AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Hei! Var hos fotograf med ettåringen for noen dager siden. Tenkte vi skulle gi bilder til faddere, tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre. Ser nå i ettertid at det er nokså dyrt for forstørring av bilder hos fotografen (600,- for 20x25 cm). det blir da 6000,- for ti julegaver 😳 Hva er vanlig?? Tenkte at kanskje tanter og onkel skulle få bilder i str. 10x15 i stedenfor, men synes egentlig det blir litt kjipt også.. Anonymkode: a06fc...65c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Men hvis du får filene så kan du jo forstørre de selv et annet sted!? På nettet får du jo ganske store foto på lerret til den prisen der. Anonymkode: b6a2e...df4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Jeg kan få alle filene, men de kan ikke forstørres mer enn 10x15 cm, pga. lav oppløsning. Skal jeg ha filer med full oppløsning så koster det 5000,- for fire bilder! Anonymkode: a06fc...65c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Jeg hadde hintet litt om hvilken str på bildet i alle fall besteforeldre ønsker. Har man mange barnebarn kan det bli et problem at man har feks 12 bilder à 20 x 25 cm på veggen. Jeg både har fått av fadderbarn/tantebarn og gitt bilder i liten str, synes det er nok. Anonymkode: 155b6...b56
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde hintet litt om hvilken str på bildet i alle fall besteforeldre ønsker. Har man mange barnebarn kan det bli et problem at man har feks 12 bilder à 20 x 25 cm på veggen. Jeg både har fått av fadderbarn/tantebarn og gitt bilder i liten str, synes det er nok. Anonymkode: 155b6...b56 Håper det ikke kan tolkes at jeg IKKE liker å få bilder av fadderbarna, det er veldig koselig. Anonymkode: 155b6...b56
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Større bilder gir jeg kun til besteforeldrene. Selv barnets tanter og onkler har "nok", og får heller småbilder. Har ikke fotografen mulighet til å kjøpe høyoppløste digitale filer? Anonymkode: 43722...9a5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du får filene så kan du jo forstørre de selv et annet sted!? På nettet får du jo ganske store foto på lerret til den prisen der. Anonymkode: b6a2e...df4 Det får du aldri hos en fotograf. Anonymkode: ba544...6b4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Er 600 kroner for en julegave til nær familie så voldsomt da? Anonymkode: 5baf4...48a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Broren og svigerinnen min gjorde dette, gav hele den remsen med folk du nevnte store bilder av ungene. Helt ærlig; de eneste som har bildene fremme, er ene paret med besteforeldre(mine foreldre) og oldemødrene til barnet. Resten er i min mening, borkastede penger. Føler det er uvanlig å ha så store bilder hengende/stående fremme av tantebarn og fadderbarn. Vel, det er hvertfall uvanlig blant de jeg kjenner. Anonymkode: eff36...df7 19
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det ikke kan tolkes at jeg IKKE liker å få bilder av fadderbarna, det er veldig koselig. Anonymkode: 155b6...b56 Skjønner hva du mente 😄 Jeg har ikke fått bildene og en oversiktlig prisliste tilsendt ennå, men tror nok beste/oldeforeldre får større bilder enn resten! Anonymkode: a06fc...65c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Større bilder gir jeg kun til besteforeldrene. Selv barnets tanter og onkler har "nok", og får heller småbilder. Har ikke fotografen mulighet til å kjøpe høyoppløste digitale filer? Anonymkode: 43722...9a5 Får kjøpe høyoppløste digitale filer, men da koster det 5000,- for fire bilder 😳😖 Anonymkode: a06fc...65c
BeverTramp Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 Nei. Babybilder hos fotograf er fint til julekort. Så kan de som ønsker det be om forstørret bilde. Ikke alle vil ha innrammet bilder av andres barn hjemme - selv om det er fadderbarn eller familie. 14
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 Jeg er heller ikke så begeistret for store bilder, eller bilder generelt. Det er en flott gave for de som liker det, men det er ikke en universell gave som passer alle, og en del bilder blir dessverre stuet bort inni skap og på loft. Jeg mener ikke å være negativ, men når gaven koster såpass mye og det ligger arbeid og kostnader bak, er det jo kjedelig om den ikke faller i smak. Anonymkode: 74c4f...d48 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Synes det å gi bilder av sine egne barn i julegave til andre er ganske smakløst. Det burde til nøds være innafor til besteforeldre/oldeforeldre. Anonymkode: 8abe3...701 14 2
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2016 #15 Skrevet 6. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det får du aldri hos en fotograf. Anonymkode: ba544...6b4 Å joda! I dag får man ofte kjøpt digitale bildepakker. TS. 10/15 er mer enn stort nok til tanter og onkler,
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Dette tror jeg at jeg hadde begrenset til besteforeldre/oldeforeldre. Anonymkode: 169b3...9ce 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 Sånne ting har alltid havnet i en skuff hos meg. Hvorfor skal jeg ha bilder rundtomkring av andre sine bebisser. Har ingen familie bilder på veggene Anonymkode: b7015...f77 7
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2016 #18 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sånne ting har alltid havnet i en skuff hos meg. Hvorfor skal jeg ha bilder rundtomkring av andre sine bebisser. Har ingen familie bilder på veggene Anonymkode: b7015...f77 Folk er forskjellige. jeg har bilder av både familien vår, egne barn og tantebarn på veggen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 Vi ga til besteforeldrene og ene onkelen fordi de selv spurte om det. Da i ca 20x30-størrelse. Til andre er det greit å gi 10x15-størrelse. De skal gjerne ha sine egne unger på veggen :D Å kjøpe bilder digitalt kan fort lønne seg om en skal forstørre litt, så dere får ta en avgjørelse på det. Til neste gang er det også lurt å ta med prisen på digitale filer i sammenligningen. Husk også at bilder skal ses på litt avstand, så bilder kan nok gjerne forstørres liiiiiiiitt mer enn anbefalingene. Uansett så står det kanskje i betingelsene at de filene dere har fått kun er for å bestemme dere for hvilke dere skal kjøpe, og at det ikke er meningen/lov å forstørre disse. Anonymkode: ab87c...ddd
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 Familie hos oss gjør dette. Gir ut bilder av barnet til alle og enhver, og det er store bilder. Kalendere med bilder, bilder på kopp osv... Det blir rett og slett latterlig mye i mors-, fars-, jule- og bursdagsgaver og jeg vet ikke om noen som har dette stående fremme, og gjerne er det bilder hvor foreldrene også er med så det føles enda rarere å ha det stående fremme. Klart det er koselig med bilde av tantebarn, barnebarn, oldebarn osv, men som noen skriver her så holder det faktisk med julekort i normal kortstørrelse, som man kan bestemme seg for å ramme inn om man vil. Har opplevd at når slike svære bilder har blitt gitt så blir det litt rart når besteforeldre har fire barnebarn, men får da et monsterstort bilde av ett av dem som det er forventet at skal få hederplass i stua. Enda verre er det når det har skjedd, og det føles ikke greit av alle andre barnebarn som er på et lite foto et annet sted i huset. Anonymkode: fb81e...6e6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå