Jens Skrevet 6. september 2016 #1 Del Skrevet 6. september 2016 Vi holder på å pusse opp kjelleren for å innrede den til soverom til eldste gutten vår. I og med at det er gulvkaldt der nede har vi hele tiden tenkt at vi legger ett tjukt godt vegg til vegg teppe der inne for å få det lunere og varmere. Gutten vår har nå fått påvist gresspollenallergi og jeg er redd teppe på soverommet hans kan gjøre det verre. Rommet han sover på nå har også vegg til vegg teppe. Hvilke andre alternativer finnes det som isolerer og varmer og som egner seg på soverom? Må nevne at det er lavt under taket så vi kan ikke isolere. Er vi helt duste om vi legger vegg til vegg teppe? Hvilket teppe er da mest allergivennlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Del Skrevet 6. september 2016 Hadde hjernen min vært med i dag så skulle jeg gitt deg navnet pæ et teppe som venninnen min snakket om. Det er et teppe hvor støvet legger seg OPPÅ teppet isteden for nedi, noe som da gjør at du får opp alt støvet ved støvsuging. Ville også gått til anskaffelse av rensemaskin som kan brukes på det. Anonymkode: 44fbb...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 6. september 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 6. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde hjernen min vært med i dag så skulle jeg gitt deg navnet pæ et teppe som venninnen min snakket om. Det er et teppe hvor støvet legger seg OPPÅ teppet isteden for nedi, noe som da gjør at du får opp alt støvet ved støvsuging. Ville også gått til anskaffelse av rensemaskin som kan brukes på det. Anonymkode: 44fbb...905 Tror du hjernen din er med deg imorgen igjen?! Akkurat det jeg er ute etter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 6. september 2016 #4 Del Skrevet 6. september 2016 (endret) Hva med å legge varmekabler? Da forsvinner problemet med støv og hud/lungeirritasjoner. Endret 6. september 2016 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 6. september 2016 #5 Del Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Hva med å legge varmekabler? Da forsvinner problemet med støv og lungeirritasjoner. Kjempe god ide. Allergi og teppe er skjelden en god ide. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg har samme problem og bruker mange filleryer, som er små nok til å vaskes i vaskemaskinen. Anonymkode: 33d4e...086 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 6. september 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 6. september 2016 Vi kan ikke legge varmekabler da vi allerede har lagt betong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #8 Del Skrevet 7. september 2016 Gulv av kork skal være isolerende, og siden det er glatt er det både lettere å få vekk støvet enn fra teppegulv, og det produserer ikke støv. Ellers er det bedre å ha løse tepper som kan bankes og vaskes i maskin. Teppegulv er virkelig ikke bra for allergikere. Anonymkode: 6d761...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 7. september 2016 #9 Del Skrevet 7. september 2016 Var det gresspollen sa du? I så fall er det ikke noe problem mtp tepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #10 Del Skrevet 7. september 2016 1 time siden, Sulosi skrev: Var det gresspollen sa du? I så fall er det ikke noe problem mtp tepper. Pollen setter seg i klær og hår når man er ute og fester seg i teppet når man er inne. Det kan definitivt være et problem. Anonymkode: cea0c...2de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #11 Del Skrevet 7. september 2016 Jeg har en haug allergier, inkludert husstøv og pollen, og har vegg-til-vegg-teppe. Det fungerer helt supert, bare velg et som er lett å støvsuge (flatvevd). Støvet ligger jo da i ro på teppet, istedet for å flakse rundt i luften når det er bare gulv. Støvsuger oftere nå når jeg har teppe også, for å vaske gulvene var mye mer tungvint. Så fra meg som allergiker, kjør på! Men søk etter mest mulig flatvevde og allergivennlige tepper som er lette å rengjøre. Anonymkode: 767b8...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #12 Del Skrevet 7. september 2016 16 timer siden, Jens skrev: Vi holder på å pusse opp kjelleren for å innrede den til soverom til eldste gutten vår. I og med at det er gulvkaldt der nede har vi hele tiden tenkt at vi legger ett tjukt godt vegg til vegg teppe der inne for å få det lunere og varmere. Gutten vår har nå fått påvist gresspollenallergi og jeg er redd teppe på soverommet hans kan gjøre det verre. Rommet han sover på nå har også vegg til vegg teppe. Hvilke andre alternativer finnes det som isolerer og varmer og som egner seg på soverom? Må nevne at det er lavt under taket så vi kan ikke isolere. Er vi helt duste om vi legger vegg til vegg teppe? Hvilket teppe er da mest allergivennlig? Når man har allergi, astma og eller eksep så regnes man som atopiker. Da har man en disponering for å få mer plager om kroppen bestemmer seg for det, og særlig dersom man i tillegg eksponeres for noe som vi vet kan gi mer allergisk reakajon - her teppegulv. Vi hadde for litt tid siden en annen tråd der en bruker på Hus og hage spurte om teppefliser. Der ble det dratt frem mye info om at teppe på beboelsesrom er noe som er frarådet og rikelig kunnskap om. Det andre jeg reagerer på, dog uten å ha tilstrekkelig info fra ts, er at barnet med allergi skal flyttes inn på et soverom i i kjelleren. Det opplyses videre at rommet er kaldt, har dårlig takhøyde man kan derfor ikke legge isolering. Når det da i tillegge til å være et kjellerrom, kjølig, der skal inn teppegulv og vi har med et allerede(kjent) allergisk barn å gjøre, så er dette å spille rusisk rullett med barnets helse. Anonymkode: 83479...70e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 7. september 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 7. september 2016 Rommet 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har allergi, astma og eller eksep så regnes man som atopiker. Da har man en disponering for å få mer plager om kroppen bestemmer seg for det, og særlig dersom man i tillegg eksponeres for noe som vi vet kan gi mer allergisk reakajon - her teppegulv. Vi hadde for litt tid siden en annen tråd der en bruker på Hus og hage spurte om teppefliser. Der ble det dratt frem mye info om at teppe på beboelsesrom er noe som er frarådet og rikelig kunnskap om. Det andre jeg reagerer på, dog uten å ha tilstrekkelig info fra ts, er at barnet med allergi skal flyttes inn på et soverom i i kjelleren. Det opplyses videre at rommet er kaldt, har dårlig takhøyde man kan derfor ikke legge isolering. Når det da i tillegge til å være et kjellerrom, kjølig, der skal inn teppegulv og vi har med et allerede(kjent) allergisk barn å gjøre, så er dette å spille rusisk rullett med barnets helse. Anonymkode: 83479...70e Rommet har en takhøyde på ca 230 cm og er ca 35 kvm stort, så det er ett ganske stort rom. Vi har også vinduer og luftesystem etter brannforskriftene. Veggene er panel bedekt og rommet er ikke kaldt, kun gulvet. Mener dere at dette ikke egner seg som soverom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #14 Del Skrevet 7. september 2016 7 timer siden, Jens skrev: Rommet Rommet har en takhøyde på ca 230 cm og er ca 35 kvm stort, så det er ett ganske stort rom. Vi har også vinduer og luftesystem etter brannforskriftene. Veggene er panel bedekt og rommet er ikke kaldt, kun gulvet. Mener dere at dette ikke egner seg som soverom? Jeg er enig med AB over her, hvorfor kan ikke dere ta rommet i kjelleren og la barnet overta rommet deres? Må da være mye bedre med tanke på barnets helse? Anonymkode: b4100...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #15 Del Skrevet 8. september 2016 Det finnes lavtbyggende varmekabelmatter man kan legge under parkett. Bygger under 1 cm. Det ville jeg valgt. Anonymkode: e3974...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piaisabella Skrevet 8. september 2016 #16 Del Skrevet 8. september 2016 Du bør unngå tepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #17 Del Skrevet 9. september 2016 Parkett med varme under. Det er varmere, og så er det kjekt å kunne dra over tørrmoppen morgen og kveld i pollensesongen. Anonymkode: ce2e1...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå