Gå til innhold

Hvilke tapas kjøper du ferdig/halvferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å servere tapas til vennegjengen i helgen. Derfor lurer jeg på hvilke ting dere kjøper ferdig i butikken? Vil jo at det meste skal være hjemmelaget, men det sparer jo litt tid om noe er ferdig/nesten ferdig. 

Anonymkode: 66369...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tenker å servere tapas til vennegjengen i helgen. Derfor lurer jeg på hvilke ting dere kjøper ferdig i butikken? Vil jo at det meste skal være hjemmelaget, men det sparer jo litt tid om noe er ferdig/nesten ferdig. 

Ts igjen. 

og hvor mye tapas beregner du per person? Tenker ikke på middag. Blir servert som litt snacks i tillegg til litt chips/godis. Blir vel ca 8-10stk. 

Skrevet

Tapas er ganske greit ettersom det kan lages en dag eller to i forveien. Det kommer jo helt an på hva du skal lage også. Alioli er for eksempel mye bedre etter et døgn i kjøleskap. Det samme gjelder f.eks pico de gallo. Albóndigas lager du enkelt dagen før og pisto holder seg også superfint over natta. Bare å varme opp rett før gjestene kommer. Selvsagt er ting som chorizo, manchego og jamon serrano ting som kjøpes ferdig, det serveres jo bare som det er.

Det er derfor mye som er kjøpt ferdig, ettersom jeg regner med at du ikke vil yste og slakte selv. Så kommer det også an på om du skal ha "norsk" tapas a la "lefse med snøfrisk og laks" eller tradisjonell spansk tapas (som er mye enklere og mindre jålete).

Hvor mye du serverer per person kommer jo også veldig an på når og hvor lenge og sånt. Pass på at det er nok brød og kjøp inn litt ekstra av ting du kan enten fryse ned eller lage noe av de neste dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...