Gå til innhold

Når noen sier de tror på Gud. Men at spøkelser bare er tull og fantasi

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sett ånder/energier og auraer. tror de finnes en gud men usikker på om jeg tror helt de fra bibelen , liker heller si skaperen av universet jeg da:P og tror også på at vi kan ha levd flere ganger, se dokumentar om gutten som husker sitt tidliere liv. så kansje de er litt som karma systemet hinuene tror på.. for jeg har vist karmatisk gjeld ifølge karma utreinign og har hatt et jævlig vanskelig liv:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 6.9.2016 at 9.11, AnonymBruker skrev:

Vel, som kristen selv så tror jeg ikke at døde mennesker går igjen. Så ja jeg er en av de som tror at det er demoner som er med på å lage frykt og usikkerhet blant menneskene. 

Men se det sånn her da. Det de kaller "åndeverdenen", som er det vi ikke kan se i "vår verden" har eksistert like lenge som vår verden, og demonene har alltid vært der. Du som sitter med et ouija brett eller en klarsynt som forteller deg at det er din bestemor, og forteller detaljer om både deg og henne som ingen andre vet. Vel, en demon som alltid har vært her, har sett din bestemor også. Den vet hvordan hun snakket, hva hun opplevde etc. Selvfølgelig kan denne demonen glatt utgi seg for å være din bestemor. For hva skjer dersom du finner ut at du har kontakt med en av dine kjære avdøde? Jo, noe skjer med følelsene dine som gjør deg utrolig sårbar. Og det er akkurat dette demoner lever for.

Anonymkode: 67af3...c1c

Hva er en demon da? Har du sett en demon? 

Skrevet (endret)
Den 6.9.2016 at 11.49, AnonymBruker skrev:

For det første, hadde din bestemor sagt at hun var følte lykke og kjærlighet og fred - så hadde ikke hun hatt noe uoppgjort her på jorden og dermed hadde hun ikke gått igjen. Ergo, hun hadde ikke vært et gjenferd. Samme med at hun ikke hadde gått igjen dersom hun hadde sagt at helvete og døden var uoverkommelig. 

Men her ignorerer du enkelte historier om at de som har sittet i kjelleren sin eller where ever, og hatt kontakt med sin døde mann/kone eller noen nære, som forteller at døden er en befrielse og forteller at de elsker deg og lengter etter deg - det kan gå så langt at du faktisk tar livet ditt, for å være sammen med vedkommende igjen. Og her har du igjen, demoner. Det er fristelser og ondskap. Man skal ikke oppsøke det døde. Finito

Hva med når de døde oppsøker oss for å advare mot farer?

Bibelen din er ikke en fasit! FINITO!

Uvitenhet og dumskap er ansiktet til de ekte demonene. De som innbiller seg at de vet at da de har lest Bibelen.

Endret av Snuppi
Skrevet
6 timer siden, Snuppi skrev:

Hva er en demon da? Har du sett en demon? 

Mennesker er demoner

Anonymkode: 2cd77...c10

Skrevet

Ironien? Hvor er ironien? Man tror på det man tror på, at man tror på Gud betyr ikke at man må tro på alt annet også. Da kunne man like gjerne trodd på ateisme. 

Skrevet

Hva er en demon?

Anonymkode: dad0b...a27

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en demon?

Anonymkode: dad0b...a27

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er demoner

Skrevet
6 timer siden, Snuppi skrev:

Uvitenhet og dumskap er ansiktet til de ekte demonene. De som innbiller seg at de vet at da de har lest Bibelen.

De døde oppsøker dere ikke. Du skal være forsiktig med hva du blander deg inn i! 

Anonymkode: 23512...2dd

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet (endret)
Den 5.9.2016 at 22.44, Aragorn II Elessar skrev:

Jeg mener at både Gud og spøkelser er tull som ikke finnes.

Du mener at DU ikke tror på det. Det er ingen automatikk i at ingen andre heller da skal tro på det.

Siden du ikke tror på det, er det noe du mangler som andre innehar.

Kunnskapsløshet er ingen dyd. Uvitenhet er ingen dyd.

Endret av 2Bhonest
Skrevet
28 minutter siden, Aamu skrev:

Ironien? Hvor er ironien? Man tror på det man tror på, at man tror på Gud betyr ikke at man må tro på alt annet også. Da kunne man like gjerne trodd på ateisme. 

Dette er bare så ekstremt typisk. Ateisme er ikke en tro, det går ikke an å "tro på ateisme". Ateisme er å IKKE tro.

Dersom man ikke spiser noe, så går det ikke an å si at "da spiser du luft". Nei jeg spiser ikke. Så enkelt er det.

Anonymkode: ea8ce...704

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare så ekstremt typisk. Ateisme er ikke en tro, det går ikke an å "tro på ateisme". Ateisme er å IKKE tro.

Dersom man ikke spiser noe, så går det ikke an å si at "da spiser du luft". Nei jeg spiser ikke. Så enkelt er det.

ateister tror de og, ellers hadde de ikke kunnet tenke. De tror noe om verden og eksistensen sin.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Aamu skrev:

ateister tror de og, ellers hadde de ikke kunnet tenke. De tror noe om verden og eksistensen sin.

Ateister tror ikke, de tar utgangspunkt i hva de vet og hva som kan bevises.

De kan jo selvsagt ta forbehold om ting, eller anta noe. Men forskjellen er at en ateist har vett nok til å innrømme og forstå at de har eventuelt tatt feil i en sammenheng, dersom de blir vist data som tilsier noe annet. Religiøse vil lukke ørene når noen stiller spørsmål til troen deres og bortforklare, ikke høre etter og lære.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ateister tror ikke, de tar utgangspunkt i hva de vet og hva som kan bevises.

De kan jo selvsagt ta forbehold om ting, eller anta noe. Men forskjellen er at en ateist har vett nok til å innrømme og forstå at de har eventuelt tatt feil i en sammenheng, dersom de blir vist data som tilsier noe annet. Religiøse vil lukke ørene når noen stiller spørsmål til troen deres og bortforklare, ikke høre etter og lære.

Man vet jo ingenting, de fleste mytene de har trodd på motbevises stadig vekk, og vi lærer stadig noe nytt. Et år er egg kreftfremkallende, neste år er det trygt. Du mener at de har en flyktig tro? 

Det er helt feil, de lukker ørene og er selektive når det kommer til vitenskap. "Det passer ikke meg, da er det vrøvl":

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Aamu skrev:

Man vet jo ingenting, de fleste mytene de har trodd på motbevises stadig vekk, og vi lærer stadig noe nytt. Et år er egg kreftfremkallende, neste år er det trygt. Du mener at de har en flyktig tro? 

Det er helt feil, de lukker ørene og er selektive når det kommer til vitenskap. "Det passer ikke meg, da er det vrøvl":

Det er jo akkurat det som er så bra med vitenskap; vi lærer noe nytt hele tiden! Når man forsker på noe og data tilsier at noe vi vanligvis har ansett som sunt viser seg å IKKE være det, så har vi da sjansen til å gjøre noe med det, basert på ny hypotese. Ny informasjon er bra! Og det er BRA når vi f.eks finner ut at en matvare vi tidligere har ansett som sunn, viser seg å ikke være det.

Det dumme ville jo vært å sett forbi all forskning og fortsatt som før fordi "man kan jo ikke vite noe sikkert. En dag er jo egg usunt, og neste dag er det sunt igjen".

Jeg antar at du ikke drar til legen når du er syk, og at du heller aldri har verken tatt smertestillende eller antibiotika. Fordi vitenskap tror du jo ikke på, eller?

Skrevet
7 timer siden, Snuppi skrev:

De er smartere enn oss, og et annet navn på djevelen er Løgnens far. Å blande løgn med sannhet, ispedd litt god hjelp og trøstende ord, er strategien både mennesker og demoner bruker når de sniker seg inn i livene til folk. 

Det forundrer meg at folk tror blindt på at den ånden de kommuniserer med, faktisk er det den gir seg ut for å være. Mennesker er løgnaktige og manipulerende, hvorfor skulle ikke demoner også være det? Folk flest tror ikke på at Prins Oladimeji Chidi fra Nigeria er snill nok til å donere deg hundre millioner dollar bare han får kontonummeret ditt, de fleste avslører den løgnen ganske lett. Men når det gjelder åndeverdenen, har folks skepsis forsvunnet. Utgir ånden seg for å være din bestemor, tror folk på det. Ånden velger sine ord med omhu, og vet nøyaktig hva den skal si for å vekke folks tillit. Og det virker.

Jeg ser flere ganger at mennesker rundt meg, og også har det blitt beskrevet på forumet at mennesker har brukt slike strategier. Gi en gave for å vekke tillit, slå til og sug vedkommende tom senere, når offeret er på sitt mest sårbare og rasshølet har oppnådd offerets tillit. Samme strategien bruker selvsagt demoner som gir seg ut for å være avdøde som advarer oss mot farer. Hvem organiserte faren i utgangspunktet, tror du?

