Gå til innhold

Tokyo i neste uke og har noen få spørsmål til dere som har vært der

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Er det noen av dere som har reist til Narita og vet om det er like greit å ta T-bane som express toget?

Jeg skal bo i Shinjuku veldig nær Seibu shinjuku tog stasjon og Shinjukunishiguchi T-bane Stasjon.

Jeg lander rundt halv ti på formidagen.

Og bør jeg kjøpe noe slags reisekort? Satser på å reise kun med t-bane rundt i tokyo, skal være der i 9 netter.

Og er det noen som har noe må se utenom alt det jeg har googlet meg frem til nå ;)

Alt jeg finner om reisekort er med tog og et par år gammelt, tenker ting kan ha endret seg :)

På forhånd takk, hilsen ei reisesyk jente ;)

Endret av *MEDUSA*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt oppdatering, ser det går buss også, er et alternativ det også :)

Skrevet

Heisann, måtte bare bli medlem da jeg så denne tråden ved en tilfeldighet. 

Er det noen grunn til at du vil ta t-bane framfor Narita Express? Når Narita Express tar ca 1 time og 24 minutter til Shinjuku, tar vel t-banen lengre tid. 

Her finner du en god pris på bare 4000 yen,  https://www.jreast.co.jp/e/pass/nex_round.html

Samt info om andre reisepass. For tbane i byen har du muligheten til å kjøpe to kort som kan lades med kontanter de heter Suica og Pasmo og belastes for hver tur. Ellers går det jo Ann å kjøpe ukeskort f.eks. 

Men du skal være 9 netter i Tokyo? Ja så absolutt er det mer en nok å finne på der, men du har ikke lyst til å dra til Kyoto og Osaka da for det er det virkelig verdt altså. 😀

Skrevet
2 timer siden, Superchelsea skrev:

Er det noen grunn til at du vil ta t-bane framfor Narita Express? Når Narita Express tar ca 1 time og 24 minutter til Shinjuku, tar vel t-banen lengre tid. 

Her finner du en god pris på bare 4000 yen,  https://www.jreast.co.jp/e/pass/nex_round.html

Samt info om andre reisepass. For tbane i byen har du muligheten til å kjøpe to kort som kan lades med kontanter de heter Suica og Pasmo og belastes for hver tur. Ellers går det jo Ann å kjøpe ukeskort f.eks. 

Men du skal være 9 netter i Tokyo? Ja så absolutt er det mer en nok å finne på der, men du har ikke lyst til å dra til Kyoto og Osaka da for det er det virkelig verdt altså. 😀

Støtter dette. Jeg hadde bare en overnatting i Kyoto, men det var verd det.

Skrevet

Hei.

Takk for innspill ang Narita Exspress, er sikkert like greit å ta den når man kommer frem og er sliten og vil på hotellet;)

Jeg skal sjekke linkene:)

Ja jeg vurderer sterkt Kyoto, i allefall lørdag og søndag da hotellet koster over 2000,- pr natt ;) Hadde sikkert lønnet seg å reist på en utflukt.

Men skjønte at hurtigtoget var ganske dyrt, men sikket en opplevelse det også vel? Kan jeg spørre hvor det er best å bo i Kyoto med tanke på det man må se, kjenner jeg har litt lyst å se noen flotte templer :)

Jeg må hjem å Google enda mer nå, kjenner jeg begynte litt sent med det men er jo enda noen dager til jeg reiser:)

Tusen takk dere.

Skrevet

Takker for innspill, da har jeg bestilt to dager i Kyoto på et gjestehus med 6 manns rom (damer og menn) 

Hotellene var svin dyre så satser på dette også blir en opplevelse 790,- for to netter :)

Så er det bare å finne togbillett ;) Gu så jeg gleder meg!!

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Superchelsea skrev:

Hei.

to spørsmål om du ser dette og vet svaret, og selvfølgelig gidder ta deg tid å svare :)

Men den Narita Express ser  det ut som jeg kjøper på flyplassen, stemmer det? Finner ikke ut av den linken at jeg kan bestille på nett ;) Kremt.. er jo litt blond da ;)

Og så googler jeg "kuletog" Ser jo det i seg selv kan bli en opplevelse;) Og tenker det er måten å reise til Kyoto? Så spørsmål to, har du noen link til den som du anbefaler? Eller kjøper jeg også den på togstasjonen?

På forhånd tusen takk :)

Skrevet

Hvilke datoer var det du bestilte for?  Hvilke datoer er du i Tokyo? 

Den Narita Express kampanjebilletten kjøper du på flyplassen 😁. 

Stemmer Shinkansen er veien å gå,  AKA bullet train. Jeg søker informasjon på engelsk, er som regel mye mer info på det. 

Har du hørt om JR Pass?  Et togpass bare for utlendinger/turister som gjør at du kan reise så mye du vil med tog, null stress ingen kjøp av mere billetter og det er bare å hoppe på hvilket tog du vil. Når som helst. Tror denne kosta ca 2500,- nok for en 7 dagers pass. ÉN vei til Kyoto koster nesten like mye som den JR Pass billetten, plusser du på returbilletten og flyplass transfer så er du oppe i mye penger... 5-6K+ pluss tbaner i Tokyo!  Derfor jeg spør om dato,  for det kan være for sent for deg å bestille dette pga den MÅ kjøpes fra utlandet og sendes hjem til deg! Denne billletten selges IKKE inne i Japan. 

Jeg ville begynt å sett på flybilletter på momondo,  Tokyo - Osaka,  ingen flyplass i Kyoto..  Osaka er ca 40-50 min kjøretur unna med bus,  eller tog..  

Ikke for å være frekk,  men jeg får litt vondt av å høre at du ikke helt er inneforstått med priser og systemer Japan, jeg ville ikke bestilt en tur før jeg var nogenlunde klar over utgiftene på forhånd.

Alt vel ment, 

Ronny

Skrevet
41 minutter siden, Superchelsea skrev:

Hvilke datoer var det du bestilte for?  Hvilke datoer er du i Tokyo? 

Den Narita Express kampanjebilletten kjøper du på flyplassen 😁. 

Stemmer Shinkansen er veien å gå,  AKA bullet train. Jeg søker informasjon på engelsk, er som regel mye mer info på det. 

Har du hørt om JR Pass?  Et togpass bare for utlendinger/turister som gjør at du kan reise så mye du vil med tog, null stress ingen kjøp av mere billetter og det er bare å hoppe på hvilket tog du vil. Når som helst. Tror denne kosta ca 2500,- nok for en 7 dagers pass. ÉN vei til Kyoto koster nesten like mye som den JR Pass billetten, plusser du på returbilletten og flyplass transfer så er du oppe i mye penger... 5-6K+ pluss tbaner i Tokyo!  Derfor jeg spør om dato,  for det kan være for sent for deg å bestille dette pga den MÅ kjøpes fra utlandet og sendes hjem til deg! Denne billletten selges IKKE inne i Japan. 

Jeg ville begynt å sett på flybilletter på momondo,  Tokyo - Osaka,  ingen flyplass i Kyoto..  Osaka er ca 40-50 min kjøretur unna med bus,  eller tog..  

Ikke for å være frekk,  men jeg får litt vondt av å høre at du ikke helt er inneforstått med priser og systemer Japan, jeg ville ikke bestilt en tur før jeg var nogenlunde klar over utgiftene på forhånd.

Alt vel ment, 

Ronny

Hei.

Jeg reiser 15-24.09 og Kyoto besøker 17-19.09.

Ja jeg vet om priser og "litt" om systemer, men har ikke bestilt noe pass pga at jeg tenker det blir mest t-baner og ikke tog i Tokyo, og slik jeg har lest/hørt så er ikke t-bane og toget til kyoto inkludert i JR passet, men der kan det være jeg har misforstått.

Lena

Skrevet

https://tokyocheapo.com/travel/transport/tokyo-to-kyoto-fastest-cheapest-ways/ 

Tur-retur med Shinkansen blir på rundt 26000¥ som er rundt 2300 NOK. 

Stemmer,  JR Pass kan ikke brukes på alle metro linjer, kun Yanamote linjen som dekker mange av de viktige stoppene i byen. 

http://www.jrpass.com/tickets?days=7&passengers=1&x=94&y=28

7 dager koster 251euro ca 2400 kroner. 

http://www.jrpass.com/how_to_use_the_japan_rail_pass

Jeg har ennå ikke vært i Japan,  men skal selv dit nå i Januar. 😁

http://www.kyotoguide.com/ver2/event/event%20archive9-.htm

Dette kan ha noe med de dyre hotellprisene i perioden.. 

Skrevet

Heisann,  sim kortet er vel bare for mobildata og bare 200 mb per dag (etter det blir den tregere). Det står at den ikke er for samtaler etc.

Pocket wifi er god å ha hvis du skal bruke nettet mye, f.eks bruke Google Maps for å komme deg rundt, laste opp bilder eller videoer. Pocket wifi har ubegrenset data bruk. 

Skrevet

Hvis du vil spare penger og tid kan du også ta nattbuss til Kyoto ene veien, og Shinkansen andre veien. Tror jeg betalte i overkant av tusen kroner med toget fra Kyoto og tilbake til Tokyo. Da slipper du å kjøpe et JR Pass, dersom du ikke skal andre steder enn bare Tokyo og Kyoto.

Anbefaler dessuten å overnatte på gjestehuset Kyoto Compass i Kyoto, og å kjøpe et busspass når du er i byen. Koster bare 500 yen per dag.

Når det gjelder overnatting i Tokyo bodde jeg selv på Grid Hostel Lounge i Akihabara, i et flersengsrom (nærmest som kapsler) bare for rundt 250 kr natten (bare for kvinner i den etasjen jeg bodde, og rommet/badet var veldig rent og fint og praktisk anlagt). Finnes på booking.com.

Skrevet
3 timer siden, Superchelsea skrev:

Heisann,  sim kortet er vel bare for mobildata og bare 200 mb per dag (etter det blir den tregere). Det står at den ikke er for samtaler etc.

Pocket wifi er god å ha hvis du skal bruke nettet mye, f.eks bruke Google Maps for å komme deg rundt, laste opp bilder eller videoer. Pocket wifi har ubegrenset data bruk. 

Så flott da forstod jeg det rett, tusen takk :)

Skrevet
2 timer siden, RC skrev:

Hvis du vil spare penger og tid kan du også ta nattbuss til Kyoto ene veien, og Shinkansen andre veien. Tror jeg betalte i overkant av tusen kroner med toget fra Kyoto og tilbake til Tokyo. Da slipper du å kjøpe et JR Pass, dersom du ikke skal andre steder enn bare Tokyo og Kyoto.

Anbefaler dessuten å overnatte på gjestehuset Kyoto Compass i Kyoto, og å kjøpe et busspass når du er i byen. Koster bare 500 yen per dag.

Når det gjelder overnatting i Tokyo bodde jeg selv på Grid Hostel Lounge i Akihabara, i et flersengsrom (nærmest som kapsler) bare for rundt 250 kr natten (bare for kvinner i den etasjen jeg bodde, og rommet/badet var veldig rent og fint og praktisk anlagt). Finnes på booking.com.

Masse gode tips :) Hadde allerede bestilt et gjestehus, med 6 manns fellesrom i Kyoto, men dette du anbefalte hadde litt bedre beliggenhet og billigere, utrolig billig ;) Så nå er det bestilt, takker og bukker :)

Jeg skal bo på  Apa Hotel Shinjuku Kabukicho tower i Tokyo, satser på det blir bra, var slettes ikke billig, men høyt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...