Gå til innhold

Det virker noen ganger som kvinner blir lettere fornærmet en menn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men stemmer egentlig dette ?

Anonymkode: 5c456...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt.

Anonymkode: cae2e...2c3

Skrevet

Når man leser her på KG så har jeg ikke inntrykk av det, nei. :)

Anonymkode: 48bc3...ca4

• Liker 6
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Syns alle blir fornærmet for den minste ting nå til dags. Og det gjelder menn og kvinner.

Skrevet
10 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Syns alle blir fornærmet for den minste ting nå til dags. Og det gjelder menn og kvinner.

Krenket er vel ordet noen har lagt sin elsk på...

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men stemmer egentlig dette ?

Anonymkode: 5c456...005

Ja det er vel egentlig ikke noe å lure på en gang.  En har levd sammen med kvinner i mange år og gjør det fortsatt. Kvinner er seg selv like på dette område. Farer fort opp og henger seg opp i det vi menn ofte ser på som bagateller. Og ja det er forskjell også der på kvinner. Min kone er heldigvis blant de bedre, men hun er også kvinne og har de samme kjente fakter.

Skrevet
3 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Husk at det er svært populært i dag og bli krenket. Det er også inn i tiden og ha det vi kaller psykiske problemer, se bare her på KG. Man normaliserer mer og mer det og gå hos psykolog. Hvem annet land har det slik? Jo USA. Så i dag strever de unge etter og klage og syte over det meste og vi har et hjelpeapparat som er gode på å hjelpe deg til og innse at du har psykiske plager. Har du ikke traumer, ja da sørger vi for at du får det. For traumer er normalt og noe du skal ha, om du har opplevd noe vondt.

Skrevet

Ja, jeg tror det stemmer selv om det virker som menn også blir stadig mer lettstøtte. Kvinner som gruppe er nok noe mer usikre på seg selv og redde for kritikk.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
17 minutter siden, Gothminister skrev:

Husk at det er svært populært i dag og bli krenket. Det er også inn i tiden og ha det vi kaller psykiske problemer, se bare her på KG. Man normaliserer mer og mer det og gå hos psykolog. Hvem annet land har det slik? Jo USA. Så i dag strever de unge etter og klage og syte over det meste og vi har et hjelpeapparat som er gode på å hjelpe deg til og innse at du har psykiske plager. Har du ikke traumer, ja da sørger vi for at du får det. For traumer er normalt og noe du skal ha, om du har opplevd noe vondt.

Jo den er jeg med på. Men tenk på de som føler seg krenket bare for at du ikke liker samme musikken eller filmene som dem,

da blir det rett å slett for dumt.

Skrevet

Er formærmet av denne tråden:cry3:

Anonymkode: f206e...2db

Skrevet
39 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Jo den er jeg med på. Men tenk på de som føler seg krenket bare for at du ikke liker samme musikken eller filmene som dem,

da blir det rett å slett for dumt.

Det skal ingen ting til før man blir krenket. Vi dyrker frem en generasjon puddinger. Curling generasjonen er det mange som kaller dem. Og når alt ryddes på plass for deg, da blir man fort krenket og lei seg. Man vet jo ikke bedre.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/CURLINGGENERASJONEN-2047637.html

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg har ikke intrykk av det. Jeg har mer intrykk av at dette er individuelt for begge kjønn, men når kvinner blir fornærmet tar vi det som at kvinner blir lett fornærmet, og når menn blir fornærmet tar vi det som at denne mannen blir lett fornærmet.

Anonymkode: 97154...650

• Liker 7
Skrevet

Generelt ja, men ikke på KG. Her synes jeg menn blir krenket/fornærmet for hver minste ting. Tolker alt i verste mening.

Anonymkode: e43ec...4ad

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke intrykk av det. Jeg har mer intrykk av at dette er individuelt for begge kjønn, men når kvinner blir fornærmet tar vi det som at kvinner blir lett fornærmet, og når menn blir fornærmet tar vi det som at denne mannen blir lett fornærmet.

Anonymkode: 97154...650

Det er vel egentlig ganske sant.

Anonymkode: e43ec...4ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kvinner generelt føler seg mer ansvarlig for at andre mennesker skal ha det bra, de føler seg da ansvarlig for å måtte være den som reagerer på andres vegne fordi de tror de "hjelper". Mens egentlig blir ting ofte verre når man blir fornærmet av ting.

2 timer siden, Gothminister skrev:

Det skal ingen ting til før man blir krenket. Vi dyrker frem en generasjon puddinger. Curling generasjonen er det mange som kaller dem. Og når alt ryddes på plass for deg, da blir man fort krenket og lei seg. Man vet jo ikke bedre.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/CURLINGGENERASJONEN-2047637.html

Det tviler jeg egentlig på, jeg tror dagens ungdom kommer til å være smartere og mer reflekterte enn oss. Vi ser allerede at de er mer opptatt av politikk og røyker og drikker mindre enn generasjoner før. Ungdommer er ungdommer og kan fortsatt være naive, men når de vokser opp tror jeg de vil bli bedre mennesker enn nåtidens voksne er

Anonymkode: 34a40...7f5

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg egentlig på, jeg tror dagens ungdom kommer til å være smartere og mer reflekterte enn oss. Vi ser allerede at de er mer opptatt av politikk og røyker og drikker mindre enn generasjoner før. Ungdommer er ungdommer og kan fortsatt være naive, men når de vokser opp tror jeg de vil bli bedre mennesker enn nåtidens voksne er

Ja jeg tror også mange unge vil være smartere en mange som er voksne i dag, men ikke mer reflekterte. Det sørger dessverre skolegangen for at de ikke blir, de lærer ikke å være kritiske nok i skolen i dag.  Det er også positivt at de unge ikke røyker og drikker så mye som tidligere, mange velger andre mindre skadelige rusmidler, så det er bra.

Skrevet
4 minutter siden, Gothminister skrev:

Ja jeg tror også mange unge vil være smartere en mange som er voksne i dag, men ikke mer reflekterte. Det sørger dessverre skolegangen for at de ikke blir, de lærer ikke å være kritiske nok i skolen i dag.  Det er også positivt at de unge ikke røyker og drikker så mye som tidligere, mange velger andre mindre skadelige rusmidler, så det er bra.

Som hva?

Anonymkode: 48bc3...ca4

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Gothminister skrev:

Ja jeg tror også mange unge vil være smartere en mange som er voksne i dag, men ikke mer reflekterte. Det sørger dessverre skolegangen for at de ikke blir, de lærer ikke å være kritiske nok i skolen i dag. 

Det trenger ikke nødvendigvis være et problem, da internettbruk kan til en viss grad kompensere. Forum, sære mennesker, informasjon og flere typer argumenter. Disse vil bli en del av hverdagen, og kan fylle hullene skolen gir

Skrevet

Synes det er ganske likt, jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...