Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som tror de kan bli helbredet/ hjulpet av jesus og gud dersom de ber. Har sett på Guds lærlinger på NRK og der er både ungdom og voksne som mener bønn vil hjelpe mot skader og nå kreft. Dersom gud ville hjelpe mennesker, hvorfor hjelper han da ikke barn og babyer som blir voldtatt og befølt av foreldre? Hvorfor hjelper han ikke barn som ser foreldrene sine bli drept for så å bli brukt som barnesoldater?

Jeg bare ser ikke logikken i at gud skal hjelpe en dame i Norge på 50 med kreft som har levd et langt, godt liv, når der er nyfødte og unge barn som ikke lever til de blir 10 en gang. Og de 10 årene de får er full av lidelse

?

Anonymkode: a374c...d6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

som tror de kan bli helbredet/ hjulpet av jesus og gud dersom de ber. Har sett på Guds lærlinger på NRK og der er både ungdom og voksne som mener bønn vil hjelpe mot skader og nå kreft. Dersom gud ville hjelpe mennesker, hvorfor hjelper han da ikke barn og babyer som blir voldtatt og befølt av foreldre? Hvorfor hjelper han ikke barn som ser foreldrene sine bli drept for så å bli brukt som barnesoldater?

Jeg bare ser ikke logikken i at gud skal hjelpe en dame i Norge på 50 med kreft som har levd et langt, godt liv, når der er nyfødte og unge barn som ikke lever til de blir 10 en gang. Og de 10 årene de får er full av lidelse

?

NRK har ikke laget en intelligent reportasje om kristne på i allefall 25 år. Håper du ser gjennom våset til overbetalte nrk ansatte.

Fordi folk som forlater Gud ønsker å leve ut sine kjødlige lyster. Guds svar er å omvende seg fra ondskap. Og evt dømme folk som begår grove overgrep. I håp om at de skal lære av det.

I ateistiske Vesten, er rettsvesenet blitt en institusjon for å brøfø advokater. Der de dyktigste får best betalt.

Gud hater det.

Endret av debatant
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

NRK har ikke laget en intelligent reportasje om kristne på i allefall 25 år. Håper du ser gjennom våset til overbetalte nrk ansatte.

Fordi folk som forlater Gud ønsker å leve ut sine kjødlige lyster. Guds svar er å omvende seg fra ondskap. Og evt dømme folk som begår grove overgrep. I håp om at de skal lære av det.

I ateistiske Vesten, er rettsvesenet blitt en institusjon for å brøfø advokater. Der de dyktiske får best betalt.

Gud hater det.

Og hvordan gjør så Gud dette?

Anonymkode: cdb07...3b0

• Liker 2
Skrevet

Men dette svarer ikke på spørsmålet. Mener du at bønn kan hjelpe om man har for eks kreft?

Hvordan vet du hva gud hater? Har gud de samme følelsene som oss? Blir han sinna? Irritert?  Kan han skyte noen med lyn om han blir snurt av det de gjør?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan gjør så Gud dette?

Gud sente sin sønn fo å fjærne straffen vi fortjener, ved å dø på en særdeles bestialsk måte. Videre fortalte Gud oss Hans vilje gjennom Jesus.

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Gud sente sin sønn fo å fjærne straffen vi fortjener, ved å dø på en særdeles bestialsk måte. Videre fortalte Gud oss Hans vilje gjennom Jesus.

Det er ikke var på mitt spørsmål. Det er svada.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette svarer ikke på spørsmålet. Mener du at bønn kan hjelpe om man har for eks kreft?

Hvordan vet du hva gud hater? Har gud de samme følelsene som oss? Blir han sinna? Irritert?  Kan han skyte noen med lyn om han blir snurt av det de gjør?

Jeg tror at ekte kristnes bønner hjelper. Men jeg har ikke tro på å be i øst og vest for alt mulig.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke var på mitt spørsmål. Det er svada.

Det er også svada at ekte kristne lover at kreft skal forsvinne vha bønn.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

Jeg tror at ekte kristnes bønner hjelper. Men jeg har ikke tro på å be i øst og vest for alt mulig.

Da var kanskje min onkel ikke en skikkelig kristen da han (og hele familien, menigheten og hundrevis av venner) ba om at han skulle slippe å dø av kreft...?

Skrevet
10 minutter siden, linsejesus skrev:

Da var kanskje min onkel ikke en skikkelig kristen da han (og hele familien, menigheten og hundrevis av venner) ba om at han skulle slippe å dø av kreft...?

Jeg vet ikke hvorfor onkel fikk kreft. Nå ser Gud onkels liv i et evihetsperspektiv.

• Liker 1
Skrevet

Som kristen agnostiker så forstår jeg hvordan det kan føles å be. Det vanlige er å be om styrke og støtte til å komme gjennom en vanskelig situasjon, og på en måte så føler man at man får det. Tror selv dette er mere som å snakke med en venn om noe -det hjelper fint lite, men de er der for deg og det føles bra at de er det.

De som ber om å helbrede kreft og alt som er, er gjerne folk som føler mere at de henger i en tynn tråd, så og si eller slike som tror dypt på at Gud vil gi dem en hånd. (Etter samtaler fra søndagsskolen) 

Jeg forstår det, men vet ikke helt hvordan sette bedre ord på det.

Anonymkode: acfe8...cdb

Gjest NotNaomi
Skrevet
2 timer siden, debatant skrev:

Gud syns vi fortjener straff bare ved å ikke tro. For da blir straffen helvete,og det selv om en ikke gjør noe spesielt galt. Det som er så uendelig trist er at kristne føler seg så elendige at de må leve under nåde hele tiden,for mennesker er bare skrøpelige og syndefulle.

Ts. Gud hjelper bare de som tror skjønner du. Sånn er det bare,så derfor bryr han seg nada om barn som lider osv. Det ser en jo helt tydelig. Han er mer opptatt av at kristne tror på såkalte nådegaver som å bla kunne helbrede,og ja,det er kristne som tror at en kan helbrede. Det er også kristne som tror at Gud straffer ved fks naturkatastrofer,ulykker osv. Jeg har både sett og hørt det,så det er faktisk sant. Gud tar visstnok kun bare vare på sine egne,dvs de som tror.Resten av menneskeheten er syndige og vil havne i helvete. Da er det vel ikke så nøye om de lider her på jorden heller. Hvis du vil prøve å finne logikk i dette så gi opp. For dette er ikke logisk i det hele tatt.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kristen agnostiker så forstår jeg hvordan det kan føles å be. Det vanlige er å be om styrke og støtte til å komme gjennom en vanskelig situasjon, og på en måte så føler man at man får det. Tror selv dette er mere som å snakke med en venn om noe -det hjelper fint lite, men de er der for deg og det føles bra at de er det.

De som ber om å helbrede kreft og alt som er, er gjerne folk som føler mere at de henger i en tynn tråd, så og si eller slike som tror dypt på at Gud vil gi dem en hånd. (Etter samtaler fra søndagsskolen) 

Jeg forstår det, men vet ikke helt hvordan sette bedre ord på det.

Anonymkode: acfe8...cdb

Å be kan jeg forstå og det forklarer du på en måte jeg kan være enig I. Tunge tanker, hendelser ol kan man ha nytte av å  legge over i andres hender. Noen skriver vanskelige ting på en lapp og brenner den, andre ber og lar det ligge hos Gud, i luften, i energien eller hva det måtte være.

Hos abup anbefalte psykologen min datter å skrive en lapp med noe hun var glad for hver dag. Lappene skulle hun samle i en boks. Lapp eller bønn, greia er den samme egentlig. 

Skrevet

Jeg liker Jesus, men hele konseptet med å tro virker litt ulogisk for min del, uavhengig av religion. 

Skrevet

Religion og logikk hører ikke sammen. Det er litt av poenget. 

Anonymkode: 7396f...6ca

• Liker 5
Skrevet

Gud har bestemt den dagen vi skal dø. Alt som skjer i livet skjer for en grunn, selv om det er vanskelig for et menneske å skjønne. Men vet om folk som har blitt helbredet fra alvorlige sykdommer som kreft, mens andre ikke. Eneste jeg tenker om det er at gud ville hente han/hun hjem å spare disse for flere lidelser. Kjenner flere som har ligget på sykesengen på dødsleiet, som fikk besøk av en som kunne bekjenne troen til de. Felles for disse var at de så et sterkt lys og fikk en veldig ro over seg, og sovnet stille og fredfullt inn. Det i seg selv forteller meg at noen ganger henter Gud hjem sine egne for å spare de for motgang og lidelser. 

Anonymkode: fcb56...44a

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med hva?

Gjest NotNaomi
Skrevet
8 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg liker Jesus, men hele konseptet med å tro virker litt ulogisk for min del, uavhengig av religion. 

Hvis Jesus levde så var han et godt medmenneske ihvertfall 90% av tiden,så jeg liker også han om han levde :-)

Skrevet
6 minutter siden, NotNaomi skrev:

Poenget med hva?

Personlig tolkning. Hadde religionen vært logisk ville den ikke kunne tolkes i så mange retninger som religion blir, eller blitt fulgt i det hele tatt.

Gjest PetterPanne
Skrevet (endret)
På 7.9.2016 den 0.03, AnonymBruker skrev:

R snip

Endret av PetterPanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...