Gå til innhold

Kan tollerne ha stjelt fra meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte endel brukte klær over internett ( på ebay ), der jeg følte jeg gjorde noen gode kupp, men når jeg mottok pakken idag, mangler 4 av klærne jeg bestilte. Jeg betalte mye toll, og pakken var åpnet og nesten åpen...dårlig teipet igjen. De klærne som manglet hadde samme stil og jeg får på følelsen av at kanskje en toller har stjelt? Kan dette skje? Har andre opplevd dette og hvordan går jeg frem her?

Jeg har bestilt fra disse før uten å mangel noe. Fikk bare en skikkelig dårlig magefølelse når jeg så at fire av klærene ( som jeg likte spesielt godt ) ikke var der...Kan evt noen i posten ha stjelt?

Anonymkode: 548ee...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*stjålet

Anonymkode: cb499...5e9

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

*stjålet

Takk for at det var det eneste du skrev...

Ja, ble en feil da jeg tastet  for kjapt.

• Liker 3
Skrevet

Tror neppe en toller er interessert i å miste jobben sin for noen lusne brukte klær. En toller må hele tiden ha plettfritt rulleblad, ellers ryker jobben.

Anonymkode: cabb6...ea0

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at det var det eneste du skrev...

Ja, ble en feil da jeg tastet  for kjapt.

To ganger.

Nei, jeg kan ikke helt tro at tollerne stjeler brukte klær.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror neppe en toller er interessert i å miste jobben sin for noen lusne brukte klær. En toller må hele tiden ha plettfritt rulleblad, ellers ryker jobben.

Anonymkode: cabb6...ea0

Det var ikke bare lusne , brukte klær, noen var kjente designermerker og pent brukt. Den ene esken var skikkelig dårlig teipet sammen...Kan noen i posten ha gjort dette?

Skrevet

Det var ikke bare lusne , brukte klær, noen var kjente designermerker og pent brukt. Den ene esken var skikkelig dårlig teipet sammen...Kan noen i posten ha gjort dette?

Kan hende de konfiskerte de kopi klærne da det er ulovlig å sende slike klær til Norge.

Anonymkode: f4482...12d

• Liker 3
Skrevet

Kan hende de konfiskerte de kopi klærne da det er ulovlig å sende slike klær til Norge.

Ts har vel ikke skrevet at det var kopier? 

Dessuten er det lov å kjøpe falske merkeklær fra utlandet så lenge det er til privat bruk. 

Anonymkode: e7f99...993

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig slurvete selger kombinert med posttrafikkskader. De er virkelig ikke forsiktige med posten når den er på reise.

Anonymkode: db3fa...d90

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig slurvete selger kombinert med posttrafikkskader. De er virkelig ikke forsiktige med posten når den er på reise.

Kan jo være at selger har lurt ts også. Tror mer på det enn at tollere/postverket skal ha stjålet. 

Anonymkode: 579cd...bfa

• Liker 7
Skrevet

Pakker som åpnes for inspeksjon i tollen blir merket med tape el.l. som klart og tydelig forteller at pakken har vært åpnet for inspeksjon.

Så langt jeg vet så jobber ikke tollerne en og en i egne avlukker når de tar spotchecks på pakker.

Ville sendt en mail til selger og informert om hva som manglet ved ankomst siden du har god kontakt med dem. 

Sjekk nå pakkseddelen også for sikkerhets skyld. Det kan jo tenkes det gikk litt i ball for selger da de pakket.

Anonymkode: 9121d...648

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var IKKE kopier! Jeg kjøper alltid ekte vare, hater kopier!

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakker som åpnes for inspeksjon i tollen blir merket med tape el.l. som klart og tydelig forteller at pakken har vært åpnet for inspeksjon.

Så langt jeg vet så jobber ikke tollerne en og en i egne avlukker når de tar spotchecks på pakker.

Ville sendt en mail til selger og informert om hva som manglet ved ankomst siden du har god kontakt med dem. 

Sjekk nå pakkseddelen også for sikkerhets skyld. Det kan jo tenkes det gikk litt i ball for selger da de pakket.

Selger har sendt ei liste med alle klærne og krysset ut, men 4 klesplagg mangler. Alle var kjente merker som man også f.eks kan selge videre ( på ebay , finn.no etc ). Hvorfor kan det ikke være tollere, evt folk i posten? Esken var jo nesten åpen da jeg fikk den...Skikkelig dårlig måte de hadde gått igjennom klærne på også, bare rotet rundt i esken...

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selger har sendt ei liste med alle klærne og krysset ut, men 4 klesplagg mangler. Alle var kjente merker som man også f.eks kan selge videre ( på ebay , finn.no etc ). Hvorfor kan det ikke være tollere, evt folk i posten? Esken var jo nesten åpen da jeg fikk den...Skikkelig dårlig måte de hadde gått igjennom klærne på også, bare rotet rundt i esken...

Ts

Da får du klage til Posten da ;)

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har vel ikke skrevet at det var kopier? 

Dessuten er det lov å kjøpe falske merkeklær fra utlandet så lenge det er til privat bruk. 

Det er lov å kjøpe falske merker til Norge. Det er bare ikke lov til å selge det videre

Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Det er lov å kjøpe falske merker til Norge. Det er bare ikke lov til å selge det videre

Det var vel strengt tatt det jeg skrev.. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Den kan ha åpnet seg på reisen og ting har falt ut og så har en ansatt bare lappet den sammen. du får alltid et skriv når tollere åpner pakker.

• Liker 7
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan ha åpnet seg på reisen og ting har falt ut og så har en ansatt bare lappet den sammen. du får alltid et skriv når tollere åpner pakker.

Det står på eksen at den er åpnet pga toll, og den var veldig dårlig teipet igjen, nesten åpen...

Ts

Skrevet

Det står på esken at den er åpnet pga toll, og den var veldig dårlig teipet igjen, nesten åpen...

Ts

*rettelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...