AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Altså ordentlig nær venninne som treffes jevnlig og som har felles vennekrets? Hadde du tenkt at hun var litt umoden? Anonymkode: 37da5...ced 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Nei, absolutt ikke. Det må da være en fin ting? Anonymkode: c70cc...27c 27
Populært innlegg Veslefrikk Skrevet 6. september 2016 Populært innlegg #3 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså ordentlig nær venninne som treffes jevnlig og som har felles vennekrets? Hadde du tenkt at hun var litt umoden? Anonymkode: 37da5...ced Jeg hadde ikke reagert på det eller tenkt noe over det. Hadde nok stusset litt mer over deg og vurdert om du var litt umoden siden du stiller et slikt spørsmål. 80
Gjest Poussey Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså ordentlig nær venninne som treffes jevnlig og som har felles vennekrets? Hadde du tenkt at hun var litt umoden? Anonymkode: 37da5...ced Nei. Hadde derimot tenkt at hun var umoden hvis hun hadde kuttet henne ut fordi hun er annerledes og/eller hvis hun var redd for hva andre tenkte om vennskapet deres. De har sikkert vokst opp sammen, flott synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 8 minutter siden, Veslefrikk skrev: Jeg hadde ikke reagert på det eller tenkt noe over det. Hadde nok stusset litt mer over deg og vurdert om du var litt umoden siden du stiller et slikt spørsmål. Du hadde ikke tenkt over det? Oi, så pk er ikke jeg. Har faktisk aldri møtt noen med Downs via venner, så tror nok jeg hadde lagt merke til det hvis det hadde skjedd. Antakelig tenkt det var slekt eller en støttekontaktsituasjon? Anonymkode: ed36a...454 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Hvorfor stiller du spørsmål ved dette? Anonymkode: bbdaa...a73 1
pantertante Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså ordentlig nær venninne som treffes jevnlig og som har felles vennekrets? Hadde du tenkt at hun var litt umoden? Anonymkode: 37da5...ced Er det du som har denne venninnen? Ikke umoden i det hele tatt, tvert imot. Synes det høres kjempeflott ut. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Den eneste her som lyser umoden er deg Ts. En av mine aller beste venninner er det man kan kalle litt "enkel". Man kan også se at hun er annerledes. Vi har kjent hverandre i snart 15 år, helt siden vi var barn, og hun er uten tvil en av de mest genuine og snilleste mennesket jeg noen gang har møtt. Det er det heller ikke bare jeg som synes, for dette fantastiske kvinnemennesket har veldig, veldig mange venner som bryr seg om henne. Når jeg ble sammen med min nåværende mann var han automatisk skeptisk til henne. Dette var totalt uakseptabelt og det sa jeg til han. Mannen min er hyggelig og alt det der mot henne, men han holder avstand når hun er på besøk, og det synes jeg er trist. Etter noen år når jeg og mannen fikk barn, var det ingen tvil om at jeg ønsket denne venninna mi til fadder for barnet vårt. Reaksjonen til mannen når jeg sa dette? "Eh nei, det kommer ikke på tale". Hvorfor i alle dager sier du det spør jeg da. "fordi barnet vårt ikke skal ha 'en sånn' til fadder!". Jeg ble helt rystet og forskrekket over å høre disse ordene komme ut av kjeften til mannen min. Long story short, du minner meg om mannen min. Og det mener jeg ikke på en positiv måte. Voks opp! Anonymkode: e5984...6cf 24
Gjest Sjørøveren Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Hvorfor i all verden skulle jeg reagert på det? Hvorfor skulle det vert umodent? Takk for at du ga meg en god latter ihvertfall xD De med downs syndrom er da bare hyggelige folk det. Hadde jeg hatt ei dame som var venninne med noen med downs så hadde denne personen alltid vert velkommen hjem til oss og jeg hadde også pratet med h*n. De er jo så koselige.
Saphyria Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Spør du som daten til ei jente som har ei venninne med downs, eller spør du som jenta som har ei venninne med downs? Det fins som regel ingen dumme spørsmål, men dette var temmelig dumt.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 Hvis mannen jeg datet hadde hatt en nær venn med Downs, hadde jeg syntes det vitnet om stor modenhet og gode verdier. Stort pluss hos meg! Anonymkode: a938f...824 20
minister-mio Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 Nei, jeg syntes det å ha mange forskjellige venner vitner om god karakter 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du hadde ikke tenkt over det? Oi, så pk er ikke jeg. Har faktisk aldri møtt noen med Downs via venner, så tror nok jeg hadde lagt merke til det hvis det hadde skjedd. Antakelig tenkt det var slekt eller en støttekontaktsituasjon? Anonymkode: ed36a...454 enig, jeg hadde nok lurt hvis de faktisk hadde vært venninner. Har ingenting at jeg har i mot de, eller at de ikke er hyggelige og snille, Halloo..?? Men de med down syndrom er psykisk syke, uansett hvor "lite" de har det. At kjæresten hadde tilbringt mye tid med den personen, kjempe flott,men jeg hadde synes det hadde vært ganske merkelig hvis det hadde vært. en ordentlig nær venninne. Anonymkode: 78fb3...907 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #15 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Hæ? At det var? Så dum er du ikke, det er ganske klart i denne tråden hva ts spør om, så ikke spill dum. Anonymkode: 78fb3...907 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: enig, jeg hadde nok lurt hvis de faktisk hadde vært venninner. Har ingenting at jeg har i mot de, eller at de ikke er hyggelige og snille, Halloo..?? Men de med down syndrom er psykisk syke, uansett hvor "lite" de har det. At kjæresten hadde tilbringt mye tid med den personen, kjempe flott,men jeg hadde synes det hadde vært ganske merkelig hvis det hadde vært. en ordentlig nær venninne. Anonymkode: 78fb3...907 De er ikke psykisk syke, som i at de har en psykisk lidelse. Men de er utviklingshemmet, det er de, i varierende grad. Anonymkode: 94528...9ff 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke psykisk syke, som i at de har en psykisk lidelse. Men de er utviklingshemmet, det er de, i varierende grad. Anonymkode: 94528...9ff Er det Herr/Fru/Frøken pirk her, alle skjønte hva jeg mente, og hvis min kjæreste hadde vært en god og nær venninnen med down, hadde jeg stusset, da som du skriver de er psykisk handicapet, uansett hvor varierende grad de har det, dette er ikke snakk bare om være litt enkel. Og det vet jeg med erfaring fra spesial skole, og fra NAV bedrifter. Men at min kjæreste hadde tilbragt tid, og hjelpet den personen synes jeg er kjempeflott, men hvis det gjald det å fortelle dype ting, og spørre om råd om forskjellige ting, hadde jeg stusset, da de ikke er mentalt klart for å prossere så alvorlig ting som livet kan være. Og med erfaring ikke flinke til å holde hemmeligheter,så jeg hadde lurt på hva som hadde feil den jeg datet, hvis han valgte å dele så mye med noen som faktisk er som ett barn i hodet. Anonymkode: 78fb3...907 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #18 Skrevet 6. september 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: enig, jeg hadde nok lurt hvis de faktisk hadde vært venninner. Har ingenting at jeg har i mot de, eller at de ikke er hyggelige og snille, Halloo..?? Men de med down syndrom er psykisk syke, uansett hvor "lite" de har det. At kjæresten hadde tilbringt mye tid med den personen, kjempe flott,men jeg hadde synes det hadde vært ganske merkelig hvis det hadde vært. en ordentlig nær venninne. Anonymkode: 78fb3...907 Hva? Nei, de med Downs er da ikke psykisk syke! Nå tror jeg du må finne en bok og lese litt... Anonymkode: ed36a...454 11
applestories Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det Herr/Fru/Frøken pirk her, alle skjønte hva jeg mente [...] Men at min kjæreste hadde tilbragt tid, og hjelpet den personen synes jeg er kjempeflott, men hvis det gjald det å fortelle dype ting, og spørre om råd om forskjellige ting, hadde jeg stusset, da de ikke er mentalt klart for å prossere så alvorlig ting som livet kan være. Og med erfaring ikke flinke til å holde hemmeligheter,så jeg hadde lurt på hva som hadde feil den jeg datet, hvis han valgte å dele så mye med noen som faktisk er som ett barn i hodet. Anonymkode: 78fb3...907 Joda, alle skjønte at du brukte feil uttrykk, men det er jo greit å nevne det slik at du skjønner det selv. Ellers synes jeg det er helt håpløst å diskutere på denne måten; "de" er ditt, "de" er datt. Det er da forskjellige individ du snakker om, selv om folk med Downs kan ha en del felles betyr ikke det at de har samme personlighet. Det der blir bare for dumt. 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: enig, jeg hadde nok lurt hvis de faktisk hadde vært venninner. Har ingenting at jeg har i mot de, eller at de ikke er hyggelige og snille, Halloo..?? Men de med down syndrom er psykisk syke, uansett hvor "lite" de har det. At kjæresten hadde tilbringt mye tid med den personen, kjempe flott,men jeg hadde synes det hadde vært ganske merkelig hvis det hadde vært. en ordentlig nær venninne. Anonymkode: 78fb3...907 Som andre sier er de ikke psykisk syke. Og det heter tilbragt - ikke tilbringt. Anonymkode: 8eaa8...1a3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå