Gå til innhold

Hvordan få vekk brun misfarging nedi do?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leier og her er det brun misfarging nedi doen som ikke går vekk! Er det fordi de forrige leieboerne ikke har vasket godt nok? Har skrubbet med jif og dobørste men det går ikke vekk :icon_frown:

Anonymkode: ac11a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Magnifiq skrev:

Hell i skikkelig cola og la det virke?

Klorin?

Det vil ikke ødelegge doen da med cola?

Har faktisk ikke forsøkt klorin, men ser ut osm det er dritt som er grodd fast.. spyr altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiff i do ? det er 2 ting som fungerer. Det beste er klorin. Alternativt salmiak. Du må for all del aldri blande de to.

Jiff  spray er bra for støv i vask. Eller utenpå doen. Kan og brukes på glass.

Jiff skurekrem er bra for såperester eller fett/kalk.

Hvis det ikke hjelper med klorin kan du prøve med Plumbo også la stå i en halvtime.

Endret av 44h
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det belegget er pga vann som står for lenge i skåla. Det ser ut som ett lag med dritt ja og det kommer av for dårlig renhold. Ikke morro å oppdage slike doer hverken som leieboer eller ny eier. Mine barn nektet å bruke doen så ille var det og uten penger til å kjøpe ny do.....klorin i lange baner. Jeg tømte doen for vann og lot den stå i flere døgn med kun ren klorin i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet også med missfarging i doskåla. Her skyldes det ikke dårlig renhold, for på tross av ukentlig dovask ble den nye doen bare mer og mer missfarget, og etter at vi reiste på lang sommerferie var det helt grusomt. Uansett hvor mye jeg skrubbet med jif og dobørste ble det ikke bra, og hver gang vi reiste på ferie ble det verre. Så fikk jeg tips om Domestos fresh, og etter å ha latt det virke i en time og skrubbet en stund ble faktisk doen helt hvit! Den blir fremdeles missfarget mellom hver helg, men en halv time med domestos og en liten sveip med dobørsten tar det.

Anonymkode: f77d1...65e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.9.2016 at 15.20, Nasse Nøff ❤ skrev:

Behøver ikke å være på grunn av dårlig renhold. Kan være kalk. 

Mitt toalett var slik da jeg flyttet inn. 
Tømte oppi cola og lot den stå en stund. Så spylte jeg ned et par ganger. Tømte oppi en god dose klorin og lot det stå over natten. Kloret jevnlig for å fjerne de små restene. 

Har kloret siden jeg skrev denne tråden og fått bort en god del. Er enda noe igjen, men skal fortsette kloringen og børstingen med dobørsten og håper at alt inngrodd til slutt forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.9.2016 at 7.53, Ferro-Bet skrev:

Ferro-Bet Rustvask fjerner dette enkelt :) 

Kan man bruke dette nedi et toalett? Jeg leier bare og er redd for å gjøre vondt verre om jeg heller nedi noe slikt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 11.9.2016 den 14.02):

Har kloret siden jeg skrev denne tråden og fått bort en god del. Er enda noe igjen, men skal fortsette kloringen og børstingen med dobørsten og håper at alt inngrodd til slutt forsvinner :)

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...