Gå til innhold

Hvor mye koster korps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hva betaler dere for å ha ungene i korps?

Fikk første regningen i dag, på 2300kr, for et halvt år..

Anonymkode: e9f41...ac5

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Skolekorpset her koster 1900 per år. Dette inkluderer alt: instrument, uniform, noter og instruksjon/opplæring. Det er noen få dugnadstimer per år, men jeg kan nevne ekstremt mange aktiviteter som krever flere timer tilstedeværelse av foreldrene. 

Skrevet

Betaler det samme. Og for ballet, og for svømmekurs. Korpset er der vi mye igjen for pengene syns jeg. En til en undervisning + instrument og samspill og mye gøy. 

Anonymkode: c3b24...03c

• Liker 1
Skrevet

2000 i kontigent PR år. Da er det inkludert alt bortsett fra seminarer og turer. 

Dette er et aktivt korps som spiller mye konserter og er med på mange konkurranser i løpet av et år.

kulturskolen derimot er svindyrt. Der betaler vi 2700 i halvåret for gitartimer og ikke noe er inkludert ellers.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler det samme. Og for ballet, og for svømmekurs. Korpset er der vi mye igjen for pengene syns jeg. En til en undervisning + instrument og samspill og mye gøy. 

Anonymkode: c3b24...03c

Syntes det var et dyrt ball. Helt til jeg skjønte du hadde prøvd å skrive ballett.

Anonymkode: e34b2...0e6

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva betaler dere for å ha ungene i korps?

Fikk første regningen i dag, på 2300kr, for et halvt år..

Anonymkode: e9f41...ac5

Har hørt at fotball koster det samme?

Å spille et instrument sammen med andre er gull verdt og kan sterkt anbefales! 

Det er gjerne konserter, konkurranse og utenlandstur - og møte med interessante mennesker/foreldre/barn.

Vi hadde gjensyn med korpset - 20 år etter - og "alle" var blitt typisk advokat, sivilingeniør, lege, annet tilsvarende. Et oppegående miljø : ) 

Anonymkode: dd143...205

Skrevet

Her hos oss koster korps 1500,- i året + 150,- i instrumentleie. Da er det en stor dugnad i året (loppemarked) og ellers kun litt kakebaking til foreldrekonserter eller kosekvelder. For denne summen får ungene 1,5 time korpsøvelse + 45 minutter instrumentøvelse pr uke. I tillegg er alle noter, notestativ, uniform, t-skjorter og lignende inkludert. Det eneste de må betale utenom er en egenandel på 1000,- for tur (da er alt annet på turen dekket).
Syns egentlig dette er veldig billig, jeg. Kunne glatt ha betalt 2000,- for korps.

Kulturskolen, derimot, koster 2500,- i året og der er det kun 45 minutter i uka. De reiser ikke på tur og har kun en konsert i året. Det syns jeg er dyrt....
Fotballen her koster også 1500,- men da må man også regne med utallige dugnadstimer i kiosk, kjøring, vakt på arrangement, banerydding og annen dugnad for å skaffe penger.

Skrevet
6 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Her hos oss koster korps 1500,- i året + 150,- i instrumentleie. Da er det en stor dugnad i året (loppemarked) og ellers kun litt kakebaking til foreldrekonserter eller kosekvelder. For denne summen får ungene 1,5 time korpsøvelse + 45 minutter instrumentøvelse pr uke. I tillegg er alle noter, notestativ, uniform, t-skjorter og lignende inkludert. Det eneste de må betale utenom er en egenandel på 1000,- for tur (da er alt annet på turen dekket).
Syns egentlig dette er veldig billig, jeg. Kunne glatt ha betalt 2000,- for korps.

Kulturskolen, derimot, koster 2500,- i året og der er det kun 45 minutter i uka. De reiser ikke på tur og har kun en konsert i året. Det syns jeg er dyrt....
Fotballen her koster også 1500,- men da må man også regne med utallige dugnadstimer i kiosk, kjøring, vakt på arrangement, banerydding og annen dugnad for å skaffe penger.

Vi må i tillegg rulle lodd... 200 lodd per familie ... men bare hvert 4. år da de bytter på å ha loddsalget på 17. mai :) I tillegg måtte vi kjøpe 20 premier til verdi rundt 25 kr stk. 

Anonymkode: 8845d...a87

Skrevet

I byen vår betaler man en sum til korpset (en tusenlapp i semesteret, pluss dugnader). I tillegg må medlemmene ha individuelle instrumentøvelser på sitt instrument, og dette går gjennom kulturskolen, så de må betale kontingent der i tillegg. Heldigvis slipper man dugnader i kulturskolen!

Anonymkode: efbe7...f4a

Skrevet

Vi har hatt et barn i fotball og der var det mye dugnader og kakebaking...⚽️⚽️

Anonymkode: dd143...205

Skrevet

2000 pr. år her. Da er alt inkludert.  Instrument, uniform, opplæring fra kulturskolen i eget instrument og delvis dekket turer/seminarer. 

Skrevet

1500 i året, men de er nødt til å gå på kulturskole og det koster 2500 i halvåret. De får 30 minutts øving og da i gruppe. Litt sur for det siste da min er god på instrument og stortsett må sitte og vente til han andre får det til som ikke gidder å øve, da går jo halvtimen..

Men når alt det er sagt, min stortrives i korpset og de har det veldig godt sosialt og flink dirigent, masse ekstra øvinger og konserter som de elsker å delta på. Så jeg betaler gledelig de kronene der. Korpset har flust med penger så vi slipper både kakelotteri og annet tigging på dørene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...