Gå til innhold

Nedsatt sædkvalitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært prøvere i 4 år. Har nå vært til utredning hos gyn alt ser fint ut hos meg , men får avslag på eventuelt ICSI pga overvektig. Har ikke mulighet til å gå privat .  Mannen har vært å tatt sædprøve (legge ved svarene ) er alt håp ute for oss på den naturlige måten ? Noen som har blitt gravide ved klart nedsatt sædkvalitet hos mannen ? Trenger alt av tips osv . Setter meget stor pris på tilbakemeldinger . 

image.jpeg

Anonymkode: e9dac...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er ikke null. Men heller ikke veldig positiv. Særlig tatt i betraktning at dere har prøvd i 4 år er sannsynligheten for å klare det selv utrolig liten. Men med prøverør bør dere ha gode muligheter i og med at alt ser fint ut hos deg. Uten at jeg kjenner din situasjon - det må jo være verdens beste motivasjon for å endre livsstil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man sædprøve? Må man betale for det? Og mååå man prøve i mange år før man får testet?

Anonymkode: 1d4bd...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært prøvere i 4 år. Har nå vært til utredning hos gyn alt ser fint ut hos meg , men får avslag på eventuelt ICSI pga overvektig. Har ikke mulighet til å gå privat .  Mannen har vært å tatt sædprøve (legge ved svarene ) er alt håp ute for oss på den naturlige måten ? Noen som har blitt gravide ved klart nedsatt sædkvalitet hos mannen ? Trenger alt av tips osv . Setter meget stor pris på tilbakemeldinger . 

image.jpeg

Anonymkode: e9dac...626

Min manns prøve er dårligere enn den over, og vi har ikke gitt opp håpet om å klare det på naturlig måte. Jeg har gått ICSI og de befruktet egget, dessvere ble jeg ikke gravid. Ikke mist håpet. Prøv å gå ned i vekt slik at du kan få ICSI godkjent. 

Anonymkode: 4bc6a...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man sædprøve? Må man betale for det? Og mååå man prøve i mange år før man får testet?

Anonymkode: 1d4bd...796

Bestill time hos en privat klinikk og ta prøven. Tar bare noen dager før du får svar. Det koster ikke mye og man kan ta prøven når man måtte ønske.

Anonymkode: 4bc6a...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Athene skrev:

Den er ikke null. Men heller ikke veldig positiv. Særlig tatt i betraktning at dere har prøvd i 4 år er sannsynligheten for å klare det selv utrolig liten. Men med prøverør bør dere ha gode muligheter i og med at alt ser fint ut hos deg. Uten at jeg kjenner din situasjon - det må jo være verdens beste motivasjon for å endre livsstil? 

Tusen takk for svar !!! Er i gang med vektreduksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min manns prøve er dårligere enn den over, og vi har ikke gitt opp håpet om å klare det på naturlig måte. Jeg har gått ICSI og de befruktet egget, dessvere ble jeg ikke gravid. Ikke mist håpet. Prøv å gå ned i vekt slik at du kan få ICSI godkjent. 

Anonymkode: 4bc6a...6a4

Takk for svar !!! Er i gang med vektreduksjon . Håper dere snart lykkes ! ❤️ 

Anonymkode: e9dac...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min manns prøver var betraktelig dårligere enn det der. De var både få og forvirrede og vi fikk beskjed om at det var usannsynelig å bli gravide uten ICSI. Vi hadde 2 ICSI og 2 spontanaborter, men nå snart 6 år siden vi fikk beskjeden sitter vi her med 2 herlige barn (4 mnd og 3 år) som begge ble til ved naturlig graviditet. Så det er jo absolutt mulig selv om sjansene er små...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...