AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Vi har en løsning på jobb der vi står fritt frem til å bytte skift innad blant kollegaer. Nå har ledelsen gitt beskjed om at ved bytte av skift får man lønn for det skiftet man opprinnelig skulle hatt, ikke det man har byttet til å jobbe. Så om jeg bytter fra et 8 timers dagskift, til et 8 timers kveldsskift får jeg betalt for dagskiftet, selv om jeg jobber et kveldsskift og går dermed glipp av UB-tillegg og kvelds-tillegg. Er dette en vanlig måte og gjøre det på, og har vi bare vært bortskjemt tidligere ved at vi har fått betalt for det faktiske skiftet vi jobber? Eller er dette ikke lovlig praksis? Anonymkode: f2bbf...24e
Bærtur Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Vet faktisk ikke hva loven sier, men jeg kan si hva som er praksis på min jobb. Du får lønn etter hvilket skift du faktisk går, dvs du får natt-tillegg om du går nattskift. Går man helgevakt for noen, er det klart at man får helgevakttillegget. Har du en sløv leder som ikke gidder å rapportere dette inn til lønnsansvarlig?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 1 time siden, Bærtur skrev: Har du en sløv leder som ikke gidder å rapportere dette inn til lønnsansvarlig? Vi er et såpass lite firma at det er daglig leder som er lønnsansvarlig. Anonymkode: f2bbf...24e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Hos oss er det slik at hvis sjefen bytter på oss får vi betalt for den vakta vi går. Men ved interne bytter, om jeg for eksempel har dagvakt og helst skulle hatt kveldsvakt, og bytter med Kari får jeg lønn for dagvakta jeg opprinnelig skulle gå, mens hun får kveldstillegget sitt. Anonymkode: c0ead...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå