvis ikke like ille som jeg hadde før, men ille nok til at det plager meg veldig .. Har lest litt om Diane, men leste også at det var farlig, eller at det var noe rart med det der, så jeg turte aldri å prøve Er veldig sånn at jeg er villig til å gjøre ALT for pen hud, så har brukt masse masse penger på hudpleie. Har vært under ekstremt press og var veldig stresset en periode og er vel det egentlig enda, så kombinert med det og drittmat, så sier det vel seg selv at huden ikke er helt på topp. Jeg har så og si sluttet med sminke fordi jeg føler meg nesten styggere med (innbiller meg at kvisene synes bedre med sminke, med tanke på ''klumper'') så renser huden morgen og kveld, slenger på krem blandet litt med castor oil. Av en eller annen grunn følte jeg at huden ble finere etter jeg puttet litt castor oil i kremen, men det stemmer ikke likevel Kjøpte den glamglow blå rensen, og brukte en krem fra Elizabeth Arden. Har droppet masker nå for å gjøre så lite som mulig .. Driver likevel å søker på nett nå og har lyst til å prøve clarisonic med noe nytt av rens og kremer, vet ikke hva .. Beklager for at jeg skriver helt håpløst og usammenhengende, men jeg er bare så langt nede og lei meg. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en kur for 3 år siden med utrolig godt resultat, har knapt hatt en kvise etterpå. Men jeg har en venninne som har tatt minst 2 kurer og prøvd mye forskjellig, men hun hadde bare forbigående effekt av kurene. Nå går hun faktisk på lavdose Isotretinoin hele tiden, tror det er 2 tabletter i uka eller noe. Kombinert med hudpleie og div. Zo Obagi produkter har hun nå den nydeligste hud. Så, ikke gi opp, søk profesjonell hjelp (hos hudlege) Lykke til! Anonymkode: 02589...bcc Så flott å lese at det funket for deg! Ja, må vel ta kontakt med hudlegen igjen, takk for tips! Anonymkode: 124b1...de4
Professor Orm Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har heldigvis ikke like ille som jeg hadde før, men ille nok til at det plager meg veldig .. Har lest litt om Diane, men leste også at det var farlig, eller at det var noe rart med det der, så jeg turte aldri å prøve Er veldig sånn at jeg er villig til å gjøre ALT for pen hud, så har brukt masse masse penger på hudpleie. Har vært under ekstremt press og var veldig stresset en periode og er vel det egentlig enda, så kombinert med det og drittmat, så sier det vel seg selv at huden ikke er helt på topp. Jeg har så og si sluttet med sminke fordi jeg føler meg nesten styggere med (innbiller meg at kvisene synes bedre med sminke, med tanke på ''klumper'') så renser huden morgen og kveld, slenger på krem blandet litt med castor oil. Av en eller annen grunn følte jeg at huden ble finere etter jeg puttet litt castor oil i kremen, men det stemmer ikke likevel Kjøpte den glamglow blå rensen, og brukte en krem fra Elizabeth Arden. Har droppet masker nå for å gjøre så lite som mulig .. Driver likevel å søker på nett nå og har lyst til å prøve clarisonic med noe nytt av rens og kremer, vet ikke hva .. Anonymkode: 124b1...de4 Det kan godt hende du er en kandidat for Diane, det er ingenting i veien for at du kan ta det opp med legen. Det stemmer at der er noe høyere risiko for blodpropp sammenliknet med andre p-piller, men farlig kan det ikke sies å være. Jeg valgte riktignok å slutte fordi jeg føler det er bedre for meg å ikke gå på hormonell prevensjon, men det kan være verdt det for deg så lenge du er såpass plaget med kviser som du er. Jeg skrev mine beste tips i tråden "Ditt aller beste tips for fin hud..?", du kan gå inn og lese i den. Generelt vil jeg si at du bør gjøre så lite som mulig med huden, det holder lenge med rens, mild eksfoliering med BHA og fuktighetskrem. Du bør også passe på at produktene ikke inneholder irriterende ingredienser. En del her på forumet vil kanskje være uenig med meg i dette, men disse tingene er altså det som har fungert for meg. Et annet tips er å spise sunt og unngå mye sukker og raske karbohydrater. Clairisonic kan være både vel og bra, samtidig som det kan hende den vil øke betennelsen i huden din og gjøre problemet verre. Når det gjelder å velge produkter, sverger jeg til dem som har fått gode reviews på Beautypedia. Spesielt ville jeg vurdert å få tak i produkt med BHA (salisylsyre), det vil motvirke betennelsen i huden din, samtidig som det løser opp hudormer og døde hudceller
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Fire år siden avsluttet kur og huden er perfekt mesteparten av tiden. Har siste halvåret begynt å få kviser (-eller byller er det) bak ørene, og i forrige uke kom en liten kvise på haka som måtte taes. Hvis byllene i ansiktet kommer tilbake så drar jeg tilbake til legen og ber om en ny kur. Det ville jeg gjort om jeg var deg. Anonymkode: f22a0...7c8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 Opplevde det samme som deg, ts. Jeg skal til hudlege i morgen og håper på å få gå på en ny kur Anonymkode: 69324...353
Gjest BabyBlue Skrevet 8. september 2016 #11 Skrevet 8. september 2016 Jeg gikk gjennom kuren da jeg var 16-17, og det ryddet opp i hudproblemene permanent for min del. Det var et mirakel for huden min, endelig ble jeg kvitt heftig acne og kviseutbrudd som aldri ga seg. Men jeg gikk rundt med pizzatryne 24/7 i flere år, og hadde prøvd mange andre løsninger før kuren ble et alternativ. Jeg var hudpleiejunkie og prøvde alt fra opphypete produkter, til dyre salongprodukter, til naturlige alternativer. Ingenting ga meg varig fin hud. Og da mener jeg det er greit å hoppe på kuren om man er mentalt forberedt på bivirkningene som kan forekomme og har et bevisst forhold til egen helse. Jeg synes det er galskap om leger skriver det ut til folk som hverken har prøvd livsstilsendringer eller god hudpleie først, isotretinoin er ikke å spøke med. Spesielt om man er eldre og sliter skikkelig med acne kan man også dra til gynekolog og få undersøkt om de f.eks har polycystisk ovariesyndrom. Men da er neppe acne det eneste symptomet? Nå vet jeg ikke mye om dette, men hormonell acne blir ikke alltid løst av diverse kurer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå