Calla Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 Jeg og samboern skal ha pepperkakehus-konkurranse med et vennepar av oss... Vi prøver altså å starte vår egen lille juletradisjon, og har til og med en nøytral "dommer" som skal kåre vinneren... Sliter nå med å bestemme oss for tema..(må begynne å planlegge snart, blir en hektisk jul..). Har tenkt på eventyrslott, cowboyranch og spøkelseshus men skulle gjerne hatt noe mer orginalt... Alt vi bruker må være spiselig, og vi kan ikke bruke ferdige modeller til selve huset! Skal også kunne skrive en julefortelling rundt temaet, så det må være gjennomført... Noen fantasifulle mennesker som kan komme med tips? Blir glad for alle ideer, alt kan inspirere!!
Lille Bø Skrevet 18. november 2004 #2 Skrevet 18. november 2004 Julenissens verksted, med nissehjelpere, reinsdyr o.l?
Amarone Skrevet 18. november 2004 #3 Skrevet 18. november 2004 Et kjent bygg? For eksempel som Rådhuset i Oslo, Slottet, Akershus... Om dere ikke bor i Oslo, så kan dere finne et kjent, lokalt bygg!
Blåklokke Skrevet 18. november 2004 #4 Skrevet 18. november 2004 Datteren min (hun er voksen nå) og jeg pleide å lage en pepperkakekirke. Hun laget mønsteret som vi alltid brukte, men vi dekorerte den annerledes hvert år. Med gotiske, spisse vinduer og blyglassvinduer av knuste nonstop ble den ganske fin. Kanskje noe slikt kunne være en idè ?
Calla Skrevet 18. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2004 Tusen takk for tips! Har notert ned, og skal ta en liten pepperkakehus-debatt med sambo.. Bare å komme med flere tips, enda litt tid før jul..
Marianne Skrevet 19. november 2004 #6 Skrevet 19. november 2004 Jeg syns det er koselig med en liten landsby med rådhus, kirke og noen småhus. Midt i ett lite juletre og pepperkake unger som går rundt det. Ellers så kan du lage skomakergata med juletreet i midten. Veldig koselig det og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå