Gå til innhold

Pris og verdi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Vikunjaull, siden vikunjaen er utryddningstruet og ville kan de ikke klippe dem. Så dem napper av dem ullen annenhvert år. Butikken hadde dessverre bare 4 garnnøster, så jeg kan nok dessverre ikke masseprodusere vikunjaullprodukter...

Aha, skjønner. Vel, jeg er strålende fornøyd med å ha funnet garn i casmhere/silke. Er ganske behagelig det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Kontormus skrev:

Aha, skjønner. Vel, jeg er strålende fornøyd med å ha funnet garn i casmhere/silke. Er ganske behagelig det også :)

men du tjener ikke 450 euro på å strikke noe av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

men du tjener ikke 450 euro på å strikke noe av det...

Nei, det er litt over 4000 kr det. Det skal vel litt til for at noen gidder å betale så mye. Ikke for det... har du sjekket prisen på cashmere-gensere (som sannsynligvis i hovedsak selges) i litt esklusive butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kontormus skrev:

Nei, det er litt over 4000 kr det. Det skal vel litt til for at noen gidder å betale så mye. Ikke for det... har du sjekket prisen på cashmere-gensere (som sannsynligvis i hovedsak selges) i litt esklusive butikker?

Nei, min eneste indikasjon på det er at noen her sa at man kan selle strikkede ting for 3x materialkostnaden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Nei, min eneste indikasjon på det er at noen her sa at man kan selle strikkede ting for 3x materialkostnaden. 

Ja. Jeg sa det. Med utgangspunkt i at vi snakker om garn som er å få i butikkene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kontormus skrev:

Ja. Jeg sa det. Med utgangspunkt i at vi snakker om garn som er å få i butikkene her :)

Hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Kontormus skrev:

Alle norske butikker som selger garn

Jeg heklet lue+skjerf i Du Store Alpakka Tynn Alpakka, og garnkostnaden var vel på 240-300 kr (husker ikke om jeg brukte 4 eller 5 nøster, noe midt i mellom antakeligvis). Det må vel være fin gave? Kjempefint og deilig garn, veier lite og er mykt og varmt.

Anonymkode: b0b3b...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strikking kan du gjøre samtidig som du ser tv, hører radio eller bok. Syarbeid krever mer konsentrasjon og ikke minst rot, sytråder,  klippestøv, fingerferdigheter med knappenåler m.m. så jeg synes strikking og sying/hekling absolutt kan sammenlignes i forhold til innsats/arbeid. 

Når symaskinen har vært fremme her, så må gjerne hele huset vaes etterpå, særlig når det har blitt klippet en del stoff. Og når syprosessen pågår, så er det rot over alt. Unntaket er dersom du har et eget syrom, med lukket dør. Da må du i tillegg regne medgått tid fra du starter og til du er ferdig ryddet. 

Anonymkode: c02eb...4dc

Det er sant, det er mye mer rot og arbeid med sying, og mer konsentrasjon. Når jeg hekler går mye automatisk, så er det en runde med det, og litt det. Med sying må jeg hele tiden være nøye og "konse", og så må det innstilles og finjusteres, plutselig er det noe galt med symaskinen (som nå... undertråden fusker, jeg får store løkker, men klarer ikke å fikse det uansett hva jeg stiller på :( ). Jeg bruker vel 3-4 timer på én gave, men da har jeg ikke iberegnet kuttetid (mønster), tegning av mønster, rydding, trådspoling, fiksing av symaskin, påstrykning av vlies og handletid i butikken for å finne rett stoff og materialer. Jeg kan fint bruke 20 min på å finne noe som matcher. Nå har jeg nettopp brukt 250 kr på en ny runde materialer, så materialkostnadene har steget litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heklet lue+skjerf i Du Store Alpakka Tynn Alpakka, og garnkostnaden var vel på 240-300 kr (husker ikke om jeg brukte 4 eller 5 nøster, noe midt i mellom antakeligvis). Det må vel være fin gave? Kjempefint og deilig garn, veier lite og er mykt og varmt.

Det er en kjempefin gave :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kontormus skrev:

Hvor har du funnet dettee suverene garnet? Har du link el? 

Anonymkode: c02eb...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...