AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Leilighet nr. 1 ligger nært opp til en trafikkert vei, men med sånn støyskjerm. Verandaen i 2. etg. går derimot over denne støyskjermen slik at man ser veien. Leilighet nr. 2 er identisk men ligger litt lengre inn fra veien. Fremdeles bilsus, men du slipper i alle fall å se på køen fra verandaen. Leilighet nr. 2 koster 500 000 mer enn nr. 1. Jeg får litt dårlig samvittighet av tanken på at barna vokser opp så nær en trafikkert vei, men forurensningsmessig blir det vel ca. det samme? Tenker du at du blir vandt til trafikken og kommer til å bruke verandaen, eller er den bortkastet? Jeg vet selvsagt at jeg ikke MÅ kjøpe noen av disse, men som et tankeeksperiment hva hadde du gjort? Anonymkode: ee881...83a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Spørs hvor mye du selv henger deg opp i trafikken. Om det ikke betyr all verden, hadde jeg spart meg for de 500 000,- og heller brukt de på andre ting. Er du derimot vár for støy, hadde jeg gått for leilighet nr 2. Anonymkode: 6f4f6...158
kokkos Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Jeg hadde gått for den lengre vekk fra veien. Det er vel hvertfall ikke _mer_ forurensning der, og antakelig en god del mindre svevestøv. Dessuten deilig med noe redusert bilstøy, og den vil være mer lettsolgt/mindre vanskeligsolgt i et potensielt dårligere marked dersom du skulle måtte selge da. Min første leilighet lå nære en ganske trafikkert bygate i Oslo, og selv om det var femte etasje ble det grått i taket og vinduskarmer av svevestøv fra veien. Neste leilighet lå lavere, men noe lengre vekk fra veien, og der var det en helt annen situasjon. Ingen skitne vinduskarmer og tak!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 Ser her i nabolaget at det ofte skiller over 1000000kr på hus nær veien og de lenger inn. Jeg ville kjøpt lenger inn, men plager ikke bilene deg så kan du kanskje gjøre ett kupp. Det er ofte markant forskjell på forurensing tett opp i en vei og ett lite stykke unna. Anonymkode: c3e88...de7
Gjest Baremenneske Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Ingen av dem😆🙄 (men måtte jeg velge så hadde det nok blitt den andre..)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Den andre. Hadde glatt betalt 500.000 mer. Anonymkode: f6c9e...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå