Gå til innhold

Noen som har prøvd couchsurfing? :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Couchsurfing erfaringer?

Skriv og del med oss :D

Anonymkode: 6edad...8df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke overnattet, men jeg har en profil på CS og har møtt et par stykker derfra. De jeg møtte var veldig hyggelige, han ene spanderte middag på meg og viste meg steder i Paris jeg ellers aldri hadde sett. Han forventet ingenting i gjengjeld, og jeg følte meg helt trygg sammen med han. Han andre gikk jeg bare en kort tur med, men grei var han og. Når det gjelder selve konseptet er inntrykket mitt at det kan være veldig vanskelig å finne hoster i høysesongen på kjente turiststeder (typ Roma, Paris), og at det dessverre er noen useriøse mannfolk der på jakt etter bare én ting. Vanligvis kan du kjapt se det på profilen, eller når du er i kontakt med den. Typ: I'm very good at massage.... 

Jeg synes konseptet virker veldig bra, og det har blitt sikrere enn det var før (verifisering av mobilnr, adresse o.l.). Nettsiden har blitt mye bedre, og er sortert slik at du kan finne overnatting, arrangementer og forum for hvert sted. For en stund siden kikket jeg etter hoster for en tur jeg skal ta om en stund, og oppdaget at det nesten ikke var kvinnelige verter. Dette var i Storbritannia. Nesten alle vertene var mannlige, og de er sikkert greie de fleste, men jeg så også at flere profiler nesten bare hadde hatt kvinnelige gjester som referanse... En skrev også at han bare tok imot kvinnelige gjester (en mann på ca 50). Såklart bruker noen muligheten til å få seg et ligg hvis begge vil det, men hvis det blir en slags norm/forventning i CS-miljøet om det, så synes jeg det er veldig dumt. 

Jeg håper jeg får overnattet hos en CS-er snart, men i første omgang vil jeg helst overnatte hos en kvinne. Synd det er blitt slik, men jeg føler det er tryggere, og så får jeg heller utvide horisonten etterhvert... Jeg har også lyst til å dra på et CS-arrangement en gang. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt 5 stk på overnatting her i Norge. 2 var menn og 3 var kvinner.

Det er som den over meg nevnte,et bra konsept men Vær obs på ekle mannfolk. Har fått et par mld med "share bed with me" "massage" osv...

Skrevet

har prøvd det flere ganger. I Singapore,  der ble jeg godt kjent med han jeg overnattet hos. Veldig gøy! 

I Fiji for en natt. Veldig koselig. Bodde hos en familie :) i Indonesia, hos en eldre nordmann (40-ish). Litt sleezy, men gikk greit da detvar andre der også.

Møttto stykker,  for en drink. Veldig hyggeligefolk!

Anonymkode: 4a1c3...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...