Jeg legger ei bjørnefelle i senga di, og så vekker jeg deg midt på natta og sier "Du, det ligger ei bjørnefelle i senga di". Har jeg bevist for deg at jeg er god da? Vær skeptisk. Tro ikke ukritisk på ånder. Bibelen gir faktisk en oppskrift på hvordan ånder kan testes.

Demoner gir seg ut for å være alt mulig. Engler, avdøde mennesker/dyr romvesner, you name it. Hva enn mennesket er tilbøyelig til, og ønsker, å tro på. 

Sitat

2 Corinthians 11:14-15
‘And no wonder, for Satan himself masquerades as an angel of light. It is not surprising, then, if his servants masquerade as servants of righteousness.’

Lucifer var opprinnelig en lysets engel. Hans tjenere, demonene, prater gjerne om lys for å gi inntrykk av at de er gode. 

Uansett, det ble langt dette her. Hva du vil tro, velger du selv. Jeg selv interesserer meg for temaet,, og har ingen problemer med å stole på at det Bibelen forteller om dette, er sant.

Anonymkode: 5810b...cce

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er smartere enn oss, og et annet navn på djevelen er Løgnens far. Å blande løgn med sannhet, ispedd litt god hjelp og trøstende ord, er strategien både mennesker og demoner bruker når de sniker seg inn i livene til folk. 

Det forundrer meg at folk tror blindt på at den ånden de kommuniserer med, faktisk er det den gir seg ut for å være. Mennesker er løgnaktige og manipulerende, hvorfor skulle ikke demoner også være det? Folk flest tror ikke på at Prins Oladimeji Chidi fra Nigeria er snill nok til å donere deg hundre millioner dollar bare han får kontonummeret ditt, de fleste avslører den løgnen ganske lett. Men når det gjelder åndeverdenen, har folks skepsis forsvunnet. Utgir ånden seg for å være din bestemor, tror folk på det. Ånden velger sine ord med omhu, og vet nøyaktig hva den skal si for å vekke folks tillit. Og det virker.

Jeg ser flere ganger at mennesker rundt meg, og også har det blitt beskrevet på forumet at mennesker har brukt slike strategier. Gi en gave for å vekke tillit, slå til og sug vedkommende tom senere, når offeret er på sitt mest sårbare og rasshølet har oppnådd offerets tillit. Samme strategien bruker selvsagt demoner som gir seg ut for å være avdøde som advarer oss mot farer. Hvem organiserte faren i utgangspunktet, tror du?

Jeg legger ei bjørnefelle i senga di, og så vekker jeg deg midt på natta og sier "Du, det ligger ei bjørnefelle i senga di". Har jeg bevist for deg at jeg er god da? Vær skeptisk. Tro ikke ukritisk på ånder. Bibelen gir faktisk en oppskrift på hvordan ånder kan testes.

Demoner gir seg ut for å være alt mulig. Engler, avdøde mennesker/dyr romvesner, you name it. Hva enn mennesket er tilbøyelig til, og ønsker, å tro på. 

Lucifer var opprinnelig en lysets engel. Hans tjenere, demonene, prater gjerne om lys for å gi inntrykk av at de er gode. 

Uansett, det ble langt dette her. Hva du vil tro, velger du selv. Jeg selv interesserer meg for temaet,, og har ingen problemer med å stole på at det Bibelen forteller om dette, er sant.

Amen! Er ikke noe annet å si enn kom deg vekk i Jesu navn. Gjenferder finnes ikke 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som tror dette. Hvor tror dere vil blir av etter døden? I et paradis? Hva gjør vi isåfall der?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det du selv tror på ikke er en demonisk løgn?

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dere som tror dette. Hvor tror dere vil blir av etter døden? I et paradis? Hva gjør vi isåfall der?

Vi? Det at DU tydeligvis ikke tror dette sier jo bare at du aldri kommer til å finne det ut, med mindre du tar imot Jesus i hjertet og blir frelst. Vi som tror på Jesus skal ikke gå fortapt, men ha evig liv. Og bibelen sier at de som ikke tror skal arve jorden. 

Skrevet
51 minutter siden, linsejesus skrev:

Hvordan vet du at det du selv tror på ikke er en demonisk løgn?

Seriøst? :fnise: Dere ateister sier de mest idiotiske ting for å sette spørsmålstegn på vår tro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...