AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Har nettopp vært i utlandet og har hamstret superbillig toastbrød(som er mye bedre enn det man får her hjemme!) Vet jo at det ikke er direkte sunt, og jeg pleier å spise grovt brød eller knekkebrød til frokost. Men nå har jeg fått en skikkelig cravings på toast(to skiver hvitt brød med toastost, skinke og tomat) til frokost. Regner med at dette blir frokosten i noen uker. Hvor krise er dette? vet at jeg får mindre næring av det, men er det mer kalorier i hvitt brød enn grovt? Mer fett er det ihvertfall ikke for jeg har sjekket det. Anonymkode: c0bad...7c2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Jeg har litt fordøyelsesproblem og blir faktisk rådet til å spise hvitt brød i perioder, så tror ikke det er skadelig, men er vel ikke akkurat næringsrikt og du blir ikke like fort og like lenge mett. Anonymkode: ed7f9...35c 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Hva betyr "hvor krise"? Det er ikke lov å skrive på dialekt. Anonymkode: 0bd2a...862
dillyduzit Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 For meg hadde det vært ett fett så lenge resten av matplanen den dagen inneholdt næringsrike ting.. Jeg er kanskje ikke riktig person å svare på spørsmålet heller, for jeg kunne fint ha spist det uansett og fulgt etter med mer mat av samme slanger. Men ja, næringsrik mat, mat som har høyt fiberinnhold og nok vann så tenker jeg det går greit. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Går det ikke an å fryse? Det å spise hvitt brød hver dag høres ikke særlig sunt ut verken i forhold til fiber eller næringsstoffer. Vil tro det er mindre kalorier i hvitt brød enn i grovt, men endel av de kaloriene som er i fiber går vel rett gjennom kroppen uten å bli tatt opp. Anonymkode: 0bd2a...862
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Krise i forhold til hva? Du går ikke opp i vekt om du bare spiser mindre (om de er veldig kaloririke). Går helt fint, største risikoen er at du går tilbake til gamle vaner når du først lar deg selv få lov Anonymkode: 9b42f...439 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #7 Skrevet 7. september 2016 Problemet er ikke at det er veldig mye mer kcal i hver skive. Men det vil ikke holde deg mett særlig lenge, så sannsynligvis vil du ende opp med å spise mer totaltsett. For meg hadde det ikke vært noen krise å spise litt mer i noen uker siden det skal mye til at det slår ut på vekten her. Men om du sliter med vekten eller prøver å gå ned så vil ikke dette være velidg lurt nei. Anonymkode: d9333...d6a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #8 Skrevet 7. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr "hvor krise"? Det er ikke lov å skrive på dialekt. Anonymkode: 0bd2a...862 Er det dialekt? Hva skulle man ellers skrevet? Anonymkode: bc953...d0d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #9 Skrevet 7. september 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det dialekt? Hva skulle man ellers skrevet? Anonymkode: bc953...d0d Det kommer an på hva du mener å si. Anonymkode: 0bd2a...862
Rumle Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr "hvor krise"? Det er ikke lov å skrive på dialekt. Anonymkode: 0bd2a...862 Forstår du virkelig ikke hva hun mener? TS, det er kun et problem om du gjør det til et problem. Spis toast noen uker og nyt det med god samvittighet mens du tenker på ferie og glade dager. Så spiser du normalt ellers 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #11 Skrevet 7. september 2016 6 minutter siden, Rumle skrev: Forstår du virkelig ikke hva hun mener? Nei. Finnes det virkelig ikke flere måter å si det på? Anonymkode: 0bd2a...862
Rumle Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei. Finnes det virkelig ikke flere måter å si det på? Anonymkode: 0bd2a...862 Klart det finnes flere måter å si det på, men jeg ser ikke noe galt i å skrive det slik? Det skal da godt gjøres å ikke å forstå hva hun mener om du legger overskrift sammen med spørsmål, men ok.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 20 minutter siden, Rumle skrev: Klart det finnes flere måter å si det på, men jeg ser ikke noe galt i å skrive det slik? Det skal da godt gjøres å ikke å forstå hva hun mener om du legger overskrift sammen med spørsmål, men ok. Og likevel er det klin umulig å forklare det til en treg sjel som altså ikke forstår det? Anonymkode: 0bd2a...862
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr "hvor krise"? Det er ikke lov å skrive på dialekt. Anonymkode: 0bd2a...862 Hvor krise er innafor å skrive. Hvor stor krise er det å spise loff i to uker. Ikke noe feil med den setningen. Hvilken krise å spise er feil, likedan hvordan krise. Anonymkode: fbc46...31d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor krise er innafor å skrive. Hvor stor krise er det å spise loff i to uker. Ikke noe feil med den setningen. Hvilken krise å spise er feil, likedan hvordan krise. Anonymkode: fbc46...31d Men hvordan kan det å spise loff i to uker utgjøre noen krise? Dersom hun spiser loff hele dagen kommer magen til å bli forstoppet eller motsatt, det kan jeg forstå at er en liten krise. Men å spise to skiver loff hver morgen og ellers spise sunt og kalle det krise, det gir ingen mening. Hvor stor krise er det å putte loffen i frysen? Slapp av, ingen krise, den ligger der til du tar den ut igjen. Anonymkode: 0bd2a...862 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #16 Skrevet 7. september 2016 Den 6.9.2016 at 10.59, AnonymBruker skrev: Har nettopp vært i utlandet og har hamstret superbillig toastbrød(som er mye bedre enn det man får her hjemme!) Vet jo at det ikke er direkte sunt, og jeg pleier å spise grovt brød eller knekkebrød til frokost. Men nå har jeg fått en skikkelig cravings på toast(to skiver hvitt brød med toastost, skinke og tomat) til frokost. Regner med at dette blir frokosten i noen uker. Hvor krise er dette? vet at jeg får mindre næring av det, men er det mer kalorier i hvitt brød enn grovt? Mer fett er det ihvertfall ikke for jeg har sjekket det. Anonymkode: c0bad...7c2 Toastbrødet er ikke noe særlig godt, funker nok bra i toastjern med ost inni... Men vet du, mannen min fikk fordøyelsesplager og sure oppstøt da vi var i Danmark i sommer da vi hadde spist toastbrød. Jeg tålte det, men han har en sensibel mage, sikkert litt sensibel for gluten.. han reagerer slik når han spiser pizza fra Big One, Peppes og lignende (tykk bunn)... Anonymkode: ef506...841
Rumle Skrevet 7. september 2016 #17 Skrevet 7. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan det å spise loff i to uker utgjøre noen krise? Dersom hun spiser loff hele dagen kommer magen til å bli forstoppet eller motsatt, det kan jeg forstå at er en liten krise. Men å spise to skiver loff hver morgen og ellers spise sunt og kalle det krise, det gir ingen mening. Hvor stor krise er det å putte loffen i frysen? Slapp av, ingen krise, den ligger der til du tar den ut igjen. Anonymkode: 0bd2a...86 Nå er du bare vanskelig Det er jo ikke krise, men hun er redd for at det skal være for usunt (antar jeg ut i fra det hun ellers skriver). Det blir som om noen skriver at man blir deppa fordi det regner. Man misforstår jo ikke det med at personen da har fått en klinisk depresjon og må innlegges? 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #18 Skrevet 7. september 2016 22 minutter siden, Rumle skrev: Nå er du bare vanskelig Det er jo ikke krise, men hun er redd for at det skal være for usunt (antar jeg ut i fra det hun ellers skriver). Det blir som om noen skriver at man blir deppa fordi det regner. Man misforstår jo ikke det med at personen da har fått en klinisk depresjon og må innlegges? Ok. Jeg ville nok sagt at ts er vanskelig. Eller at både krisemaksimering på grunn av loff og deppe på grunn av regn inngår i "generell prat og snikksnakk" Anonymkode: 0bd2a...862
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #19 Skrevet 8. september 2016 Så lenge kroppen din tåler det lyse brødet spiller det isolert sett absolutt ingen rolle om du spiser 2 skiver daglig. Det er det totale kostholdet som betyr noe. Anonymkode: 2189e...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå