AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Jeg skal i selskap om en måned, har en fin kjole som passer anledningen, men glidelåsen går ikke igjen... Mangler 2 cm. Er det mulig å gå ned de 2 cm i livet på så kort tid? Eller er det ganske lite sannsynlig? Anonymkode: cc0b7...e1b
Gjest Tigress Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Jaja, det klarar du greitt, det skal gå på eit par veker, det.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 Det går fint det om du passer på kostholdet og er mer aktiv enn vanlig. dvs mindre kcal inn enn forbrukt. Men det krever innsats. Anonymkode: 4802f...bd4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Hvordan i alle dager klarer dere å slenge ut slike fraser som dette? Et par uker å gå inn 2 cm i livet, null problem! Trådstarter, dette er litt avhengig av om du har mye vann i kroppen/fylt mage/slike ting kan gjøre at noe sitter strammere, typisk i forbindelse med pms (antar at du er kvinne pga kjolen). Dersom man begynner å slanke seg kan man fort få bort mye av vannet i kroppen, men det kan også "slå feil", f.eks. at man får forstoppelse av nytt kosthold etc. Det å slanke seg ned to centimeter rundt midjen er et prosjekt som kan ta tid, og det er ikke godt å si hvor lang tid det tar. En ting kan jeg LOVE deg! De som sender ut slike enkle svar som over her, har virkelig null peiling. De spurte deg ikke en gang hvor stor omkretsen er nå. Hvor stor er omkretsen rundt midjen din? Anonymkode: 35ab9...9fa 1
OppNedPåAlt Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager klarer dere å slenge ut slike fraser som dette? Et par uker å gå inn 2 cm i livet, null problem! Trådstarter, dette er litt avhengig av om du har mye vann i kroppen/fylt mage/slike ting kan gjøre at noe sitter strammere, typisk i forbindelse med pms (antar at du er kvinne pga kjolen). Dersom man begynner å slanke seg kan man fort få bort mye av vannet i kroppen, men det kan også "slå feil", f.eks. at man får forstoppelse av nytt kosthold etc. Det å slanke seg ned to centimeter rundt midjen er et prosjekt som kan ta tid, og det er ikke godt å si hvor lang tid det tar. En ting kan jeg LOVE deg! De som sender ut slike enkle svar som over her, har virkelig null peiling. De spurte deg ikke en gang hvor stor omkretsen er nå. Hvor stor er omkretsen rundt midjen din? Anonymkode: 35ab9...9fa Siteringstull Endret 9. september 2016 av OppNedPåAlt
OppNedPåAlt Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Spise lite karbohydrater en uke i forkant, da mister du i alle fall litt vannvekt
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #7 Skrevet 9. september 2016 25 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: Spise lite karbohydrater en uke i forkant, da mister du i alle fall litt vannvekt ..og risikerer forstoppelse i stedet? Anonymkode: 35ab9...9fa 1
OppNedPåAlt Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ..og risikerer forstoppelse i stedet? Anonymkode: 35ab9...9fa Mja, det kommer jo helt an på hva som er viktig for TS da
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 54 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: Mja, det kommer jo helt an på hva som er viktig for TS da Ts har skrevet hva det er hun ønsker. Det er mange her som kommer med enkle svar, helt uten sammenheng eller forklaring. Greit nok at dere er høye på deres egen lavkarbodiett, men forklar i det minste den fysiologiske prosessen som ligger bak svaret deres, i stedet for å rope halleluja og forvent at alle skal rope det med dere! Man kan ikke bare endre kostholdet en uke uten å vite noe om hvordan ens egen kropp reagerer på det, og så forvente at man går inn to centimeter. Kroppen tar hensyn til et samspill av nerver, hormoner, fordøyelse. Jeg vil anbefale deg å ha en reservekjole, trådstarter. Så kan du heller se om du når målet ditt Anonymkode: 35ab9...9fa 1
Saraby Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 Tråden er ryddet for innlegg som beskriver brudd på norsk lov. -Saraby, mod.
Beach Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Den 8. september 2016 at 15.17, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager klarer dere å slenge ut slike fraser som dette? Et par uker å gå inn 2 cm i livet, null problem! Trådstarter, dette er litt avhengig av om du har mye vann i kroppen/fylt mage/slike ting kan gjøre at noe sitter strammere, typisk i forbindelse med pms (antar at du er kvinne pga kjolen). Dersom man begynner å slanke seg kan man fort få bort mye av vannet i kroppen, men det kan også "slå feil", f.eks. at man får forstoppelse av nytt kosthold etc. Det å slanke seg ned to centimeter rundt midjen er et prosjekt som kan ta tid, og det er ikke godt å si hvor lang tid det tar. En ting kan jeg LOVE deg! De som sender ut slike enkle svar som over her, har virkelig null peiling. De spurte deg ikke en gang hvor stor omkretsen er nå. Hvor stor er omkretsen rundt midjen din? Anonymkode: 35ab9...9fa Hvis man er i nok aktivitet og spiser under vedlikehold, er ikke 2 cm på en måned ekstremt. Snarere tvert i mot. Spør noen om det er mulig, må man jo gi et korrekt svar. Det tas selvfølgelig utgangspunkt i at personen som spør er villig til å gjøre de tingene som trengs for at man skal gå ned i vekt. 2 cm på en måned krever ingen sultediett - synes det heller virker svært overkommelig. Om en person spør om 2 kg på en måned er mulig, svarer man såklart ja. Nettopp fordi det er høyst fysisk mulig, selv uten sultediett, og millioner av mennesker har gjort det før. Men at det alltids vil være noen som bruker ennå lengre tid pga. mangel på motivasjon eller trening/godt kosthold? Ja, såklart. Og hva har omkretsen å si, med mindre man er skrapet fra før av? Ingenting. 2 cm er 2 cm. Det er lettere for en større person enn en veldig liten, men selv for en person med kun noen få kg ekstra er ikke 2 cm noe å skrike for.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #12 Skrevet 10. september 2016 Ja. det er mulig. Jeg har gått ned ti cm rundt midja siste mnd ved å slanke meg. Fra 88 til 78 ved å leve på lavkalori. Anonymkode: 02d35...075 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #13 Skrevet 10. september 2016 11 timer siden, Beach skrev: Hvis man er i nok aktivitet og spiser under vedlikehold, er ikke 2 cm på en måned ekstremt. Snarere tvert i mot. Spør noen om det er mulig, må man jo gi et korrekt svar. Det tas selvfølgelig utgangspunkt i at personen som spør er villig til å gjøre de tingene som trengs for at man skal gå ned i vekt. 2 cm på en måned krever ingen sultediett - synes det heller virker svært overkommelig. Om en person spør om 2 kg på en måned er mulig, svarer man såklart ja. Nettopp fordi det er høyst fysisk mulig, selv uten sultediett, og millioner av mennesker har gjort det før. Men at det alltids vil være noen som bruker ennå lengre tid pga. mangel på motivasjon eller trening/godt kosthold? Ja, såklart. Og hva har omkretsen å si, med mindre man er skrapet fra før av? Ingenting. 2 cm er 2 cm. Det er lettere for en større person enn en veldig liten, men selv for en person med kun noen få kg ekstra er ikke 2 cm noe å skrike for. Omkretsen har ALT å si! Hvis du er slank i utgangspunktet er det ikke bare å miste to centimeter. Tenker at trådstarter allerede har sugd inn magen så godt hun kan. Det finnes faktisk begrensninger for hvor smal man får en midje, tro det eller ei, men her går folk automatisk ut fra at trådstarter er svær. Trådstarter har ingen nytte av å vite at noen klarer det. Hun har nytte av å påsse sin kjole. Vi må vite mer før vi gir råd. Anonymkode: 35ab9...9fa 1
Beach Skrevet 10. september 2016 #14 Skrevet 10. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Omkretsen har ALT å si! Hvis du er slank i utgangspunktet er det ikke bare å miste to centimeter. Tenker at trådstarter allerede har sugd inn magen så godt hun kan. Det finnes faktisk begrensninger for hvor smal man får en midje, tro det eller ei, men her går folk automatisk ut fra at trådstarter er svær. Trådstarter har ingen nytte av å vite at noen klarer det. Hun har nytte av å påsse sin kjole. Vi må vite mer før vi gir råd. Anonymkode: 35ab9...9fa Er det ikke det jeg nettopp skriver? Ja, hvis man er skrapet blir det langt vanskeligere enn om man er stor, men regner med at det er en normal strl. TS skal inn i, og da ser jeg bort i fra det. XS/S betyr ikke skrapet, men kanskje du er av de som mener L/XL er de eneste akseptable størrelsene i samfunnet? 2 cm på en måned er helt ok, jeg står på mitt. Du får bruke ditt eget daffetempo, men ikke demotiver andre.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #15 Skrevet 10. september 2016 3 timer siden, Beach skrev: Er det ikke det jeg nettopp skriver? Ja, hvis man er skrapet blir det langt vanskeligere enn om man er stor, men regner med at det er en normal strl. TS skal inn i, og da ser jeg bort i fra det. XS/S betyr ikke skrapet, men kanskje du er av de som mener L/XL er de eneste akseptable størrelsene i samfunnet? 2 cm på en måned er helt ok, jeg står på mitt. Du får bruke ditt eget daffetempo, men ikke demotiver andre. Mitt eget daffetempo? Jeg har da ingen kjole jeg ikke passer. Og jeg står også på mitt. Man er skrapet når man ikke har mer fett å få bort, og må begynne å flytte på milt og lever for å få på kjolen. Det er helt uavhengig om størrelsen er XL eller XS. Anonymkode: 35ab9...9fa
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #16 Skrevet 12. september 2016 Den 10.9.2016 at 20.56, AnonymBruker skrev: Mitt eget daffetempo? Jeg har da ingen kjole jeg ikke passer. Og jeg står også på mitt. Man er skrapet når man ikke har mer fett å få bort, og må begynne å flytte på milt og lever for å få på kjolen. Det er helt uavhengig om størrelsen er XL eller XS. Anonymkode: 35ab9...9fa I HI så lyder det jo som om TS' skal få på seg en gammel kjole da. Som har passet før. Ergo har hun mer fett å ta bort for å komme seg inn i den. Anonymkode: 2864f...12d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #17 Skrevet 12. september 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: I HI så lyder det jo som om TS' skal få på seg en gammel kjole da. Som har passet før. Ergo har hun mer fett å ta bort for å komme seg inn i den. Anonymkode: 2864f...12d Det har jeg faktisk ikke tenkt på Det stemmer! Det er kanskje det ene gode innlegget her inne! Nå er jo trådstarter AWOL så dette er ikke godt å finne ut av uansett. Anonymkode: 35ab9...9fa
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #18 Skrevet 12. september 2016 TS her! Beklager sent svar. Kjolen er XL, altså er jeg også XL. Masse å gå på, jeg visste bare ikke om det var realistisk, eller om jeg må ut på kjoleshopping. Skal ned i vekt også altså, sånn på sikt. Anonymkode: cc0b7...e1b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #19 Skrevet 12. september 2016 Den 9.9.2016 at 8.19, OppNedPåAlt skrev: Spise lite karbohydrater en uke i forkant, da mister du i alle fall litt vannvekt På hvilken måte holder karbohydrater på vannet? Det som bestemmer veskebalansen er jo saltnivået, men kanksje du sitter på informasjon som ingen andre har? Anonymkode: ebb2d...e3b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #20 Skrevet 12. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Beklager sent svar. Kjolen er XL, altså er jeg også XL. Masse å gå på, jeg visste bare ikke om det var realistisk, eller om jeg må ut på kjoleshopping. Skal ned i vekt også altså, sånn på sikt. Anonymkode: cc0b7...e1b Da har du nok en god mulighet Vil likevel anbefale deg å ha en reservekjole, men har du ikke noen i størrelse som passer deg nå? 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte holder karbohydrater på vannet? Det som bestemmer veskebalansen er jo saltnivået, men kanksje du sitter på informasjon som ingen andre har? Anonymkode: ebb2d...e3b Glykogen, salt, muskler, hormoner...det er mange ting som holder på vann. Unngå for mye salt, drikk mye vann, og spis mer omega3, mindre omega6, for bedre hormonbalanse. Magnesiumtilskudd anbefales også. Sitronvann og grønnsaker for å få fordøyelsen i gang. Du kan jo benytte kjolepassingen som en kickstart på et sunnere liv, trådstarter Anonymkode: 35ab9...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå