Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, NotNaomi skrev:

Gud syns vi fortjener straff bare ved å ikke tro. For da blir straffen helvete,og det selv om en ikke gjør noe spesielt galt. Det som er så uendelig trist er at kristne føler seg så elendige at de må leve under nåde hele tiden,for mennesker er bare skrøpelige og syndefulle.

Ts. Gud hjelper bare de som tror skjønner du. Sånn er det bare,så derfor bryr han seg nada om barn som lider osv. Det ser en jo helt tydelig. Han er mer opptatt av at kristne tror på såkalte nådegaver som å bla kunne helbrede,og ja,det er kristne som tror at en kan helbrede. Det er også kristne som tror at Gud straffer ved fks naturkatastrofer,ulykker osv. Jeg har både sett og hørt det,så det er faktisk sant. Gud tar visstnok kun bare vare på sine egne,dvs de som tror.Resten av menneskeheten er syndige og vil havne i helvete. Da er det vel ikke så nøye om de lider her på jorden heller. Hvis du vil prøve å finne logikk i dette så gi opp. For dette er ikke logisk i det hele tatt.

Nei, sto du i kristendom?

Livet består i å ha fellesskap med Gud. Det er uendelig godt.

Mennesker straffer seg selv ved å synde, En høster det en sår, om du liker det eller ikke.

Barn lider som regel pga uduglige foreldre. Kanskje barna lærer at uduglighet ikke er veien å gå.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

Nei, sto du i kristendom?

Livet består i å ha fellesskap med Gud. Det er uendelig godt.

Mennesker straffer seg selv ved å synde, En høster det en sår, om du liker det eller ikke.

Barn lider som regel pga uduglige foreldre. Kanskje barna lærer at uduglighet ikke er veien å gå.

Vel,jeg har vært kristen selv jeg da,og har masse erfaring med div miljøer,så teller det?

Jeg har ikke gode tanker om kristne fordi jeg har opplevd så altfor mye skitt,og jeg har aldri opplevd så mye egoisme noensinne som i de kristne miljøene. Deres medmenneskelighet er svært begrenset,og om noen lider er det selvfølgelig fordi de ikke tror,fordi de er syndefulle og fordi de bruker sin såkalte frie vilje feil. Blir de konfrontert med kritiske spørsmål,så er standardsvaret at en ikke "kan skjønne alt",og at alt en dag blir åpenbart. Sånn forsvarer de å tro på en Gud som har straffet,som fremdeles straffer,og som sender folk til helvete fordi de ikke ser det rasjonelle med å tro på noe som har skapt så mye lidelse opp gjennom årene. Sorry,jeg vet akkurat hvordan du tenker ut fra det du skriver,jeg har vært der selv. For DEG er det uendelig godt,og det er det som teller. At andre lider klarer du på en eller annen måte å finne en mening i,ikke sant? Kristne gjør ikke mange gode gjerninger,og det er jo fordi at det viktigste er å tro,og ikke gjøre gode gjerninger. Den største grunnen til at folk fremdeles tror på denne guden er dødsangst. De lengter alle til himmelen,og de er så heldige når de kommer dit at de ikke vil huske familie og venner som endte i helvete. Nei du,den egotrippen falt jeg heldigvis av.

Vil bare også si at jeg tross alt har møtt gode medmennesker blant kristne også,selvfølgelig. Men helt alvorlig så er de i mindretall. De forsvarer en dømmende gud,og det holder for meg. Beklager.

Skrevet (endret)
18 minutter siden, NotNaomi skrev:

Vel,jeg har vært kristen selv jeg da,og har masse erfaring med div miljøer,så teller det?

