AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Nå trenger jeg gode råd fra dere jenter her inne. Jeg henvender meg til dere fordi at dere har mye mer fornuftige tanker rundt dette tema jeg skal ta opp enn menn har. Jeg er gutt/mann i slutten av 20-åra og skal jeg si at jeg har et "problem"/"hodebry".Saken er at jeg i det offentlige rom så er jeg den mannen som er midt i 20åra. Kort sagt jeg er den jeg er i det offentlige rom. MEN saken er når jeg er innenfor huset fire vegger så blir jeg en helt annen. Jeg har kjøpt mye dameklær. Kort sagt jeg har to klesskap helt fulle. Heldigvis så er det ingen som har sett hva jeg har eller hva jeg brukt pengene på tre siste årene. Årsaken til at jeg har shoppa så mye dameklær er at det både fint å se på, lære hva som er trend, en spennende verden å utforske, og ikke minst kle på seg innenfor huset fire vegger. Også er det store spørsmålet kan jeg gå ut i de klærne også...svaret er at jeg er dritredd for å gå ut dersom jeg skulle ha på en kjole eller skjørt på byen. Er redd for at jeg kommer til å bli glodd på og ikke minst få en hel del drittkommentarer. Så derfor vil jeg holde dette for huset fire vegger. Spørsmålet mitt er om jeg skal tørre å gå ut med noen av de klærne jeg har kjøpt? Skulle jeg bare bruke noen av de slik at det ikke blir så femnine trekk?Tror dere at jeg hadde kommet til å følt meg litt mer "vel" da? Kort sagt jeg tenger gode råd om hva og hvordan jeg skal forholde meg til dette. Til slutt så skal jeg legge til at jeg er heterofil, har hatt en kjærste igjennom livet (inntill for et halvt år siden. Det var ikke dette som veltet lasset, men det ble for langt å reise). Jeg har en jobb som er typisk mann har (derfor jeg trenger å "gjemme" meg litt bort. Har et godt sosialt nettverk med mange gode venner og er veldig fornøyd med livet. Så kort sagt alt er "NORMALT" med meg, men det er bare denne lille saken her som jeg har gått å tenkt lenge på. Jeg ønsker seriøse svar fra dere jenter er her inne, fordi jeg vil ikke snakke om noen på dette på "face to face", og jeg vil være anonym. Håper at moderatorene stopper og fjerner alt som er useriøse svar for dette er viktig meg å få svar på. Takk til alle som leste dette og ikke de som vil gi meg et svar. Anonymkode: fcd2d...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Klarer ikke å lese den skriften der. Anonymkode: 39a6f...954 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Kunne du "øvet" deg litt først ved å ha noe av dette under de vanlige klærne dine, kanskje? Anonymkode: 417a6...193 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Hei du Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke hadde brydd meg det minste om jeg hadde sett menn med dameklær. Hvilken reaksjoner du ville fått av andre vet jeg ikke. Det er nok noen som ville se litt ekstra fordi det er litt nytt og uvant. Jeg synes du skal prøve om du vil. Det var en god ide å kanskje starte med noe litt mindre feminint, og bevege deg videre til kjoler og skjørt etterhvert. Siden dette er noe du synes er skummelt kan det være lurt å ta små steg istedenfor å hoppe rett ut i det. Liker du dameundertøy og? Hvis du gjør det er dette også en grei måte å venne seg til å gå med typiske dameklær offentlig, uten at noen vet. Har du noen gode venner eller venninner du kan prøve dette sammen med? Som vil være der og støtte deg? Anonymkode: cf1d1...08f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Hva med å endre skrifttypen på innlegget ditt, slik at det blir leselig? Anonymkode: 71f7e...eec 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Det er fortsatt mange fordommer og personer som mener det ville vært tullete. Noen kommentarer kan du risikere å få. Spørsmålet er om du mener det er verdt risikoen. Vil den følelsen og opplevelsen du får av mer feminine klær være verdt det? Personlig bryr jeg meg mindre og mindre om hva andre mennesker mener dess eldre jeg blir. Ser mer hvor smålige mennesker er, og hvilke holdninger meningene deres er bygd på. Det er ikke noe å respektere. Så jeg hadde ikke vært bekymret, annet enn at i verste fall kan du bli banket om du går "all out". Men ville tro sjansen for det er liten på dagtid Du burde gi en heads up til damen din om hun ikke vet noe, da Anonymkode: a4347...78b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å endre skrifttypen på innlegget ditt, slik at det blir leselig? Anonymkode: 71f7e...eec Man kan ikke redigere som AB. Anonymkode: 417a6...193
makkapakka Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 les boken en mann med et rykte av Jill Mansell, den kan gi deg mange nye ideer til din nye tilværelse.
Veslefrikk Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Kanskje det kunne være en idé å reise bort en helg og leve ut hemmeligheten din. Reise til et sted hvor du kan være anonym og som ingen rynker på nesen. Paris, London eller lignende. Hvis du da finner ut at dette ikke var noe for deg likevel, så trenger du ikke å ta noen kamp med de der hjemme. Men finner du ut at dette var virkelig deg, så kan du dyrke legningen din videre hjemme, la venner og familie også bli kjent med den siden av deg. Alle er like mye verdt uansett, så det er jo ditt valg hvilke klær du ønsker å bruke, men mange er dessverre fordomsfulle så litt avhengig av hvor du bor så kan det hende at du har en litt kronglete vei foran deg. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Stemmer i med brukeren over at du burde reise et sted å prøve ut først. Menn i dameklær er fortsatt ganske kontroversielt og hvis du plutselig finner ut at dette var helt feil for deg å gå ut i offentligheten kledd i dameklær så kan du ikke gjøre om på det. Hvis du har møtt noen kjentfolk vil nok skravla gå og folk vil se på deg på en helt annen måte enn før. For det blir litt som å skifte identitet eller kjønn, folk kan bli usikre på hva som er "greia." Folk er utrolig raske til å dømme andre nord og ned hvis de finner noe de ikke liker eller lignende. For mange er fasade alfa omega og det kan godt hende en transe ikke passer inn i deres bilde av folk de vil ha rundt seg. Sier ikke dette for å være slem men det er jo harde fakta. Jeg personlig synes ikke det burde vært sånn. Har flere kompiser som har brukt jentebukser/jeans og dametruser, ingen har merket det fordi de har uansett alltid vært litt alternative i klesstilen. Anonymkode: 3431f...50b
prometheus0101 Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 Sikkert noen som vil dømme deg. HVis du takler å bli baksnakket og dømmet så er det vel best å vise deg slik du er. Men jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre om mine kompiser hadde synes det var gøy med dameklær.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 2 timer siden, Veslefrikk skrev: Kanskje det kunne være en idé å reise bort en helg og leve ut hemmeligheten din. Reise til et sted hvor du kan være anonym og som ingen rynker på nesen. Paris, London eller lignende. Hvis du da finner ut at dette ikke var noe for deg likevel, så trenger du ikke å ta noen kamp med de der hjemme. Men finner du ut at dette var virkelig deg, så kan du dyrke legningen din videre hjemme, la venner og familie også bli kjent med den siden av deg. Alle er like mye verdt uansett, så det er jo ditt valg hvilke klær du ønsker å bruke, men mange er dessverre fordomsfulle så litt avhengig av hvor du bor så kan det hende at du har en litt kronglete vei foran deg. Lykke til! TS her: Tusen takk for svaret :-) Anonymkode: fcd2d...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer i med brukeren over at du burde reise et sted å prøve ut først. Menn i dameklær er fortsatt ganske kontroversielt og hvis du plutselig finner ut at dette var helt feil for deg å gå ut i offentligheten kledd i dameklær så kan du ikke gjøre om på det. Hvis du har møtt noen kjentfolk vil nok skravla gå og folk vil se på deg på en helt annen måte enn før. For det blir litt som å skifte identitet eller kjønn, folk kan bli usikre på hva som er "greia." Folk er utrolig raske til å dømme andre nord og ned hvis de finner noe de ikke liker eller lignende. For mange er fasade alfa omega og det kan godt hende en transe ikke passer inn i deres bilde av folk de vil ha rundt seg. Sier ikke dette for å være slem men det er jo harde fakta. Jeg personlig synes ikke det burde vært sånn. Har flere kompiser som har brukt jentebukser/jeans og dametruser, ingen har merket det fordi de har uansett alltid vært litt alternative i klesstilen. Anonymkode: 3431f...50b TS her: Tusen takk for svaret :-) Anonymkode: fcd2d...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du "øvet" deg litt først ved å ha noe av dette under de vanlige klærne dine, kanskje? Anonymkode: 417a6...193 TS her: Tusen takk for svaret :-) Anonymkode: fcd2d...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #15 Skrevet 6. september 2016 TS her: Tusen takk for de svarene som har kommet. Jeg har lest de og skal ta de med meg videre, men jeg vil godt høre flere av dere jenter mener om dette temaet. Anonymkode: fcd2d...b1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Jeg synes du kan utforske det litt. Har du sett Jaden Smith i motesammenheng den siste perioden? Hva med å prøve ut noe lignende i starten? Det skriker ikke feminine trekk, men samtidig går det jo i skjørt og kjoler. Når du blir litt mer trygg kan du eventuelt våge deg litt videre hvis du har lyst. Personlig ville jeg ikke ha tenkt noe særlig over å se en mann i det man typisk assosierer med kvinneklær. Jeg må likevel innrømme at jeg ikke ville ha blitt umiddelbart tiltrukket av en mann i feminine klær, men jeg regner med at det ikke er så vesentlig i forhold til problemstillingen din. Om det er noen tanker som dukker opp blir jeg glad på vedkommendes vegne som trosser samfunnsnormene når det gjelder hva man bør gå i. Anonymkode: 43651...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå