linsejesus Skrevet 9. september 2016 #61 Skrevet 9. september 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Dere ateister sier de mest idiotiske ting for å sette spørsmålstegn på vår tro. Anonymkode: 67af3...c1c Jeg er ikke ateist. Jeg lurer oppriktig på hvordan du selv kan vite at det du tror på er sant og at du ikke blir villedet. Du mener jo, om jeg forstår deg rett, at f.eks. en hindu i virkeligheten blir villedet av onde makter. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 9. september 2016 #62 Skrevet 9. september 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi? Det at DU tydeligvis ikke tror dette sier jo bare at du aldri kommer til å finne det ut, med mindre du tar imot Jesus i hjertet og blir frelst. Vi som tror på Jesus skal ikke gå fortapt, men ha evig liv. Og bibelen sier at de som ikke tror skal arve jorden. Anonymkode: 67af3...c1c Dvs at du mener at med mindre jeg begynner å tro, så kommer jeg ingen steder/alt blir svart, mens dere som tror lever videre? Er det det som er "fortapt"? Kommer dere tilbake etter en pause? Mens alle vi andre dør? Brenner dere oss når dere kommer tilbake? Og hvor er dere i mellomtiden? Hvilken kropp kommer dere tilbake til? For hvis du f eks blir overkjørt og drept så er jo kroppen din ubrukelig. Får du ny kropp? Får pedofile overgripere eller andre personer som har gjort mye jævelskap overta jorden fordi de tror, mens en supersnill fyr som har gitt sitt liv til å hjelpe andre er like fortapt som oss andre, fordi han ikke tror? Jeg lurer så veldig på det faktisk betyr alle disse ordene dere sier.
linsejesus Skrevet 9. september 2016 #63 Skrevet 9. september 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og bibelen sier at de som ikke tror skal arve jorden. Anonymkode: 67af3...c1c Er det Matt 5:5 du tenker på? Salige er de ydmyke, for de skal arve jorden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #64 Skrevet 9. september 2016 1 time siden, linsejesus skrev: Hvordan vet du at det du selv tror på ikke er en demonisk løgn? Det er bare å spørre den man ser om Jesus. Så får man svaret. Det var en mann som drev med okkulte ting og mente han fikk kontakt med de døde, en ateist leste det og ble inspirert og startet med det samme (sånt brett), han fikk også kontakt "med de døde", han spurte hvem det var. Hvem tror du det var? Han nevnte Jesus og den som svarte ham ble forbannet og sint! Han ble livredd og løp til naboen sin (som var kristen). Og han gikk fra å være ateist til å bli kristen etter denne opplevelsen. Spør om Jesus, så får du svaret ditt. Anonymkode: 23512...2dd 1
Ulla Ullsokk Skrevet 9. september 2016 #65 Skrevet 9. september 2016 Aha! Så det er de som IKKE tror som skal arve jorden?? Regner med at det var en skriveleif.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #66 Skrevet 9. september 2016 Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev: Aha! Så det er de som IKKE tror som skal arve jorden?? Regner med at det var en skriveleif. Vet du hvem som herjer på jorden? Anonymkode: 23512...2dd 1
Ulla Ullsokk Skrevet 9. september 2016 #67 Skrevet 9. september 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvem som herjer på jorden? Anonymkode: 23512...2dd Ja, vi mennesker. Og ikke gjør vi en særlig god jobb heller.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #68 Skrevet 9. september 2016 1 time siden, Ulla Ullsokk skrev: Dvs at du mener at med mindre jeg begynner å tro, så kommer jeg ingen steder/alt blir svart, mens dere som tror lever videre? Er det det som er "fortapt"? Kommer dere tilbake etter en pause? Mens alle vi andre dør? Brenner dere oss når dere kommer tilbake? Og hvor er dere i mellomtiden? Hvilken kropp kommer dere tilbake til? For hvis du f eks blir overkjørt og drept så er jo kroppen din ubrukelig. Får du ny kropp? Får pedofile overgripere eller andre personer som har gjort mye jævelskap overta jorden fordi de tror, mens en supersnill fyr som har gitt sitt liv til å hjelpe andre er like fortapt som oss andre, fordi han ikke tror? Jeg lurer så veldig på det faktisk betyr alle disse ordene dere sier. Jesus er veien, sannheten og livet. hvis du ønsker å lære og forstå kristendommen og bibelen, så oppsøk en menighet som kan gi deg svar, i stedet for å prøve å få kunnskap gjennom et nettforum Anonymkode: 67af3...c1c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #69 Skrevet 9. september 2016 1 time siden, Ulla Ullsokk skrev: Dvs at du mener at med mindre jeg begynner å tro, så kommer jeg ingen steder/alt blir svart, mens dere som tror lever videre? Er det det som er "fortapt"? Kommer dere tilbake etter en pause? Mens alle vi andre dør? Brenner dere oss når dere kommer tilbake? Og hvor er dere i mellomtiden? Hvilken kropp kommer dere tilbake til? For hvis du f eks blir overkjørt og drept så er jo kroppen din ubrukelig. Får du ny kropp? Får pedofile overgripere eller andre personer som har gjort mye jævelskap overta jorden fordi de tror, mens en supersnill fyr som har gitt sitt liv til å hjelpe andre er like fortapt som oss andre, fordi han ikke tror? Jeg lurer så veldig på det faktisk betyr alle disse ordene dere sier. http://m.davidkendel.blogg.no/1273501791_10mai2010.html ta en titt på dette blogginnlegget, så kanskje du får litt mer kunnskap og forståelse 👍🏻 Anonymkode: 67af3...c1c
Ulla Ullsokk Skrevet 9. september 2016 #70 Skrevet 9. september 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jesus er veien, sannheten og livet. hvis du ønsker å lære og forstå kristendommen og bibelen, så oppsøk en menighet som kan gi deg svar, i stedet for å prøve å få kunnskap gjennom et nettforum Anonymkode: 67af3...c1c For et svadasvar! Jeg har vokst opp med kristendom, trenger ikke mer svada, jeg vil vite hva DU mener? Så svar meg istedet for enda mer vage ord! Endret 9. september 2016 av Ulla Ullsokk 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #71 Skrevet 9. september 2016 12 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: For et svadasvar! Jeg har vokst opp med kristendom, trenger ikke mer svada, jeg vil vite hva DU mener? Så svar meg istedet for enda mer vage ord! Hvis du har vokst opp med kristendom hvorfor vil du da på død og liv vite hva jeg eller noen andre tror? Man kommer jo ingen vei uansett ved å formidle ens personlige oppfatning. Og bare det du skriver beviser veldig klart og tydelig at du trenger meget mye mer informasjon enn du kan få gjennom KG, for du har ikke peiling på betydningen og tolkningen av Guds ord Anonymkode: 67af3...c1c
Ulla Ullsokk Skrevet 9. september 2016 #72 Skrevet 9. september 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har vokst opp med kristendom hvorfor vil du da på død og liv vite hva jeg eller noen andre tror? Man kommer jo ingen vei uansett ved å formidle ens personlige oppfatning. Og bare det du skriver beviser veldig klart og tydelig at du trenger meget mye mer informasjon enn du kan få gjennom KG, for du har ikke peiling på betydningen og tolkningen av Guds ord Anonymkode: 67af3...c1c Du vil ikke si det, med andre ord!
pautina Skrevet 9. september 2016 #73 Skrevet 9. september 2016 (endret) Den 05.09.2016 at 22.07, Ulla Ullsokk skrev: Veldig mange som lever i dag kan fortelle om opplevelser med spøkelser, vi kan vel ikke si det samme om noen gud. Hmmm det er da mange I dag som forteller om egne opplevelser med guder, de sliter like mye som de med spøkelser med å bevise det, men opplevelser har de. VI har en fin psyke, de fleste har vel hatt åndelige opplevelser, man bare tolker dem litt forskjelllig. Jeg tror forøvring at noen mennesker er mer tilbøyelige for tro, kanskje vi kan finne religionsgenene, synes også de jeg kjenner som kaller seg personlig troende tror på både spøkelser, homeøpati , svarte Katter, karma,krystaller, hellige oljer som medisin...etc...etc.... Til tross for det en Kristen har kommentert tidligere I tråden her om at I alle fall I kristendommen er dette lefling med det okkulte og synd ligg unna, men det vet de ikke da de bare tror uten å helt sette seg inn I hva de selv sier de tror når de kaller seg Kristen..... så ironien ser de nok ikke Ironi er også litt vanskelig noen ganger og det er som kjent en direkte omvendt proposjonal sammenheng mellom grad av religiøsitet og intelligens... Endret 9. september 2016 av pautina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå