Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La akkurat en jeansjakke i balje med klesfarge og salt fra Dylon, kjøpt på jernia. hvor lenge skal den ligge med fargen? står bare framgangsmåte med maskin på pakningen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dårlig erfaring med dette selv om det er lenge siden jeg prøvde. Men samme merke. I desperasjon over å få flest mulig fargevarianter på aerobicsokkene alle brukte lag på lag samtidig av på 90-tallet ble flere hvite par prøvd farget. Men fargen ble vasket ut og de ble bare blasse og rare så det ble til at man måtte på sock shop på Aker Brygge for å få alleregnbuens farger istedenfor. 

Anonymkode: df253...745

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaringer med å farge tøy hjemme? Har et par sorte bukser, som er blitt grå. Vil gjerne farge dem sorte igjen. Funker det? 

Anonymkode: b7217...147

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaringer med å farge tøy hjemme? Har et par sorte bukser, som er blitt grå. Vil gjerne farge dem sorte igjen. Funker det? 

Anonymkode: b7217...147

Det skal jeg tro går greit, så sant buksa er laget av et materiale som kan farges. Jeg har frisket opp et par jakker i bomull; de ble som nye. Jeg vil tro buksa er laget av bomull? I så fall er det bare til å kjøre på :) 

Men vær nøye med mengden. Jeg skulle farge garn for hånd en gang på det glade nittitall, og tenkte jeg skulle spare penger ved å redusere litt på fargemengden. fargevannet var beksort uansett, så det ville sikkert gå greit. Trodde jeg. 

Vel, garnet ble mørkegrått, og jeg lærte en lekse. Følg anvisningen på pakken, og ikke spar på fargen. I hvert fall ikke om du skal farge noe svart.. 😕

Anonymkode: 7a9a4...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...