Jeg har ikke gode tanker om kristne fordi jeg har opplevd så altfor mye skitt,og jeg har aldri opplevd så mye egoisme noensinne som i de kristne miljøene. Deres medmenneskelighet er svært begrenset,og om noen lider er det selvfølgelig fordi de ikke tror,fordi de er syndefulle og fordi de bruker sin såkalte frie vilje feil. Blir de konfrontert med kritiske spørsmål,så er standardsvaret at en ikke "kan skjønne alt",og at alt en dag blir åpenbart. Sånn forsvarer de å tro på en Gud som har straffet,som fremdeles straffer,og som sender folk til helvete fordi de ikke ser det rasjonelle med å tro på noe som har skapt så mye lidelse opp gjennom årene. Sorry,jeg vet akkurat hvordan du tenker ut fra det du skriver,jeg har vært der selv. For DEG er det uendelig godt,og det er det som teller. At andre lider klarer du på en eller annen måte å finne en mening i,ikke sant? Kristne gjør ikke mange gode gjerninger,og det er jo fordi at det viktigste er å tro,og ikke gjøre gode gjerninger. Den største grunnen til at folk fremdeles tror på denne guden er dødsangst. De lengter alle til himmelen,og de er så heldige når de kommer dit at de ikke vil huske familie og venner som endte i helvete. Nei du,den egotrippen falt jeg heldigvis av.

Vil bare også si at jeg tross alt har møtt gode medmennesker blant kristne også,selvfølgelig. Men helt alvorlig så er de i mindretall. De forsvarer en dømmende gud,og det holder for meg. Beklager.

Gud tok meg ut av min urettferdighet, og satte meg i sin elskede Sønns rike den gangen jeg ble kristen. Det er egentlig alt jeg vet sikkert. Jeg er aldri blitt helbreda fra noe eller opplevd noe spektakulært. Men jeg fikk en ren samvittighet. Og det er stort for meg.

Hvem sier kristne miljøer er perfekte. Sannheten er at det er mange "ulver i fåreklær". For all del ikke tro at marxsistiske, nazistiske miljøer er en mm bedre enn kristne da.

Igjen det er vår synd som dømmer oss. Den er dommen er dog fjærna i det Jesus tok den på seg selv, for at du skulle gå fri. Det er evangeliet.

Jeg lider når jeg vet hva mine venner i Nord Korea og Syria går gjennom. Jeg tenker ofte på dem. Det er tragisk hva de må gjennom fordi de ikke underordner seg demagoger.

Det kristne livet er ofte tøft. En blir latterliggjort og missfortått hele tiden. Men Gud er god fordet :)

Endret av debatant
  • Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
23 minutter siden, debatant skrev:

Gud tok meg ut av min urettferdighet, og satte meg i sin elskede Sønns rike den gangen jeg ble kristen. Det er egentlig alt jeg vet sikkert. Jeg er aldri blitt helbreda fra noe eller opplevd noe spektakulært. Men jeg fikk en ren samvittighet. Og det er stort for meg.

Hvem sier kristne miljøer er perfekte. Sannheten er at det er mange "ulver i fåreklær". For all del ikke tro at marxsistiske, nazistiske miljøer er en mm bedre enn kristne da.

Igjen det er vår synd som dømmer oss. Den er dommen er dog fjærna i det Jesus tok den på seg selv, for at du skulle gå fri. Det er evangeliet.

Jeg lider når jeg vet hva mine venner i Nord Korea og Syria går gjennom. Jeg tenker ofte på dem. Det er tragisk hva de må gjennom fordi de ikke underordner seg demagoger.

Det kristne livet er ofte tøft. En blir latterliggjort og missfortått hele tiden. Men Gud er god fordet :)

Jeg latterligjorde deg ikke,jeg vet hvordan du kjenner det,og jeg vet at det er sjukt vanskelig å komme seg ut av troen for mange. Angsten for helvete,dommedag osv osv sitter faktisk godt i selv for de som er godt voksne. Det er helt tragisk spør du meg. Det kostet meg litt også,men jeg kunne ikke forsvare å tro på noe som er det minst logiske av alt. Jeg var lei av å forsvare,ikke kunne frorklare og være rasjonell ovenfor meg selv. Jeg latterligjør deg ikke,men det hender jeg blir både krass og ironisk,og det er ikke bra. Det glipper iblant,men prøver å skjerpe meg,for,jeg vet jo så godt hvordan det er å være i dine sko. Jeg unner deg å ha det bra da,uansett årsak!

Skrevet
13 timer siden, PetterPanne skrev:

Religion er ganske logisk. Problemet er bare at det er så mye informasjon, at man ikke helt klarer finne logikken i det som blir sagt. Religioner er noe av det minst logiske menneskene har skapt. Kristne startet å krangle hvem som sa hva dagen etter at Jesus døde.

Guds problem med mennesker er jo nemlig at man skal kunne tro på ham uten å ha møtt ham. Og at hver handling man gjør skal være ekte og at hver bønn skal komme fra hjertet. Og at Gud er allmektig, og dermed også kan helbrede eller gjøre hva han vil med deg. Hvilken gud mener du? Gamle testament versjonen, nye testament versjonen? Katolikk guden, protestant guden, sekters guder? Alle har sine egne tolkninger og hellige eventyrbøker basert på sin tolkning av jesus lære. Hvilken er så den riktige?

Liten avsporing:

Mennesket innser ikke at vi lever i spirituelle fengsel hele gjengen. Og at den med nøkkelen er Gud. Se for deg et intervju hvor den som spør vet alle de rette svarene. Det er jo bare å legge kortene på bordet og slutte bullshitte. Men vi nekter, vi tror vi kan skjule hvem vi er og hva vi gjør. Det er nytteløst. Det ingenting spirituelt i naturen. Det er noe som bare gale mennesker påstår finnes. Å tro på noe som ikke finnes er bullshit.

Men greia er at ingen når opp til Guds krav til mennesket. Derfor sender han hjelp i form av profeter og ikke minst Jesus. Alle profeter blir testet til det ekstreme, og de må igjennom samme intervjuprosess som alle andre mennesker. Forskjellen er at profetene alle består disse testene. Hvilken profeter mener du? Jødiske? Muslimske? Hinduistiske? Budistiske, katolske ? etc etc? Hvorfor sende gudene så mange profeter at ingen er enige hvem som har fasiten? Kunne han ikke bare skrevet en bok direkte og lagt den foran døra til religiøse mennesker?

Det er ikke bare Moses, Muhammad eller Jesus jeg tenker på. Det har opp igjennom historien vært mange andre profeter som har blitt testet knallhardt. Og alle har fått sin belønning. Ja, de har blitt halshogget og torturert som de gale menneskene datidens maktmennesker skjønte de var. Litt av en "belønning" det var.

I mange dommedagsprofetier har profeter fått en sentral rolle. Alle venter på den siste messias som skal redde jorda. Kristne venter på Jesus, muslimene på Mahdi, jødene på messias, buddhistiene på Matreiya osv. De kristne har ventet i 2000 år, i andre eventyrreligioner enda lengre. Hvis det ikke skjer noe snart så bør man vurdere at alt er var en menneskeskapt løgn.

Tanken er vel at det skal være en fyr der ute som gjør jobben ingen andre er villige til å gjøre, for menneskehetens beste. Hvorfor vedkomne skal gidde derimot, er det veldig godt spørsmål. Å blande religion med hva enkelte mennesker gjør det hele meningsløst. Jesus kommer aldri tilbake. Hadde han vært så snill så hadde heller ikke startet en religion som har drept millioner av mennesker helt frem til våre dager.

Anonymkode: 9d55f...565

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet (endret)
På 7.9.2016 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 9d55f...565

snip

Endret av PetterPanne
Skrevet
7 minutter siden, PetterPanne skrev:

Kort fortalt; Religion er basert på prinsipper, og prinsipper er alle logiske. Det er mange prinsipper som går igjen i alle religioner. Problemet er at mennesker nekter å tro på de, eller følge de.

Veldig få forstår egentlig hvordan ting henger sammen. Gud er jo en jævla smarting, han vet jo hva vi driver med, og hva vi kommer til å tro. Men han legger ut små ledetråder, og håper på at vi skal klare finne den rette vei. Han advarer, han motiverer, han skremmer, han straffer, han belønner. Men vi er blinde som ikke ser det.

Har noen teorier om hvorfor religion er som de er, sett på tidslinjer, og den dypere mening bak religion. Men skal holde det til meg selv.

Hvis gud er en "han" må det finnes flere guder, da kvinnelige. Ellers faller poenget med at gud er en "han" bort.

Gud skapte "alt", seg selv også eller?

Hele basen for religionen er jo ulogisk. Og slik Gud blir presentert i bibelen virker han ikke særlig smart. Heller mer som en hevnlysten 5 åring. 

Anonymkode: 7396f...6ca

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

som tror de kan bli helbredet/ hjulpet av jesus og gud dersom de ber. Har sett på Guds lærlinger på NRK og der er både ungdom og voksne som mener bønn vil hjelpe mot skader og nå kreft. Dersom gud ville hjelpe mennesker, hvorfor hjelper han da ikke barn og babyer som blir voldtatt og befølt av foreldre? Hvorfor hjelper han ikke barn som ser foreldrene sine bli drept for så å bli brukt som barnesoldater?

Jeg bare ser ikke logikken i at gud skal hjelpe en dame i Norge på 50 med kreft som har levd et langt, godt liv, når der er nyfødte og unge barn som ikke lever til de blir 10 en gang. Og de 10 årene de får er full av lidelse

?

Anonymkode: a374c...d6e

En venn av meg som er sykepleier er pinsevenn og hun snakker masse om Gud helbredelse og at hun har sett mange, ja selv kreftsyke bli helbredet ved bønn.
Jeg syns det er litt imot yrket hennes å tale for slike "alternativer"...

altså bønn er bra det, forå  holde på håpet og sånn, men man må ikke gi så store forhåpninger at "alle blir kurert om de bare tror hardt nok"...

om en ikke blir helbredet da... ja da må det vel bety at en har syndet for mye eller ikke bedt eller trodd hardt nok?

Anonymkode: b531a...216

Gjest PetterPanne
Skrevet (endret)
På 7.9.2016 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Hvis gud er en "han" må det finnes flere guder, da kvinnelige. Ellers faller poenget med at gud er en "han" bort.

Hele basen for religionen er jo ulogisk. Og slik Gud blir presentert i bibelen virker han ikke særlig smart. Heller mer som en hevnlysten 5 åring. 

snip

Endret av PetterPanne
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bibelen ble skrevet på en tid der kjønnsrollemønsteret er helt annerledes enn nå. 
Vi ser jo at muslimene lever jo etter den tiden fortsatt...

og da var det jo en umulighet at en så stor "person" kunne være en hun...

Mer korrekt ville vel vært å kalle den store kraften for "hen"? Eller "det"?

Eller - det er jo ingenting - og det erikke et menneske, ikke et fysisk vesen  - og kan da ikke ha noe kjønn (kjønn - må ha kjønnsorgan) - 

og det har heller ingen menneskelig skikkelse, selv om bibelen skal ha oss til å tro at vi var skapt i Guds bilde.

Hvordan ser Gud ut? Kan man se Gud?

Er det et lys? Ser han ut som en stor lys mann med hvitt skjegg?

Ingen vet. Man kan ikke se kraft. Man kan ikke se elektrisitet.

En sånn kraft må ha helbredende evner.. om man tror hardt nok, slipper man de helbredende kreftene inn gjennom seg........ og mirakler kan skje!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om en ikke blir helbredet da... ja da må det vel bety at en har syndet for mye eller ikke bedt eller trodd hardt nok?

Men et nyfødt barn som blir født med en smertefull sykdom eller blir befølt seksuelt av en voksen. Betyr det at babyen ikke tror nok?? Betyr det at gud lar onde ting skje med de som ikke tror? Han syns det er greit at de som ikke tror lider?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bibelen ble skrevet på en tid der kjønnsrollemønsteret er helt annerledes enn nå. 
Vi ser jo at muslimene lever jo etter den tiden fortsatt...

og da var det jo en umulighet at en så stor "person" kunne være en hun...

Mer korrekt ville vel vært å kalle den store kraften for "hen"? Eller "det"?

Eller - det er jo ingenting - og det erikke et menneske, ikke et fysisk vesen  - og kan da ikke ha noe kjønn (kjønn - må ha kjønnsorgan) - 

og det har heller ingen menneskelig skikkelse, selv om bibelen skal ha oss til å tro at vi var skapt i Guds bilde.

Hvordan ser Gud ut? Kan man se Gud?

Er det et lys? Ser han ut som en stor lys mann med hvitt skjegg?

Ingen vet. Man kan ikke se kraft. Man kan ikke se elektrisitet.

En sånn kraft må ha helbredende evner.. om man tror hardt nok, slipper man de helbredende kreftene inn gjennom seg........ og mirakler kan skje!

Det heter placebo...

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, PetterPanne skrev:

Sier bare han for enkelhets skyld. Kan godt være hun også, for vi vet ærlig talt ikke hva Gud er.

Vi vet ikke, og det er litt av greia. Man skal la enkelte ting ligge. 

Hele basen for religion er ulogisk? Religion er jo for å hjelpe folk å leve gode liv. 

Som jeg skrev over, så er det hele for å forvirre mennesker, og lære de å tenke sjæl. Gjør deg opp en mening og prøv å forstå hva Gud egentlig vil. Hadde Gud bare fortalt oss alt fra starten av, så hadde ingen verdsatt det.

Rent pedagogisk er det bedre å la en elev bryne seg litt, og slite litt, for så å få innsikt. Enn å bare gi de svaret fra starten av.

Hva har det med logikk å gjøre? 

"lære de å tenke sjæl", det er jo nettopp det motsatte religion står for. Du skriver det til og med selv: "...prøv å forstå hva Gud egentlig vil", det utelukker jo en del av egne meninger.

Hadde Gud fortalt alt fra starten av hadde ALLE vært religiøse. Men når folk lager religioner må de ha mye "mystikk" og tolkninger for å lokke til seg folk (og selvfølgelig straff for dem som ikke gjør det, feks helvete), for det er ingen gud som forteller dem hvordan religionen skal være.

Skrevet

Det var en gang en mann på besøk hos en frisør. De snakket om alt og ingenting, og kom etterhvert inn på Gud. De hadde allerede fått en avslappet tone med hverandre, og kunden sa at ja, han tror på Gud. Frisøren derimot, meddelte at han ikke tror at Gud finnes, han argumenterte med at dersom Gud fantes, hadde det ikke vært så mye krig, elendighet og lidelse i verden. Kunden hadde ikke noe godt svar på det. Timen ble ferdig, og kunden gikk.

Dagen etter, kom kunden tilbake til frisøren. "Frisører finnes ikke..", sa kunden. Frisøren ble litt paff og svarte at "jo? Jeg står jo her!".

Kunden svarte igjen "nei, frisører finnes ikke"

Frisøren er svarte "er du rar? Jeg klipte håret ditt i går?"

Kunden svarte "det kan så være.., men på vei fra deg så jeg en tigger. Han hadde langt og slitt hår"

"Og så? Det beviser jo ingenting! At det finnes noen som har ustelt hår, indikerer ikke at det ikke finnes frisører? Han kan jo gå å klippe det selv" Sa frisøren litt irritert.

"Nettop", svarte kunden. "Om folk hadde lett litt, funnet og vendt seg mot Gud, hadde det ikke vært så mye urettferdighet i verden. Hadde alle tatt Gud inn i livet sitt, hadde en hatt et fredeligere liv..og sykdom? Det kommer, men istedet for å skylde på Gud, kan man be ham om hjelp...det samme med mennesker og frisører. Trenger håret en klipp, gå til frisøren og du får hjelp. Vend deg til Gud og du får hjelp med livet" 

Anonymkode: 99eb0...26a

Gjest NotNaomi
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker har fri vilje. Det er slik verden er. Og det er ondskap i verden, fordi mennesker velger ondskap.

Anonymkode: 94b56...961

Fri vilje? Det handler om å ha det perfekt i himmelen eller pines evig i et helvete,så der har du den frie viljen til guden deres.

Det handler ikke om fri vilje,det handler om redsel og angst. Det handler for kristne om et umulig valg,og det skjønner vel enhver. Hvem ved sine fulle fem velger et liv i lidelse i all evighet fremfor å være lykkelig i all evighet? Så kristne føler nok altfor ofte at de ikke har noen fri vilje,og det er et av de store problemene,om som gir så mange kristne psykiske problemer. For ikke å snakke om når de vil ut av religionen. Det har skapt mye lidelse for velding mange i form av alvorlig angst.

Gjest NotNaomi
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en gang en mann på besøk hos en frisør. De snakket om alt og ingenting, og kom etterhvert inn på Gud. De hadde allerede fått en avslappet tone med hverandre, og kunden sa at ja, han tror på Gud. Frisøren derimot, meddelte at han ikke tror at Gud finnes, han argumenterte med at dersom Gud fantes, hadde det ikke vært så mye krig, elendighet og lidelse i verden. Kunden hadde ikke noe godt svar på det. Timen ble ferdig, og kunden gikk.

Dagen etter, kom kunden tilbake til frisøren. "Frisører finnes ikke..", sa kunden. Frisøren ble litt paff og svarte at "jo? Jeg står jo her!".

Kunden svarte "det kan så være.., men på vei fra deg så jeg en tigger. Han hadde langt og slitt hår"

"Og så? Det beviser jo ingenting! At det finnes noen som har ustelt hår, indikerer ikke at det ikke finnes frisører? Han kan jo gå å klippe det selv" Sa frisøren litt irritert.

"Nettop", svarte kunden. "Om folk hadde lett litt, funnet og vendt seg mot Gud, hadde det ikke vært så mye urettferdighet i verden. Hadde alle tatt Gud inn i livet sitt, hadde en hatt et fredeligere liv..og sykdom? Det kommer, men istedet for å skylde på Gud, kan man be ham om hjelp...det samme med mennesker og frisører. Trenger håret en klipp, gå til frisøren og du får hjelp. Vend deg til Gud og du får hjelp med livet" 

Jupp,en kan be guden deres om hjelp. Da kan jeg opplyse deg om at jeg aner ikke hvor mange jeg møtte,og møter,som ikke får noesomhelst hjelp når de ber. Og det medfører igjen uro og angst fordi de ikke skulle tro NOK. Merkelig hvor få som egentlig får hjelp av denne guden syns jeg,og det igjen får flestepsrten til å føle at de er mindreverdige og mislykket. Og denne guden driver da med en forskjellsbehandling som overgår det meste. Men det er klart,som de alltid sier : En dag blir alt åpenbart,for gud vil jo ikke at vi skal forstå og skjønne. Kunnskap og bevis er jo bannlyst i bibelen. Wonder why.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men et nyfødt barn som blir født med en smertefull sykdom eller blir befølt seksuelt av en voksen. Betyr det at babyen ikke tror nok?? Betyr det at gud lar onde ting skje med de som ikke tror? Han syns det er greit at de som ikke tror lider?

?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gud har gitt de som ikke tror, et tilbud. Om de foretrekker å leve i mørke, vil de som ikke tror høste konsekvensene av det valget.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, debatant skrev:

Gud har gitt de som ikke tror, et tilbud. Om de foretrekker å leve i mørke, vil de som ikke tror høste konsekvensene av det valget.

Så gud har gitt det nyfødte barnet et valg om å tro? Og siden det nyfødte barnet valgte vekk gud så står han og ser på mens forelderen misbruker det seksuelt?

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

som tror de kan bli helbredet/ hjulpet av jesus og gud dersom de ber. Har sett på Guds lærlinger på NRK og der er både ungdom og voksne som mener bønn vil hjelpe mot skader og nå kreft. Dersom gud ville hjelpe mennesker, hvorfor hjelper han da ikke barn og babyer som blir voldtatt og befølt av foreldre? Hvorfor hjelper han ikke barn som ser foreldrene sine bli drept for så å bli brukt som barnesoldater?

Jeg bare ser ikke logikken i at gud skal hjelpe en dame i Norge på 50 med kreft som har levd et langt, godt liv, når der er nyfødte og unge barn som ikke lever til de blir 10 en gang. Og de 10 årene de får er full av lidelse

?

Har du noen gang tenkt på at det finnes ondskap her i verden Og at mennesker har fri vilje? Dette er noe Gud ikke kan gjøre noe med, med mindre disse menneskene sier ja til Jesus og blir frelst. Mennesker er GRUSOMME vesner, men det å skylde på Gud for at små barn blir utsatt for overgrep eller ser foreldrene sine bli drept er noe tull. Sykdommer kan ikke sammenlignes med menneskeskapt lidelse, og derfor gir det naturligvis mer mening at bønn hjelper og jesus hører deg. Derimot er likevel sykdommer en del av livet, og tvert i mot alle opplever helbredelse ved bønn. Dette er også grunnen til at flere slutter å tro på Jesus, fordi de har bedd i det uendelige men ingenting har skjedd. Jeg ser på dette med sykdom hvor bønn ikke hjelper, som en slags test av hver enkeltes tro. Men igjen, så kan ikke bønn gjøre kreften noe verre, så hva har man å tape på å strekke ut til Jesus? 

Anonymkode: 41d0b...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...