AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Hei. Jeg tok opp et brød tidligere i dag fra fryseren som ble fryst rett etter at det ble bakt. Kan jeg legge den tilbake i fryseren nå uten at brødet blir dårlig? Anonymkode: 2e521...bd7
piaisabella Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg tok opp et brød tidligere i dag fra fryseren som ble fryst rett etter at det ble bakt. Kan jeg legge den tilbake i fryseren nå uten at brødet blir dårlig? Anonymkode: 2e521...bd7 Dersom brødet har vært frosset, og så tint opp så skal du ikke fryse det igjen. Endret 6. september 2016 av piaisabella
Gjest Hapi Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 9 minutter siden, piaisabella skrev: Dersom brødet har vært frosset, og så tint opp så skal du ikke fryse det igjen. Hvorfor ikke? Gi begrunnelse. Jeg mener ja.
piaisabella Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 7 minutter siden, Hapi skrev: Hvorfor ikke? Gi begrunnelse. Jeg mener ja. Jeg ville tro at man ikke skulle fryse brød to ganger.. Må surfe : å lese hva som er rett. Nå ble jeg nyskjerrig. Kjøtt og fisk skal ikke fryses, tines, og fryses på nytt.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 2 minutter siden, piaisabella skrev: Jeg ville tro at man ikke skulle fryse brød to ganger.. Må surfe : å lese hva som er rett. Nå ble jeg nyskjerrig. Kjøtt og fisk skal ikke fryses, tines, og fryses på nytt. Anonymkode: 8307a...934
Gjest Hapi Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, piaisabella skrev: Jeg ville tro at man ikke skulle fryse brød to ganger.. Må surfe : å lese hva som er rett. Nå ble jeg nyskjerrig. Kjøtt og fisk skal ikke fryses, tines, og fryses på nytt. Tror det er bare en generell regel som er grei å holde seg til slik at det ikke blir for gammelt, særlig når man kjøper det i butikken ferdig tint og det kan ha ligget der en stund. Det er sikkert ikke det beste for næringsinnholdet heller, men ser ikke at det skulle skade i TS sitt tilfelle.
piaisabella Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Hapi skrev: Tror det er bare en generell regel som er grei å holde seg til slik at det ikke blir for gammelt, særlig når man kjøper det i butikken ferdig tint og det kan ha ligget der en stund. Det er sikkert ikke det beste for næringsinnholdet heller, men ser ikke at det skulle skade i TS sitt tilfelle. Jeg er veldig nøyen med å fryse brød kun en gang. Tar jeg det ut av fryseren og tiner det opp så fryser jeg det aldri på nytt. Men jeg har ingen anelse om det. Men vet at kjøtt og fisk skal ikke fryses og tines opp to ganger.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 41 minutter siden, piaisabella skrev: Jeg er veldig nøyen med å fryse brød kun en gang. Tar jeg det ut av fryseren og tiner det opp så fryser jeg det aldri på nytt. Men jeg har ingen anelse om det. Men vet at kjøtt og fisk skal ikke fryses og tines opp to ganger. Godt du ikke etterligner noen andre her inne. Anonymkode: 8307a...934
Djungelvrål Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Tror ikke brød er det verste. Pølsebrødene du kjøper på butikken har vært frosne og jeg fryser de ofte igjen hvis vi ikke spiser de opp. Bakdelen kan være at de blir litt tørre. Er mye mer skeptisk til å fryse kjøtt to ganger.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 I forhold til bakterier er det ikke noe problem. Men smak, næringsinnhold og tørrhet vil påvirkes. Anonymkode: 93aec...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, piaisabella skrev: Dersom brødet har vært frosset, og så tint opp så skal du ikke fryse det igjen. Joda, dette går helt bra. Det eneste er at kvaliteten på brødet kan bli litt dårligere, men dette er nok ikke merkbart etter to fryserunder. Det er kjøtt og fisk, som ikke er varmebehandlet etter opptining, som ikke skal fryses flere ganger på grunn av økt fare for bakteriell vekst. Anonymkode: 32fc3...346 1
piaisabella Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt du ikke etterligner noen andre her inne. Anonymkode: 8307a...934 Ikke sant . Jeg er iallefall meg selv, fullt og helt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå