AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Ja ganske enkelt. Hvordan vasker man den, med hvordan rengjøringsmiddel? Baby bader bare i olje, men det blir jo klissette enda vi skyller balja etter hvert bad. Hva kan man bruke som er greit for babyens hud? Anonymkode: 7d2aa...e05
Gjest smilejenta Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Zalo Anonymkode: aab15...bd9 Var det et forsøk på å være morsom? Må dessverre si at det faila. Endret 6. september 2016 av Tekola
Vindmølle Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 (endret) 12 timer siden, smilejenta skrev: Var det et forsøk på å være morsom? Må dessverre si at det faila. Zalo er faktisk ikke et dumt forslag. Endret 6. september 2016 av Tekola 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 (endret) 12 timer siden, smilejenta skrev: Var det et forsøk på å være morsom? Må dessverre si at det faila. Hva er det som var galt med Zalo til å vaske baljen med? Har brukt det selv, og baljen ble ren. Bare pass på å skylle baljen godt etterpå. Til barnet derimot ville jeg ikke brukt det... Anonymkode: 87586...320 Endret 6. september 2016 av Tekola 8
Veslefrikk Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 (endret) 12 timer siden, smilejenta skrev: Var det et forsøk på å være morsom? Må dessverre si at det faila. Hvorfor i all verden var det så dumt med Zalo? Er jo lettvint, fettløsende og man skyller jo uansett godt etterpå og noen vil kanskje ogå ta et håndkle og tørke av den før de setter den bort igjen. Endret 6. september 2016 av Tekola 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Hva er galt med Zalo? Den er fettløselig og fungerer utmerket. Særlig til babyer som bader i klissete olje. Det viktige er å få skylt bort alt og ikke bade babyen i Zalo ved neste bad. Bruker faktisk også Zalo til å gjøre rent det elektriske fotbadet med og, jeg. For der bruker vi også olje. Anonymkode: bd901...658 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Synes Zalo var er godt forslag jeg Anonymkode: 95adb...708 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Hadde også tenkt å fortelle at jeg bruker Zalo, men har ikke så lyst å få grisekjeft av TS :-s Anonymkode: 277bd...a96 12
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde også tenkt å fortelle at jeg bruker Zalo, men har ikke så lyst å få grisekjeft av TS :-s Anonymkode: 277bd...a96 Er jo ikke sikkert at det var ts (hun var ab) er den som kjefter her da. Men syns det er veldig unødvendig å svare folk på den måten, uansett om det var ts eller ikke. Anonymkode: d4695...283 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Zalo Anonymkode: aab15...bd9 TS: Da skal jeg prøve meg med zalo, takk for svar 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde også tenkt å fortelle at jeg bruker Zalo, men har ikke så lyst å få grisekjeft av TS :-s Anonymkode: 277bd...a96 Takk for svar! Jeg er TS, kun skrevet startinnlegget. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke sikkert at det var ts (hun var ab) er den som kjefter her da. Men syns det er veldig unødvendig å svare folk på den måten, uansett om det var ts eller ikke. Anonymkode: d4695...283 Jeg er TS, og har kun skrevet startinnlegget her. Takk Anonymkode: 7d2aa...e05 Endret 6. september 2016 av Tekola
Gjest smilejenta Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 6 timer siden, Vindmølle skrev: Zalo er faktisk ikke et dumt forslag. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som var galt med Zalo til å vaske baljen med? Har brukt det selv, og baljen ble ren. Bare pass på å skylle baljen godt etterpå. Til barnet derimot ville jeg ikke brukt det... Anonymkode: 87586...320 6 timer siden, Veslefrikk skrev: Hvorfor i all verden var det så dumt med Zalo? Er jo lettvint, fettløsende og man skyller jo uansett godt etterpå og noen vil kanskje ogå ta et håndkle og tørke av den før de setter den bort igjen. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med Zalo? Den er fettløselig og fungerer utmerket. Særlig til babyer som bader i klissete olje. Det viktige er å få skylt bort alt og ikke bade babyen i Zalo ved neste bad. Bruker faktisk også Zalo til å gjøre rent det elektriske fotbadet med og, jeg. For der bruker vi også olje. Anonymkode: bd901...658 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes Zalo var er godt forslag jeg Anonymkode: 95adb...708 Ok vær min gjest. Sist jeg sjekket reklamerte ikke zalo for å vaske diverse babysaker med produktet. Tror selskapet hadde tjent seg enda rikere på å reklamere for dette HVIS formålet var noe annet enn oppvask. Hvorfor ikke skryte av dette i en reklame? Kanskje fordi mattilsynet og helsevesenet ville ha protestert kanskje? men derimot, sist jeg sjekket er zalo allergifremkallende, men hallo vær min gjest. Smør balje inn med zalo, ikke bruk penger på noe som er egnet til dette, beuk dheller det som er egnet til oppvask og som ligger lett tilgjendelig. http://www.vg.no/forbruker/nytt-farlig-stoff-funnet-i-norske-butikkhyller/a/23393679/
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 10 minutter siden, smilejenta skrev: Ok vær min gjest. Sist jeg sjekket reklamerte ikke zalo for å vaske diverse babysaker med produktet. Tror selskapet hadde tjent seg enda rikere på å reklamere for dette HVIS formålet var noe annet enn oppvask. Hvorfor ikke skryte av dette i en reklame? Kanskje fordi mattilsynet og helsevesenet ville ha protestert kanskje? men derimot, sist jeg sjekket er zalo allergifremkallende, men hallo vær min gjest. Smør balje inn med zalo, ikke bruk penger på noe som er egnet til dette, beuk dheller det som er egnet til oppvask og som ligger lett tilgjendelig. http://www.vg.no/forbruker/nytt-farlig-stoff-funnet-i-norske-butikkhyller/a/23393679/ Man skyller jo baljen etterpå, så det er jo ikke mer zalo igjen i den når babyen skal bade neste gang. Hvis det er trygt å ta oppvasken med Zalo går det helt garantert fint å vaske en badebalje med Zalo også. Anonymkode: 4df62...9bc 10
appelsinjuice Skrevet 6. september 2016 #15 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, smilejenta skrev: Ok vær min gjest. Sist jeg sjekket reklamerte ikke zalo for å vaske diverse babysaker med produktet. Tror selskapet hadde tjent seg enda rikere på å reklamere for dette HVIS formålet var noe annet enn oppvask. Hvorfor ikke skryte av dette i en reklame? Kanskje fordi mattilsynet og helsevesenet ville ha protestert kanskje? men derimot, sist jeg sjekket er zalo allergifremkallende, men hallo vær min gjest. Smør balje inn med zalo, ikke bruk penger på noe som er egnet til dette, beuk dheller det som er egnet til oppvask og som ligger lett tilgjendelig. http://www.vg.no/forbruker/nytt-farlig-stoff-funnet-i-norske-butikkhyller/a/23393679/ Hva vasker du opp med da ? Det er ikke alle som har oppvaskmaskin, og dersom det er greit å vaske opp bestikk og boller som babyen spiser av med Zalo må det jo være innafor å vaske en badebalje som babyens skal sitte i med Zalo også 13
Havrekjeksen Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Jeg vasket med zalo og skylte i godt og veldig hett vann. Siden jeg brukte olje til å vaske babyen med, så var zalo det beste for å få bort oljerestene som la seg som en hinne i baljen. Dersom zalo er godt nok til å vaske glass og bestikk som en 7-9 måneder gammel baby slikker på, så er det godt nok til å vaske baljen som en nyfødt vaskes i på utsiden. Det er ikke giftig, men det tørker lett ut huden dersom man ikke skyller det godt nok bort, som kan gi utslett på de yngste. Så skyll godt og bruk olje etter badet, så unngås det problemet. En kjempefordel med å bruke zalo til dette er at det trengs svært lite produkt til å rengjøre baljen med dersom man bruker veldig varmt vann. 3
Gjest Tekola Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Tekola, forumansvarlig.
Veslefrikk Skrevet 6. september 2016 #18 Skrevet 6. september 2016 Ikke rart det er mye krig og uroligheter i verden, når en tråd som handler om hva man vasker en badebalje med må ryddes for personangrep. Trist! 6
Huldrejenta Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 10 minutter siden, Veslefrikk skrev: Ikke rart det er mye krig og uroligheter i verden, når en tråd som handler om hva man vasker en badebalje med må ryddes for personangrep. Trist! Godt sagt 👍🏻 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 6 timer siden, smilejenta skrev: Ok vær min gjest. Sist jeg sjekket reklamerte ikke zalo for å vaske diverse babysaker med produktet. Tror selskapet hadde tjent seg enda rikere på å reklamere for dette HVIS formålet var noe annet enn oppvask. Hvorfor ikke skryte av dette i en reklame? Kanskje fordi mattilsynet og helsevesenet ville ha protestert kanskje? men derimot, sist jeg sjekket er zalo allergifremkallende, men hallo vær min gjest. Smør balje inn med zalo, ikke bruk penger på noe som er egnet til dette, beuk dheller det som er egnet til oppvask og som ligger lett tilgjendelig. http://www.vg.no/forbruker/nytt-farlig-stoff-funnet-i-norske-butikkhyller/a/23393679/ Hadde du satt deg inn i hvordan MI allergi fungerer (MI finnes i Zalo blant mye annet) så hadde kommentarene dine vært litt annerledes. Reagerer man på MI så kan man ikke ha et enste MI innholdende produkt i hus, man kan heller ikke oppholde seg i nylig malte rom uten å reagere. Tviler sterkt på at du og andre har et MI fritt bomiljø, (med mindre man har en påvist MI allergi) fordi MI finnes i svært mye og er en erstatter for konserveringsmiddel der parabener tidligere ble brukt til konserveringsmiddel. Nå har man byttet pest mot kolera/bank med juling. Har man Zalo eller annet oppvaskemiddel i hus, så bruker de fleste av det i flere sammenhenger enn til oppvask. Anonymkode: bd901...658 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå