Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Tror dere de ser ironien i det ?
stan Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Så du mener at folk som tror på Gud må tro på spøkelser? Selv om de monoteistiske religionene alle sier at slikt ikke finnes? Man kommer til himmelen eller helvete. Ideene om spøkelser stammer fra andre steder en religionene. Det er mer ironisk om folk som tror på Gud, Allah eller Javeh også tror på spøkelser. 3
Ulla Ullsokk Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Veldig mange som lever i dag kan fortelle om opplevelser med spøkelser, vi kan vel ikke si det samme om noen gud. 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Mange av de kristne skikkene som svake mennesker lever under er nettopp basert på overtro og hedenske skikker som fantes i tidligere tider. Hvorfor lage noe orginalt, når man kan kopiere gammelt nytt? -Jomfru marias graviditet var en kopi fra eldre religioner -Døping likeså -Å stå opp fra graven likeså. -etc etc. Anonymkode: dad0b...a27
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 22 minutter siden, stan skrev: Så du mener at folk som tror på Gud må tro på spøkelser? Ingen steder har jeg skrevet det.
stan Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 27 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Ingen steder har jeg skrevet det. Så hva mener du? Du antyder at det er en sammenheng.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, stan skrev: Så hva mener du? Du antyder at det er en sammenheng. Jeg mener at både Gud og spøkelser er tull som ikke finnes.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 1 time siden, stan skrev: Så du mener at folk som tror på Gud må tro på spøkelser? Selv om de monoteistiske religionene alle sier at slikt ikke finnes? Man kommer til himmelen eller helvete. Ideene om spøkelser stammer fra andre steder en religionene. Det er mer ironisk om folk som tror på Gud, Allah eller Javeh også tror på spøkelser. Hvorfor det? Jeg er kristen, men tror også på det overnaturlige. Anonymkode: 46950...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Jeg er kristen, men tror også på det overnaturlige. Anonymkode: 46950...6e7 Er du kristen så vet du også at det som hevdes å være spøkelser, skrømt, ånder, gjengangere osv egentlig er demoner. Vi advares ettertrykkelig mot å ha kontakt med de døde av denne grunn. Synske personer hevder selvsagt det er snakk om avdøde mennesker som "bare vil passe på oss" men det er løgn og pisspreik fra ende til annen. Anonymkode: 5810b...cce 5
stan Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 9 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Jeg mener at både Gud og spøkelser er tull som ikke finnes. Ja, det finner jeg ganske ironisk for en med ditt nick.
Ulla Ullsokk Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kristen så vet du også at det som hevdes å være spøkelser, skrømt, ånder, gjengangere osv egentlig er demoner. Vi advares ettertrykkelig mot å ha kontakt med de døde av denne grunn. Synske personer hevder selvsagt det er snakk om avdøde mennesker som "bare vil passe på oss" men det er løgn og pisspreik fra ende til annen. Anonymkode: 5810b...cce Ha-ha-haaaa!!! 1
Gjest Kim Skrevet 5. september 2016 #13 Skrevet 5. september 2016 Fellesnevneren må jo være det å tro på ting det ikke finnes bevis for og som bryter med vår forståelse av naturlovene. Jeg kjenner folk som ikke er religiøse, men som tror på spøkelser, så det er ikke nødvendigvis en sammenheng der.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 5. september 2016 #14 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, stan skrev: Ja, det finner jeg ganske ironisk for en med ditt nick. Jeg tror ikke du vet hva ironi betyr.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kristen så vet du også at det som hevdes å være spøkelser, skrømt, ånder, gjengangere osv egentlig er demoner. Vi advares ettertrykkelig mot å ha kontakt med de døde av denne grunn. Synske personer hevder selvsagt det er snakk om avdøde mennesker som "bare vil passe på oss" men det er løgn og pisspreik fra ende til annen. Anonymkode: 5810b...cce Err... Som sagt, jeg er kristen, men tror også på det overnaturlige. Jeg tror ikke alle spøkelser er demoner nei. Anonymkode: 46950...6e7 1
stan Skrevet 5. september 2016 #16 Skrevet 5. september 2016 2 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Jeg tror ikke du vet hva ironi betyr. Ironi er et språklig virkemiddel ved at man utrykker det motsatte av hva man mener. Jeg tipper du mener selvmotsigende i tittelen i denne tråden. Aragorn en messias lignende karakter fra Tolkien, en inderlig troende katolikk. Aragorn er et navn som minner oss om Gud, men det er vel den ironien du ønsket?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Err... Som sagt, jeg er kristen, men tror også på det overnaturlige. Jeg tror ikke alle spøkelser er demoner nei. Anonymkode: 46950...6e7 Det er de, enten du tror det eller ei. Anonymkode: 5810b...cce 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de, enten du tror det eller ei. Anonymkode: 5810b...cce Anonymkode: 46950...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 Vel, som kristen selv så tror jeg ikke at døde mennesker går igjen. Så ja jeg er en av de som tror at det er demoner som er med på å lage frykt og usikkerhet blant menneskene. Men se det sånn her da. Det de kaller "åndeverdenen", som er det vi ikke kan se i "vår verden" har eksistert like lenge som vår verden, og demonene har alltid vært der. Du som sitter med et ouija brett eller en klarsynt som forteller deg at det er din bestemor, og forteller detaljer om både deg og henne som ingen andre vet. Vel, en demon som alltid har vært her, har sett din bestemor også. Den vet hvordan hun snakket, hva hun opplevde etc. Selvfølgelig kan denne demonen glatt utgi seg for å være din bestemor. For hva skjer dersom du finner ut at du har kontakt med en av dine kjære avdøde? Jo, noe skjer med følelsene dine som gjør deg utrolig sårbar. Og det er akkurat dette demoner lever for. Anonymkode: 67af3...c1c 4
linsejesus Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, som kristen selv så tror jeg ikke at døde mennesker går igjen. Så ja jeg er en av de som tror at det er demoner som er med på å lage frykt og usikkerhet blant menneskene. Men se det sånn her da. Det de kaller "åndeverdenen", som er det vi ikke kan se i "vår verden" har eksistert like lenge som vår verden, og demonene har alltid vært der. Du som sitter med et ouija brett eller en klarsynt som forteller deg at det er din bestemor, og forteller detaljer om både deg og henne som ingen andre vet. Vel, en demon som alltid har vært her, har sett din bestemor også. Den vet hvordan hun snakket, hva hun opplevde etc. Selvfølgelig kan denne demonen glatt utgi seg for å være din bestemor. For hva skjer dersom du finner ut at du har kontakt med en av dine kjære avdøde? Jo, noe skjer med følelsene dine som gjør deg utrolig sårbar. Og det er akkurat dette demoner lever for. Anonymkode: 67af3...c1c Hvorfor tror du det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå