AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg har lyst til å få inn en oppvaskmaskin på kjøkkenet mitt, men jeg er ikke så veldig handy av meg. Jeg har et lite skap helt ytterst, og jeg lurer litt på om det er mulig å bare fjerne det skapet og sette inn en smal (45 cm) oppvaskmaskin der det skapet er nå? Det er opplegg for maskin der, har bare ikke vært oppvaskmaskin på kjøkkenet siden siste oppussing... (ikke mitt kjøkken, men tilsvarende) Er det noen som vet om dette lar seg gjøre? Anonymkode: e5e48...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Del Skrevet 6. september 2016 Hvis det er klargjort med vann og "avløp" bak der, burde det ikke være noe problem. Anonymkode: e18b5...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Del Skrevet 6. september 2016 Jeg vet at det er opplegg for oppvaskmaskin og at det var oppvaskmaskin der før, men det var forrige eier som pusset opp kjøkkenet, og jeg vet ikke hvor oppvaskmaskinen stod tidligere. Spiller det noen rolle? Avstanden den til vasken (og følgelig rørene som går fra vasken) er litt kortere enn på bildet. Anonymkode: e5e48...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #4 Del Skrevet 6. september 2016 Bør ikke være noe problem. Men det er mest vanlig å ha oppvaskmaskin ved siden av vask, da den kobles direkte på vann og avløp under vask. Anonymkode: 1346d...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Del Skrevet 6. september 2016 Skjønner. Det er nesten rett ved siden av vasken. Det er sånn vanlig dobbeltskap under vasken, så er dette lille skapet rett ved siden av. Men er dette noe jeg kan gjøre selv, altså bare fjerne / skru av / rive av skapet og skyve en oppvaskmaskin under, forutsatt at den stemmer i høyden selvfølgelig? Eller burde jeg få inn fagfolk til å gjøre dette? Anonymkode: e5e48...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Del Skrevet 6. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Det er nesten rett ved siden av vasken. Det er sånn vanlig dobbeltskap under vasken, så er dette lille skapet rett ved siden av. Men er dette noe jeg kan gjøre selv, altså bare fjerne / skru av / rive av skapet og skyve en oppvaskmaskin under, forutsatt at den stemmer i høyden selvfølgelig? Eller burde jeg få inn fagfolk til å gjøre dette? Anonymkode: e5e48...aab Det kan du fint gjøre selv. Hvis alt av koblinger er klart under vasken, er det bare å koble til og vaske i vei Anonymkode: 1346d...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Del Skrevet 6. september 2016 Det der er som regel en kurant sak, dersom der er strøm og tilkobling til vann. Rørleggere gjør sånt, og borer hull inn til rørene gjennom skapet innerst. Men det eneste her er om du har lov til å ha vannslanger under koketoppen? Send bilde av ditt kjøkken på mail til ulike rørleggere der du bor, og be om pristilbud. Anonymkode: c37d4...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Del Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der er som regel en kurant sak, dersom der er strøm og tilkobling til vann. Rørleggere gjør sånt, og borer hull inn til rørene gjennom skapet innerst. Men det eneste her er om du har lov til å ha vannslanger under koketoppen? Send bilde av ditt kjøkken på mail til ulike rørleggere der du bor, og be om pristilbud. Anonymkode: c37d4...a14 Det bildet var ikke av kjøkkenet til ts. Så jeg tror ikke det er snakk om å dra noen vannslanger under koketopp Anonymkode: 1346d...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Del Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det bildet var ikke av kjøkkenet til ts. Så jeg tror ikke det er snakk om å dra noen vannslanger under koketopp Anonymkode: 1346d...0b8 Det stemmer Anonymkode: e5e48...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 18. september 2016 #10 Del Skrevet 18. september 2016 Oppvaskmaskinen pleier å være plassert på høyre side av vasken, rett ved siden av (venstre side for venstrehendte). Dette fordi det er mest praktisk mtp at man skyller matrester i vasken og setter inn i maskinen. Så mest sannsynlig er det røropplegg der fra tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå