Gå til innhold

Skrå vindu - ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg har et skrått vindu på soverommet. Det går skrått mot den ene siden, så ene siden er høyere enn den andre. Dette på grunn av skråtak. Hvordan ville dere gjort det med tanke på gardiner etc?

Det er et stort vindu og veldig mye innsyn. Når man er oppe på hovedvegen kan man se rett inn ovenfra gardinstanga, på grunn av den skråe delen. 

Ville det sett rart ut om jeg hadde satt gardinstanga på skrå oppover, og hatt en lang gardin og en mindre lang gardin? Må syes selv da jeg må ha egne mål. Har dere noen andre alternativer/forslag? Ønsker det lunt og koselig i soverommet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gardinstang tenker jeg blir litt vanskelig, vil ikke gardina skli og sånt, og vil det ikke bli litt rart når du drar gardinene til siden når lengdene ikke er like?

Hva med en gardin som er festet lang hele tak-kanten, altså den øverste skrå kanten. Da kan du lage et opplegg for å henge opp gardina i det lave øverste hjørnet, slik at gardina ligger langs den øvre kanten av vinduet og henger ned på den korte siden. Vil det kunne fungere?

Alternativt kan du sy en gardin som dekker trekanten over gardinstanga, slik at det ikke blir innsyn der. Det vil da bare være mulig å trekke fra gardinene på gardinstanga, og det vil være tildekt over gardinstanga.

Anonymkode: 83e48...375

Skrevet

Hva om du har en gardin, da, som du syr skrått? Så trekker du hele gardinen foran vinduet når du vil ha privatliv. Jeg tror det vil se litt finere ut enn å ha to i forskjellige lengder. Altså at du setter en gardinstang på skrått, og henger opp én ganske stor gardin som er skrå nederst (og vil se rett ut når den henges opp).

Hjelp, så vanskelig det der var å forklare... 

Skrevet
10 timer siden, Cathj skrev:

Hva om du har en gardin, da, som du syr skrått? Så trekker du hele gardinen foran vinduet når du vil ha privatliv. Jeg tror det vil se litt finere ut enn å ha to i forskjellige lengder. Altså at du setter en gardinstang på skrått, og henger opp én ganske stor gardin som er skrå nederst (og vil se rett ut når den henges opp).

Hjelp, så vanskelig det der var å forklare... 

Jeg er ikke ts, men forstod hva du mente. Godt forslag. Jeg har samme dilemma, og vurderer denne løsningen.

TS- forstod det sånn at du allerede har en gardinstang rett over vinduet?

Anonymkode: 8aa21...7e8

Skrevet

Lameller fungerer på sånne vindu... Vi har selv men kjerringa mi lagde egne gardiner til dem... Brukte sånn hvit gardinwire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...