AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Hei, jeg og min mor diskuterer hele tiden om egg er et pålegg eller ei. Den ene av oss mener at det er et pålegg som man har på skiven, mens den andre sier det er mer henrettet mot middag, siden det er varm mat. Hva mener dere? Vil gjerne ha deres mening Btw, er ikke sikker på om dette innlegget skulle være under generell debatt eller mat og drikke, så jeg bare valgte det siste. Bare si ifra om jeg plasserte det feil Anonymkode: 363ca...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Hardkokte, kalde egg i skiver er jo helt klart et pålegg. Anonymkode: a31aa...a84 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 For en merkelig diskusjon. Egg er jo veldig allsidig. Kokt egg kan brukes som pålegg, i salater, i middager (eks supper) og annet. Anonymkode: 7b4e1...dea 11
Tvist Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Kommer an på tilbehøret. Er tilbehøret brød, så kan man anta at egget er pålegg. Er det poteter og saus, er det ikke et pålegg. 5
Teriyaki Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Det er vel ikke definert som det ene eller det andre? Det brukes jo til alt mulig. Som pålegg, i middagsmat enten som ingrediens eller som hoveddelen i maten, i baking, smoothie etc. Egg er egg sier nå jeg. Et allsidig produkt. 5
Rosa Sitron Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Det blir som å spørre om kjøtt er pålegg eller middag. 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Egg er en ingrediens, som kan brukes til å lage bl.a pålegg. Det samme gjelder skinke. Anonymkode: f36ef...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Som for eksempel stekt egg da? Anonymkode: 363ca...d9d 1
Rosa Sitron Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Som for eksempel stekt egg da? Anonymkode: 363ca...d9d Det kan væreedel av en middag, pålegg eller en rett i seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #11 Skrevet 7. september 2016 Så klart er det et pålegg også. Hva om du bruker stekt egg på skiven til lunsj? Har du ikke egg som pålegg da? Anonymkode: 53fa2...e30 1
skruf Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 Såklart det er pålegg! Skiver av egg med kaviar eller majones på er superdigg på brødskiva eller rundstykket
TheGirlWhoWaited Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 Merkelig hva det egentlig er mulig å diskutere... egg bruker man til det man liker. Dette betyr altså at det kan være både pålegg på skiva, noe man har til middag og til og med kveldsmat... 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 Om man legger det på brødskiva, så blir det et pålegg Anonymkode: 055c9...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg og min mor diskuterer hele tiden om egg er et pålegg eller ei. Den ene av oss mener at det er et pålegg som man har på skiven, mens den andre sier det er mer henrettet mot middag, siden det er varm mat. Hva mener dere? Vil gjerne ha deres mening Btw, er ikke sikker på om dette innlegget skulle være under generell debatt eller mat og drikke, så jeg bare valgte det siste. Bare si ifra om jeg plasserte det feil Anonymkode: 363ca...d9d Anonymkode: 2b07d...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå