Gå til innhold

Venninne eller bare falsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble kjent med henne i forbindelse med barn, da vi begge har barn i samme alder. Vi bor også på samme sted IG har begge barna i samme barnehage.Vi har et par ganger delt tanker og meninger om ting, og har flere ting til felles. Og hun veldig grei, sprudlende og åpen som person.

Men nå har hun så smått begynt å konkurrere med både meg og flere andre mødre. Barnet hennes skal være smartere, flinkere,lydigere, penest. Men det blir bare for mye, og hun framstår som en streber. 

At mitt barn gjør framskritt framfor hennes barn (uten at jeg anstrenger meg for hardt), gjør henne irritabel og rar..  For i hennes verden skal ingen lykkes uten at de jobber like hardt som henne.

Jeg liker henne fremdeles godt som person, men liker ikke helt de tankene hun har. For de skinner igjennom..  Både hun og jeg har hengt sammen fordi vi begge er innflyttere, og ikke blir godtatte. Men nå har hun tatt avstand til meg, og forsøker å henge med mødre som dømte og baksnakket henne.. Disse mødrene er populære og har store vennekretser. De kan si og oppføre seg slik de vil, og komme seg unna ned det. Men det bryr ikke venninnen seg om. For hun vil være med!

For all del, dette skal hun da selv få bestemme. Men er bare utrolig å se hvor desperate noen er for å bli likt av de "store" og "populære".  Selv vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne framover. Men jeg liker det ikke :) Hun lover av og til at vi skal treffes en dag slik at barna får lekt seg, og vi skravlet. Men det skjer ikke.

For en god stund siden var hun her i forbindelse med en bursdag, og hun hengte seg bare på barnet sitt. Snakket ikke spesielt ned noen, utenom det vanlige overfladiske smalltalket. Spurte henne om hvordan den siste reisen hennes har vært, og da var hun ikke interessert i å fortelle noe som helst. 

Ok, tenker nå jeg. Men jeg må ta et valg overfor henne.

Venn eller bare falsk?

Er hun falsk, kommer jeg ikke til å bruke tid på henne.

Anonymkode: d412f...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...