Gå til innhold

Du som ukeshandler. Hvordan planlegger du innkjøpene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker det kan være lurt å ukeshandle, selv om jeg bare er en person. Men hvordan planlegger dere? 

handler dere alt i en butikk eller ser dere etter ulike tilbud og handler ulike steder? Hender det at du handler inn ting du ikke trenger den uken, men som feks er bra tilbud på når du skal handle? (Feks brus, godteri osv som en før bruk for senere). 

Anonymkode: 2d1a2...d3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Jeg sjekker bestandig tilbudsavisene når jeg skriver ukas handleliste, slik at jeg kan kjøpe ting jeg vanligvis bruker, men ikke trenger akkurat den uka. Resten av innkjøpene gjøres på en rimelig dagligvare, type Kiwi/Rema/Coop Extra. Lager ukesmeny (middager) og handler inn det jeg trenger for uka :) Sørger også for å alltid ha basisvarer, type egg, havregryn, melk, ingredienser til knekkebrød, brød, diverse pålegg, krydder, noe hermetikk, frosne og ferske grønnsaker, en del kjøtt og fisk, linser etc. sånn at jeg alltid kan lage noe mat :) 

Gjest Baremenneske
Skrevet

Jeg gjør omtrent som "Kaffekrus" når jeg skal handle inn😊 Likevel må jeg innrømme det blir iblant litt "impulskjøp" også..som det har lett for å bli ved butikkbesøk...Da er det veldig greit at man ikke behøver dit hver dag-sparer nok en del på det😊😊

Skrevet

Først leser jeg tilbudsaviser. Er det tilbud på noe fisk eller kjøtt jeg finner fristende lager jeg ukens meny utifra det. Handler tørrvarer og melk på Rema og grønnsaker, fisk og kjøtt på Meny. Har stor fryser, så jeg kjøper gjerne dobbelt opp om det er gode tilbud. Kjøper bare det jeg vet jeg trenger. Å kjøpe fem kg pepperkakedeig kun fordi det er billig, er dyrt om man ikke bruker opp all deigen. 

Anonymkode: 7affe...5dc

• Liker 2
Skrevet

Først sjekker jeg fryse/kjøleskap for hva jeg har. Så setter Jeg opp en ukesmeny med middagsmat utfra mine egne kriterier. Deretter skriver jeg en handleliste. Så sjekker jeg tilbud på mattilbud appen, om det er noe som er smart å handle inn som er på tilbud- feks vaskemiddel, toalettpapir, karbonadedeig, fisk el.lign. Det på listen handler jeg på Rema og så handler jeg inn evt tilbudsvarer i evt andre butikker. 

Anonymkode: 6e5b7...99b

Skrevet

Jeg sjekker appen mattilbud noen ganger, men stort sett drar jeg på nærbutikken (kiwi/rema) og handler det jeg skal ha. Kan også kjøpe andre ting på tilbud, som jeg bruker senere, eller noen få impulskjøp. Jeg har trumf registrert på bankkortet, det blir noen kroner spart. Jeg lager handleliste basert på hva jeg har, hva jeg skal ha til middag, lunsj og frokost. Er det noe jeg vet er mye billigere et annet sted, eller jeg finner noe billig en annen dag, kjøper jeg det gjerne da. Men jeg gidder ikke bruke mye tid på å lete gjennom tilbudsaviser og slikt, unntaket er vel om jeg skal kjøpe noe dyrere som f.eks ost. 

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg pleier som regel å gjøre dette på søndagene. Det første jeg gjør er å sjekke hva jeg har i kjøleskapet og deretter lager jeg handleliste over det jeg nå kjøpe inn. Jeg er opptatt av å ikke kjøpe inn mer enn jeg spiser. Sjekker ikke tilbud, handler som regel på kiwi eller Coop extra. Kjøper selvsagt bare inn det jeg trenger ingen impulskjøp, men velger gode råvarer, ser ikke på pris. Jeg pleier å handle for ca. 500 - 550 kr i uka, dette inkluderer vaskemiddel, sjampo, tannkrem, tannbørste, kluter. 

Skrevet

Starter med å lage middagsliste, litt etter hva jeg allerede har og hva som er på tilbud. Er coopmedlem og så får mange gode tilbud på ting jeg allerede bruker. Handler stort sett bare på Kiwi, men bor sentralt så går gjerne innom noen andre butikker om det er tilbud. Hvis det er tilbud på noe jeg vet jeg bruker så kjøper jeg det, men kjøper ikke alt som er på salg bare fordi det er billig. Er forøvrig student så går gjerne litt ekstra for billigere ost, haha. 

Skrevet

Lager ukesplan over middager utifra hva vi har i skapene/fryseren/kjøleskapet fra før. Utifra dette kjøper vi inn det vi trenger.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

Har alltid en handleliste liggende på kjøkkenbenken hvor vi skriver ned det det begynner å bli lite av. 

Anonymkode: eeebf...36b

Skrevet

Jeg er også bare èn person. Surfer på nett etter hva jeg skal ha til middag kommende uke +/- et par dager ettersom hvordan jeg jobber. Ser hva som er i fryser/kjøl. Handler kjøtt, fisk og egg hos lokal slakter/matprodusent for å få ordentlig kvalitet og betaler gjerne litt mer for akkurat dette. Resten sjekker jeg om noe jeg skal ha, eller vil ha behov for snart er på tilbud i appen "mattilbud". Handler deretter resten på kiwi og orientalbutikk. Men hvis noe jeg skal ha er på tilbud på andre butikker, kan jeg godt dra innom flere forskjellige steder.

Skrevet

Sjekker tilbud og lager ut fra det, mat jeg har fra før og ellers det som måtte friste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...